پرداخت بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات از سوی نیکوکاران گیلانی

مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: مردم نیکوکار استان در شش ماه نخست سال بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با بیان اینکه  پرداخت زکات مستحب است اما با این وجود مردم نیکوکار استان در شش ماه نخست سال بیش از ۲۴ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند، گفت:  زکات جمع آوری شده  نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

او با تأکید بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان ، افزود: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده، در بخش‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و هزینه‌های درمان و تحصیل مددجویان تحت پوشش هزینه می‌شو و مابقی از سوی شورای زکات در همان محل جمع آوری شده، میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان گفت:آموزش هزار و ۵۰۰ عامل زکات، نشست و دیدار با مدیران کارخانه‌های برنج، بهره‌گیری از ۲۵۰ مبلغ افتخاری از مجموعه اقداماتی است که در استان باعث افزایش پرداخت زکات شده است.

عباس اهرابی ، در پایان با اشاره به مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات، تصریح کرد: افراد، گروه‌ها و مؤسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.