در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ کاهش ۳ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۸ میلی متر بوده است.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش نسبی دما خبر داد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر کاهش نسبی دما همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

او افزود: بنابر مدل‌های اقلیمی روز چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

حقیقت از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما تا پایان هفته در شمال شرق خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر اقدام به جمع آوری محصول آماده برداشت کنند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با وجود کاهش دما در شمال شرق، گلخانه‌داران سوخت مورد نیاز و تهویه مناسب در واحد‌ها را برقرار کنند تا محصولات آنان دچار مشکل نشود.

او در توصیه‌ای به زنبورداران بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کندوداران مناطق شمال شرق توصیه می‌شود که دریچه پرواز را کوچک کنند تا سرما به داخل نفوذ نکنند.

به گفته این مقام مسئول، کشاورزان استان هرمزگان در ساعات بعدازظهر انتقال نشا را انجام دهند تا آسیبی به محصول وارد نشود.

او با تاکید بر مبارزه با علف‌های هرز مزارع کلزا گفت: کشاورزان هر چه سریع‌تر نسبت به مبارزه با علف‌های هرز اقدام کنند تا از کارایی مصرف سموم کاسته نشود. همچنین در باغات پسته از آبیاری سنگین اجتناب کنند.

استمرار کم بارشی تا پایان فصل پاییز

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی درباره آخرین وضعیت بارش بیان کرد: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۸ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۱۳.۷ میلی متر و  در دوره بلندمدت ۸.۱ میلی متر بوده است که این بیانگر کاهش ۳ میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت است.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه پاییز کم بارشی در کل کشور خواهیم داشت، تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون به جز استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان غربی و البرز مابقی استان‌های کشور کمتر از نرمال بارش دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار