مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان مطرح کرد؛

کاهش زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور

انگجی گفت: به علت شیوع کرونا، زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور در تمام مقاطع تحصیلی کاهش یافت.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالحمید انگجی، مدیرکل امور دانش آموختگان اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و با هدف ارائه تسهیلات به دانشجویان، زمان قانونی حضور دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور به استناد گذرنامه، برای پذیرفته شدگان بهمن ۹۸ و پس از آن در تمام مقاطع تحصیلی کاهش یافت.

انگجی ادامه داد: علت ارائه این تسهیلات این است که به علت شیوع ویروس کرونا، تامین شرط حداقل مدت اقامت حضوری در کشور محل تحصیل که یکی از شرایط ارزشیابی مدارک خارج از کشور است با مشکل مواجه شده به صورتی که دانشجویان به اجبار برای مدتی از حضور در محل تحصیل محروم می‌شوند.

او افزود: برای مساعدت این دسته از دانشجویان، حداقل مدت زمان حضور برای مقاطع مختلف تحصیلی (کاردانی تا دکتری) بر اساس جدول پیوست کاهش می‌یابد.

انگجی تاکید کرد: این تخفیف فقط مربوط به دوره بیماری کرونا بوده و به تشخیص اداره کل امور دانش آموختگان (و خارج از اختیار دانشجو بودن) قابل اعمال است.

او افزود: این حداکثر مساعدت قابل اجرا بوده و در صورت کاهش بیشتر حضور، مدرک غیر حضوری محسوب شده و قابل ارزشیابی نخواهد بود. هرچند همچنان تأکید بر این است که تحصیلات، منطبق با ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وب‌گاه اداره کل دانش آموختگان به نشانی grad.saorg.ir بصورت حضوری باشد.

دوره تحصیلی

طول دوره تحصیلی

حداقل مدت اقامت دانشجویی لازم برای تحصیلات حضوری

حداقل مدت اقامت دانشجویی لازم برای تحصیلات نیمه حضوری

حداقل مدت اقامت دانشجویی با توجه به شیوع ویروس كرونا
(از بهمن ماه ۹۸)

كاردانی

۲۴ ماه

۱۶ ماه

ـــــــ

۱۰ ماه

كارشناسی سه ساله

۳۶ ماه

۲۳ ماه

ـــــــ

۱۴ ماه

كارشناسی چهارساله

۴۸ ماه

۳۰ ماه

ـــــــ

۱۸ ماه

كارشناسی ارشد یكساله

۱۲ ماه

۹ ماه

ـــــــ

۶ ماه

كارشناسی ارشد دوساله

۲۴ ماه

۱۲ ماه

ـــــــ

۹ ماه

كارشناسی ارشد پنج ساله

۶۰ ماه

۳۶ ماه

ـــــــ

۲۴ ماه

دكتری

۳۶ الی ۴۸ ماه

۲۴ ماه

۱۴ ماه

۱۲ ماه

گفتنی است؛ حداکثر کاهش مدت زمان اقامت دانشجویی برای تحصیلات حضوری پس از بررسی و تشخیص اداره کل دانش آموختگان در مقطع دکتری ۱۲ ماه، کارشناسی ارشد پنج ساله ۱۲ ماه، کارشناسی ارشد دوساله ۳ ماه، کارشناسی ارشد یک ساله ۳ ماه، کارشناسی ارشد چهارساله ۱۲ ماه، کارشناسی سه ساله ۹ ماه و کاردانی ۶ ماه است. در غیر اینصورت طبق ضوابط (ماده ۴ بند‌های ۲ و ۳ و نیز توضیح بند ۱۴ ماده ۱ آیین نامه) دوره مجازی تلقی شده و مدارک صادره غیر قابل ارزشیابی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار