۱۹ هزار بافنده فرش اصفهان بیمه ندارند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۲۷۰ هزار نفر بافنده فرش در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهارداشت: اقدامات و پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از تضییع حقوق بافندگان فرش در این استان انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه مسائل و مشکلات بافندگان فرش اصفهان به وزارت صنعت معدن و تجارت منعکس شد، ادامه داد: بدنبال این هستیم که با پیگیری‌های لازم، اعتبارات بصورت منطقی و عادلانه تخصیص داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه این استان جایگاه اول را در تعداد بافندگان فرش کشور دارد افزود: مقرر شد تعداد بافندگان فرش دستباف در این استان افزایش یابد.

او اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۸۳ هزار و ۳۵۰ متر مربع فرش در استان اصفهان تولید شده است.

به گفته موفق بیش از یکهزار و ۵۰۰ کارگاه متمرکز فرش و حدود ۱۸۰ کارگاه وابسته به فرش در زمینه طراحی و حرفه‌های وابسته در این استان وجود دارد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اصفهان از نظر فرش دستباف، انتظار داریم که این استان هم همانند تهران بعنوان نمونه و الگو در این زمینه مطرح شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهارداشت: این استان با ۲۷۰ هزار بافنده فرش ۱۶.۳ درصد آمار کل کشور (بر اساس آمار مرکز ملی فرش ایران) را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ کنند تا اعتبارات تخصیصی در قانون بودجه سالانه کشور به منظور پوشش بیمه قالی بافان بر اساس تعداد آن‌ها در هر استان و نه تعداد جمعیت استانها، محسوب شود.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.