معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

چاپ مقاله استادان در مجلات معتبر بین‌المللی ضروری است

رحیمی گفت: مقالات علمی استادان و اعضای هیات علمی باید در بستر‌های بین المللی و در معتبرترین نشریات خارجی به چاپ برسد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در یازدهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اظهار کرد: مقالات علمی استادان و اعضای هیات علمی باید در بستر‌های بین المللی و در معتبرترین نشریات خارجی در حوزه علوم انسانی، علوم اسلامی و هنر به چاپ برسد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: استادان و اعضای هیات علمی باید در ژورنال‌های معتبر مقاله چاپ کنند و نشریات داخلی باید در بستر‌های معتبر بین المللی نمایه بگیرند.

رحیمی افزود: طبق آمار حدود یک هزار و ۲۰۰ مجله علمی پژوهشی داریم و ۵۶ مجله ما در عرصه بین المللی نمایه گرفته اند.

او ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و انجمن‌های علمی داخل کشور و پارک‌های علم و فناوری باید ارتباطات بین المللی خود را تقویت کنند.

معاون پژوهش و فناوری بیان کرد: دو آیین نامه پسا دکتری و دستیار پژوهشی نیز به زودی ابلاغ می‌شود و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های ما می‌توانند علاوه بر پژوهشگران دکتری داخلی، پژوهشگران ایرانی خارج از کشور را نیز به عنوان پژوهشگر پسا دکتری جذب کنند.

رحیمی ادامه داد: طرح‌های بیرونی را باید با مشارکت محققان داخلی ایجاد کنیم. باید از بستر‌های بین المللی استفاده کنیم و امکان اجرای طرح‌های بین المللی را در کشور فراهم کنیم. 

او با بیان اینکه ارتباطی با خارج مفید است که در خارج اثر بخش باشد، گفت: ارتباطی معنادار است که از نظر علمی و فنی مفید باشد. رتبه کمی و کیفی کشور از نظر مقالات علمی و میزان استنادات در جهان ۱۵ شده است، درحالیکه در چند سال گذشته در رتبه ۳۰ بودیم.

معاون پژوهش و فناوری تصریح کرد: تدوین مقالات علمی استادانداخلی با خارجی بسیار گسترده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
هیچ ضرورتی به این کار نیست. صد سال سیاه غربی ها به شما رتبه ندهند مگر می خواهد چه بشود؟! تمام اینها را به صورت سلیس و پرداخت شده به فارسی ارائه دهید و اگر خیلی مشتاق این کار هستید ، انرژی تان را صرف ایجاد و ارتقا نظامات مربوطه به زبان فارسی کنید
آخرین اخبار