اخیرا قیمت شیر و در پی آن نرخ انواع لبنیات در کشور افزایش یافته این درحالی است که نرخ مصوب شیر خام هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تولید انواع لبنیات در کشور بستگی به تولید کافی و توزیع دقیق شیر خام از سوی دامداری‌ها دارد و شیرخام باید به طوری توزیع شود که هیج یک از کارخانه های صنایع لبنی کمبودی در این زمینه احساس نکنند.

طی چند ماه اخیر تعیین نرخ مصوب شیر از سوی دولت و افزایش هزینه های تولید باعث شده تا تولید برای دامداران صرفه اقتصادی نداشته باشد و شیر را با نرخ‌های بالاتر به دست شرکت‌های لبنی برسانند که همین موضوع موجب اختلال در توزیع شیر در سطح کشور شده است.
 

بیشتر بخوانید:


در شرایط کنونی مسلم است که نهاده‌های دامی با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب به دست دامدار می‌رسد و این افراد نیز برای جلوگیری از ضرر مجبور به فروش شیر بالاتر از نرخ مصوب هستند.

قاچاق شیر خشک به صرفه‌تر از فروش داخلی آن است

در همین راستا محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع لبنی در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قیمت عرضه شیر به قیمت بالاتر از نرخ مصوب آن به شرکت‌های لبنی چند دلیل دارد که یکی از آن‌ها قاچاق شیر به کشور‌های همسایه است همچنین حجم زیادی از شیر به کارخانه جات شیر خشک کنی می‌رود و پس از فرآوری به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کیلو شیر خشک در بازار‌های جهانی حدود ۲ دلار است که با وجود نرخ ارز در داخل، دلالان اقدام به خرید شیر خشک از تولیدی ها و قاچاق آن به کشورهای همسایه می کنند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی بیان کرد: متاسفانه دولت نظارت‌های دقیقی در این زمینه ندارد همچنین سیاست گذاری‌های دولت در خصوص تامین نهاده‌ها برای دامداران نیز راه به جایی نبرده است.

بنی طبا تصریح کرد: دولت در حال حاضر به نهاده‌های دامی ارز ارزان قیمت تخصیص می‌دهد، اما با این وجود باز هم بالاتر از نرخ مصوب به دست دامدار می‌رسد که در این خصوص پیشنهاد می‌شود که دولت به نهاده‌های دامی ارز دولتی ندهد در عوض این مابه التفاوت را برای عرضه لبنیات به اقشار کم درآمد به صورت رایگان هزینه کند.

وی مطرح کرد: در صورتی که چاره جدیدی برای صنعت لبنیات از سوی دولت اندیشیده نشود، در کمتر از ۱۰ سال آینده با وجود این حجم از دام و شیر خشک، مجبور به واردات لبنیات خواهیم شد.

تولید شیر کاهش پیدا نکرده است

سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تولید شیر نسبت به ماه‌های گذشته تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: اگرچه در نمودار مقداری تغییر در تولید شیر است، اما به طور کلی دامدار نمی‌تواند دام خود را بدون غذا بگذارد.

وی با اشاره به اینکه کاهش محسوسی در تولید شیر رخ نداده است، افزود: تاکنون دامدار از طرق مختلف اقدام به تامین نهاده کرده است، اما به فصل کاهش تولید شیر نزدیک می شویم که امیدواریم با تامین به موقع نهاده نگذاریم مشکل خاصی رخ دهد.

سلطانی تولید روزانه شیر را ۳۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: اگر بنا به هر دلیلی علوفه به دام نرسد، امکان تولید شیر وجود ندارد، تاکنون دامدار به هر قیمتی نهاده را تامین کرده است چرا که دام همانند جوجه نیست که بلافاصله بعد از بیرون آمدن از تخم آن را کشت، دامدار به دلیل قیمت بالای دام سرمایه خود را حفظ کرده است، اما با ادامه این روند چاره‌ای ندارد جز اینکه دام‌های مولد را به کشتارگاه بدهد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران حداقل قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را با احتساب تامین نهاده با نرخ مصوب، ۴ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کارخانه‌ها به طور متوسط با نرخ ۲ هزار و ۹۶۰ تومان شیر دامدار را خریداری می‌کنند که این نرخ شامل شیر صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی است. ناگفته نماند که پایین‌ترین قیمت مربوط به استان اردبیل است که هر کیلو شیر را با نرخ ۲ هزار و ۱۰۰ تومان از دامداران سنتی می‌خرند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران درباه اینکه آیا کاهش عرضه شیر به کارخانه‌های لبنی و فرآوری از سوی خود دامدار را تایید می‌کنید، گفت: دامدار که امکان فرآوری محصول را ندارد که بتواند اقدام به این کار کند و تنها ممکن است بخشی از شیر تولیدی را برای خود مصرفی نگه دارد و تبدیل به ماست و پنیر کند چرا که در شرایط فعلی لبنیات ارزان‌ترین غذا برای خانوار‌های کم درآمد است.

با تمام این تفاسیر، شیر به اندازه کافی برای عرضه به شرکت‌های لبنی و واحد‌های ماست بندی وجود دارد، اما اینکه به اندازه نیاز به دست آن‌ها نمی‌رسد قطعا نشان از ضعف در نظارت‌ها دارد.

بر اساس اعلام انجمن صنایع لبنی کشور، از حدود ۱۵ سال گذشته بیش از ۸۰۰ واحد تولید لبنیات در کشور تعطیل شده اند که این آمار برای کشوری که جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دام در جهان است آمار مطلوبی نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دریاچه بختگان خشک
۲۱:۵۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
ملت ایران شیر پاستور ریزه اصلا نخرید چون هم گرون هس هم بی مزه ک اصلا نه طعمی ازشیر داره نه رنگ بویی از شیر واقعی داره معلوم‌نیس از چی‌درست میکنن
من خودم ب شخصه رو اوردم به لبنباتهای سنتی و شیر خام میگیرم هم خیلی خیلی بصرفه هس هم خوش طعم و مزه هست
اینجور بگم ک با دو یا سه هزارتومن بیش تر بجای ی بطری شیر یک لیتری شما دولیتر شبر باکیفیت خوش طعم میتونین تهیه کنید
امتحانش ضرری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
قیمت شیر گروون نیست من خودم یه دامدارم
ازعید تا حالا همه اقلام مصرفی در کنسانتره گاو چندبرابر شده اصلا صادردات شیرخشک نداریم دروغ هست
دارو های مصرفی سه برابر قیمت رفته بالا
جو دوهزارتومنی شده ۵ هزار سویا ۱۴ هزار
اکثر همکارا گاوها رو خشک کردن یا حذف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
من خیلی وقته اصلا شیر نخریدم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
عجب مملکت جالبی که طرف میگه لبنیات غذای فقیر فقرا اولا که بیجا کرد تا وقتی اینا دامدارا که با ارز 4200 گاواشونو سیر میکنند و از آب این سرزمین و برق و نیروی کار مفت ومجانی این کشور بهره میبرند و از بنزین و گازوییل و از مفت استفاده میکنند همین آش و کاسه هستش از خاشونه مردم شیر نخرند تا خشک کنند و صادر الان یکی تو بوشهر بلند بشه بگه گاز واسه ماست بعدش چی میشه جلوی این نفرت باید سریع گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۰:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این دولت با این ناتوانی که علنا داره نشون میده. داره آخرین تیراشو به سمت مردم شلیک میکنه قطعا یک سری بیگناه از خوهند رفت!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۰:۲۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بهترین جواب به این گرونیها. نخریدن هست. تا وقتی که می‌خرند افزایش قیمت‌ها ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
هوتن
۲۰:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اینجاست که میگن اوضاع شیر تو شیره!!!!! دولت هم داره ماست مالی میکنه!!! تولید کنندگان لبنیات هم به مردم میگن برید کشکتونو بسابید
Iran (Islamic Republic of)
یک پدر
۱۹:۰۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
الهی قسم ات می دهم به جگر پاره پاره اسطوره مقاومت کربلا ، خانم زینب (س) ، مسبب و مسببین اذیت و گرانی ملت مان را چه در داخل و چه در خارج به خاک سیاه شان بنشان . همیشه از درد و رنج تن و بدنشان اذیت بکشند . ما ملت از خجالت تهیه ارزاق و روزی زن و فرزندانمان همیشه شرم زده هستیم . عذاب روحی گرانی های مستمر و روزانه و دقیقه به دقیقه ، رفتار طبیعی مان را در همه جا به هم زده است . بیهوده بر سر اهل و عیال مان فریاد می کشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
واضح است که روحانی مملکت رو به حال خودش رها کرده تا همه چی افسار گسیخته بره بالا
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مملکت بی دروپیکرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
باید خرید لبنیات از طرف مردم تحریم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
همه چیز گرون شده الان شیر نسبت به بقیه مواد غذایی خیلی ارزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
لبنیات بیش از این گران نشود ویا جز اقلام کوپنی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
لبنیات بیش از این گران نشود ویا جز اقلام کوپنی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه مسببین و هر چی مسئول بیکفایته
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۵:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
پایینترین قیمت شیر در اردبیل حتی در تابستان به دو هزار تومان هم نمیرسید خودم شاهد این ماجرا هستم تولید شیر اصلا بصرفه نیست. خیلی وقته شغل دامداری بحال خودش رها شده بنظرم واقعا دولتی در کار نیست همه چیز شده دلال بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ایکاش قیمتها را یکباره افزایش میدادن مثل وقتی که شیر داغ میشه یکدفعه جوش میاره این ذره ذره خیلی بد تر شد.
United Arab Emirates
علی
۱۴:۵۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
من امروز شیر پاکتی دویست سی سی خریدم سه هزار تومان که قیمتی بوده که روی آن درج شده خوب با این حساب یک کیلو شیر می شود پانزده هزار تومان حتی آگر شیر را کیلویی پنج هزار تومان از دامدار بخرند باز ده هزار تومان می ماند که معلوم است درج قیمت ها بر روی کالاها بدون حساب است و دولت در همین نقطه ی درج قیمت ها باید نظارت کند که متاسفانه به دلیل تحریم و کر ونا نمی توانند نظارت کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بله موافقم دیگه همه برا خودشون قیمت میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خیلیم موج جدیدی نیست ما به این گرونیا عادت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
یعنی چی که اینها هرکاری دوست دارند انجام میدهند . اینها اگر یک هفته مردم شیر ولبنیات نخرند که بیچاره میشوند . پس چرا اینهمه دور برداشتند . هر هفته یک قیمت میزنندکسی هم جلودارشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
چون مردم فهیم ما هر چی گرون تر بشه رو بیشتر حتی بیشتر از نیازشون میخرن. و این داستان ادامه دارد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
میخواستم منفی بزنم. بنظرت این روش پاک کردن صورت مسله نیست؟ ما میخوایم بدونیم این قیمت از کجا تعیین میشه این وسط کی سود میکنه و کی ضرر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بعض شرکت های تولیدکننده هروقت که گرفتم معلم نیست چی به خورد مردم میدند اکثرا خراب و فاسد بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
Yjcاز طریق وزارت اطلاعات پیگیری کنید و این دلال های بی شرف را شناسایی و اعدام کنید، بگذارید مستضعفین دیگر درد مریضی در آینده نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
دیگه چقدر گرانتر!؟!؟ پدرپدر مردم رادآوریدید!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۲۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اکثر گاوهای شیری را دارن تو کشتارگاه میکشن و علتشم به صرفه نبودن نگهداری دام هستش گرانی شیر ربطی به قاچاق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
حقوق کارگران باید اضافه شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
چراجلو قاچاق ودلال بازی که عامل اصلی گرانی هست مسئولین نمیگیرندواسم سواله همش میگن نظارت میکنیم ولی ماندیدیم این همه دزد ارازل واوباش میگیریدقاچاقچی هارونمیتونیدبگیریدافسرده شدیم ازاین گرانی لطفاازباشگاه خبرنگاران درخواست این دارم شمابه عنوان رسانه صدای ماروبه گوش مسئولین برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
دمت روحانی گرم
شیر امروز بقالی نبود و حدود 20 جا رفتم
خدااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
یه دفعه بیایین یه بمب اتم بندازین تو کشور ملت رو نابود کنین این مرگ تدریجی خیلی عذاب اوره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ما دیگه نمیتونیم لبنیات بخریم پس فرقی نداره گرون بیا ارزون شدنش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
از موقعی که وزیر جدید روی کار اماده قیمت همه چیز در حال افزایش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
جالب است صف کالاهای افزایش قیمتی خیلی شلوغ است حداقل سعی کنید روزانه یکی دو کالا را افزایش بدین .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان
۱۱:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
باسلام.گناه این ملت اعتماد به یه عده مسئول بی کفایت ونالایق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
والا ما دیگه فقط سوار موجیم.میدونید لبنیات تو همین مدت اخیر چقدر گرون شده .بابا جمع کنید برید .
Iran (Islamic Republic of)
....*....
۱۱:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این که معلومه ، همه مردمم میدونن دست های پشت پرده و مافیا هست.
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۰:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
همه چی ارومه ماچقدربدختتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست....خودمان مقصریم...
-
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بیچاره روستاییان و طبقه ضعیف
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
وضع روستاییان که خودشون گاو و گوسفند دارن بهتر از ما شهری هاست که باید همه چیز رو بخریم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۰:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
جالب اینجاست که همه مسئولان مربوطه نیز در خصوص کارایی و عملکرد خودشون به به و چهچه می‌کنند. و قول های رنگین کمانی می‌دهند
Netherlands
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
توروخدا رحم کنید. یه نون ماست سر سفره هامون مونده بود اونو دیگه نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۰:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
واقعا کی این وضع میخاد درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۰:۰۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
واقعا کی این وضع میخاد درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با فرض اینکه ما با دنیا سازش نکنیم تا چند وقت می تونیم زنده بمونیم؟
ایران فقط بالاشهر تهران نیست.
واقعا اینو به گوش مسولین برسونین. صبح یکبار شب یکبار جلوی اینه بایستین . و به خودتون نگاه کنین . شاید خجالت بکشید‌ .
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۰۹:۵۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بخاطر نظارت استصوابی دستگاههای اجرایی و عملیاتی و نظارتی و کنترلی و اطلاعاتی و بازرسی است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۴۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
این مملکت ما هم یا رو موجه یا رو حباب
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مملکت نیست که دیوانه خونه است بعد از روغن نوبت شیر شد و داستان همچنان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
یه روز مرغ نیست / یه روز روغن نیست / یه روز برنج نیست // یه روز قیر نیست / یه روز قیر کار نیست / یه روز کبریت نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ردیفیه. ردیف کردن یکی یکی بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با سلامت مردم بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ب خدا خسته شدیم,ما ملت چ گناهی کردیم ک هرچی تاوان پس میدیم حسابمون تسویه نمیشه,مسئولین ک جاشون گرم و نرمه و انگار نه انگار,
Iran (Islamic Republic of)
رضا زندی
۰۹:۱۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلطانی اشتباه میکنه که میگه کارخانجات شیر را 2900 میخرن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام
وقتی بی تدبیری میکنن همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
هر روز ی ماجرایی,فقط خداکنه ک نون خشک گرون نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
انقدر گرون کنید که هیچ کس نتونه بخره همش فاسد بشه مثل خارجیا شیر تانکر شیر رو وسط بیابون باز کنن و ماست و پنیرشون رو زیر خاک کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اونا برا اعتراض به دولت این کار رو میکنن نه اینکه صنعت دامداریشون رو نابود کنن اینجا برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
چه خوب میشد دیگر راجب این بازی های دولت در ارتباط با گرانی های روزمره چیزی نمی نوشتید و اعصاب مردم را بیبشتر خراب نمیکردید خواهشمنداست ننویسید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۸:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اگر بزرگترین تولید کننده دام است چرا گوشت اینهمه گران است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ان ربک لبالمرصاد
براستی که پروردگارت در کمین ظالمان و ستمگران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
امثال این ظلم و ستمهای اقتصادی و غیره را کرده اند که خداوند بلا و خشم و قضب خود را نازل کرده است و خیر و برکت را برده است و مستحق این کرونا هستیم خلایق هر چه لایق تا بعضیها ببینند یک من ماست چقدر کره میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
از جیب مردم ..برداشتن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
هر کس خربزه میخورد پای لرزش هم می نشیند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد67
۰۷:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
هر روز یه چیزی گران میشه...جالب اینه که اون چیزی که دیروز گران شده دوباره امروز گران میشه...
-
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مرحبا به این دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
موج جدید افزایش قیمت لبنیات و غیره مساویست با موج جدید وحشتناک کرونا و خشم و قضب و کیفر خداوند که باید کیفر و مجازات آن را تحمل کرد خداوند حق الناس را نمی گذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بی تدبیری بی مسئولیتی کل دامداران را این قشر زحمت کش رابه لبه پرتگاه برده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خشم و قضب و انتقام خداوند در همین نزدیکی ما هست و با او داریم زندگی می کنیم چشم بصیرت را باید باز کرد و عقل را به کار انداخت تا بیشتر از این در باتلاق عذاب و کیفر اعمال و کارهایمان فرو نرویم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۴:۳۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ،

شیر و ویتامین های آن یک ماده مفید و ضروری برای بدن است ،
به نظرم حق دارد توقع قیمت زیاد داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۰۴:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلطان شیر کی میاد سلطان روغن و خرما هم در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مردمو دریابید به فکر مردم باشین. مردم دخل و خرجشون یکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ديگه از موج گذشته. ، ظاهرا به طوفان تبديل شده يعني چه در سال مگر چند دفعه بايد افزايش قيمت باشه ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بی ارزش شدن پول ملی عامل اصلی گران شدن قیمت ها هست.شما برید قیمت آهن یا آلومینیوم یا مس رو بگیرید ببینید با دو برابر شدن قیمت دلار چجوری قیمت مواد رو دو برابر کردن.پس همه تولید کننده‌گان نگاهشون به قیمت دلار هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
امسال برای بار چندم میخواد زیاد بشه . یک بار مجوز صادر میشه چهار پنج بار قیمت ها بالا میره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
آب که سر بالا بره قورباغه(ها) ابوعطا میخوان(ند)
وقتی همه میبینن هیچ نظارتی رو قیمتها نیست طبیعتا هر محصولی رو با هر قیمتی دلشون بخواد عرضه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بسه تو رو خدا، شک ندارم عمدیه این گرونیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با انتخاب بایدن قیمت شیر خام زیر هزار تومان هر ۱۰۰ گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
ای کاش میشد عنوان خبری این چنین درج بشه.
موج جدید افزایش حقوق کارگران ، کارمندان ، معلمان و تمامی زحمتکشان جامعه.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
لازم نکرده حقوقا رو زیاد کنن. جلوی تورم رو بگیرن ما بیشتر راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
برنامه ریزی وزیر صمت از وقتی تشریف آوردن قیمت‌های تمامی اقلام اساسی رشد قیمت شدیدی رو دنبال می‌کن البته ایشون شدیدا دنبال میکنن که کیفیت بره بالا.!!!!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۱:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اینجور که بوش میاد دیگه پنیرم از سفره ما بدبخت بیچاره ها میره دولت همیشه تصمیماشو برا افزایش قیمت با توجه به جیب پولدار میگیره واقعا یه سوال بی جوابه خدا خودت به ما رحمی بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
گرانی ها عمدی است
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۰:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
وقتی نظارتی در کار نباشه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
داخل ایران دامدار که همه زحمتهای دامی روی دوش اوهست حمایت نمیشود خوراک دام را باید باقیمت بالا خریداری کنه اما کارخانه ها شیر را ارزان ازشان میخرند وسودش را رئیس کارخانه ها میبرند دست مشتری به قسمت خون پدرشان به مردم میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خوراک کنسانتره گاوی رفته بالای 6 هزارتومان درب کارخانه
خوراک کنسانتره تعاونی تحویل محدود یک سوم نیاز دام کیلویی 4 هزارتومان درب کارخانه
کدوم تخصیص ارز یارانه ای؟ کجاست؟
اینطوری پیش بره تا چند وقت دیگه باید شیر وارد بشه هر لیتر نیم دلار که میشه 15 هزار تومان !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
داخل ایران دامدار که همه زحمتهای دامی روی دوش اوهست حمایت نمیشود خوراک دام را باید باقیمت بالا خریداری کنه اما کارخانه ها شیر را ارزان ازشان میخرند وسودش را رئیس کارخانه ها میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
خیلی نامردی این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
همش افزایش یافت... یه بارم بزنید کاهش یافت
آخرین اخبار