ادعای وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط با شماری از کشور‌ها

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با نام بردن از ۵ کشور مدعی شد به زودی این کشور‌ها به عادی سازی روابط روی خواهند آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۲۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل به تماس‌های خود با شماری از کشور‌ها با هدف عادی سازی روابط با آن‌ها ادامه می‌دهد؛ غیر از آنکه این مسأله پس از انتخابات آمریکا به انجام خواهد رسید.

ایلی کوهن گفت: کشور‌هایی که اسرائیل تلاش دارد تا در دوره آتی با آن‌ها به عادی سازی روابط بپردازد شامل: عربستان، عمان، قطر، نیجر و مراکش می‌شوند.

ایلی کوهن اعلام کرد پس از امضای توافق صلح با امارات، برای رسانه‌ها فاش شد اسرائیل در شرف توافقی مشابه با یک کشور خلیجی و یک کشور آفریقایی دیگر است و این مسأله اتفاق افتاد و بحرین و سودان به روند صلح با اسرائیل روی خواهند آورد.

او همچنین در ادامه افزود: آنچه منطقه اکنون شاهد آن است، در چارچوب تحولات تاریخی بزرگ و از رهاورد نیروی اقتصادی و نظامی اسرائیل صورت می‌گیرد.

گفتنی است هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا از عربستان خواست تا برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اقدام کند، اما پادشاهی عربستان مدعی است که در نقض "اجماع عرب" که شرط عادی سازی روابط با اسرائیل در مورد حل و فصل منازعات اسرائیل و فلسطین است، از امارات و بحرین پیروی نخواهد کرد.

ابتکار عمل موسوم به طرح صلح عربی در سال ۲۰۰۲ از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان برای حل مناقشه درازمدت فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه شد.

دولت‌های عربی امارات و بحرین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. روز جمعه نیز سودان به جمع خیانت کنندگان به آرمان فلسطین پیوست. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
ادعا نیست راست میگه همه ی کشورهای عربی اطراف روابط ررو عادی سازی می کنن ما هم داریم الکی به سر و سینه خودمون می زنیم اینا نامرد تر از این حرفها هستن
آخرین اخبار