برای بازگشت افراد سوگوار به زندگی عادی مشاوره ضروری است

نماینده سازمان نظام روانشناسی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونا در جامعه گفت: فرایند سوگ در خانواده‌ای که یکی از عزیزانشان را به خاطر ابتلا به این بیماری از دست داده اند موضوعی است که حتما باید به آن پرداخته شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن گلمحمدیان نماینده سازمان نظام روانشناسی استان کرمانشاه  با تاکید بر اینکه این افراد برای بازگشت به زندگی عادی نیازمند مشاوره‌های تخصصی هستند، گفت: افراد داغدار برای پذیرش مصیبت وارده معمولا چند مرحله را باید پشت سربگذارند که شامل شوک، انکار، خشم، افسردگی و سپس پذیرش می‌شود، فرایندی که خود چندماه به طول می‌انجامد.

گلمحمدیان  بیان کرد: تا قبل از شیوع کرونا زمانی که خانواده‌ای عزیزی را از دست می‌داد با برگزاری مراسم تشییع و تدفین، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد که با حضور جمع زیادی از اقوام، دوستان و آشنایان برگزار می‌شد تا حدی داغ و مصیبتشان التیام پیدا می‌کرد، اما بروز این بیماری امکان برگزاری بسیاری از مناسبت‌های یاد شده را گرفته و در حد یک تشییع و تدفین حداقلی باقی گذاشته است.

این روانشناس گفت: وقوع این اتفاقات باعث شده تا بسیاری از افراد سوگوار از لحاظ روحی دچار آسیب‌های شدید شوند و در چنین شرایطی است که لزوم ارائه خدمات مشاوره‌ای به آن‌ها ضروری است.

او همچنین شیوع کرونا را در بی میل شدن افراد به موضوع ازدواج نیز بی تاثیر ندانست و با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش مشاوره‌های مربوط به طلاق هستیم، افزود: متاسفانه خانه نشینی اجباری بسیاری افراد باعث افزایش اختلافات جزیی شده که میان هر زن و شوهری وجود دارد.

گلمحمدیان همچنین با اشاره به مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس، گفت: در عین حال متاسفانه برخی از صلح‌ها و سازش‌ها پایدار نبوده و پس از مدتی دوباره آتش اختلافات روشن می‌شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار