معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

کوتاهی خودروسازها در عمل به قوانین، مشکل اصلی آلودگی هوا

تجریشی گفت: ما مشکلی در سوخت نداریم و مسأله اصلی آلودگی هوا عمل نکردن خودروساز‌ها به قوانین است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آلودگی هوا اظهار کرد: در ۳ هزار شهر در کشورهای آمریکا، چین، اسپانیا و ایتالیا تجربه جهانی نشان داده است که ارتباط مستقیمی بین ذرات معلق و مرگ و میر وجود دارد، آلودگی هوای امسال با سال‌های گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا خیلی متفاوت است.

او با بیان اینکه ۵۰ سال است که در تیتر همه روزنامه‌ها اعتراض به آلودگی هوا بوده است، افزود: ظرفیت اکولوژیکی در شهری مانند تهران با وجود منابع آبی موجود در آن تنها ۲ میلیون نفر است، وقتی آب کم می‌آید از جا‌های دیگر آب وارد می‌شود، اما وقتی هوا کم می‌آید حتما باد می‌تواند به جبران آن کمک کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد: سیاست گذاری هایمان در راستای کاهش آلودگی هوا نبوده است، ما قانون هوای پاک داریم که ۱۰۰ تا حکم برای ۱۲ سازمان مختلف دارد، یکی از این حکم‌ها مربوط به سوخت است، در سه سال اخیر علی رغم تمام مشکلات ۸۵ درصد سوخت پخش شده استاندارد بوده است

تجریشی با بیان اینکه مشخص است کدام شهر‌ها به چه علت آلوده هستند، افزود: در سوخت مشکلی نداریم، ما می‌توانیم ۵۰ درصد سوخت استاندارد توزیع کنیم، مشکل ما خودروسازان هستند که به قوانین توجه نمی‌کنند.

او با اشاره به خودرو‌های فرسوده تصریح کرد: بر اساس اعلام شورای نگهبان ما دیگر چیزی به عنوان خودروی فرسوده نداریم، اما قوانین زیادی در این راستا برای خودروساز‌ها داشتیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به اینکه در کاهش آلودگی هوا چه نمره‌ای به خودتان می‌دهید، گفت: ما وظایفمان را به عنوان نظارت انجام دادیم و در این راستا به خودمان نمره بالای ۱۵ می‌دهم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار