مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: صادرات استان فارس درهفت ماهه امسال به ۸۴ میلیون دلار رسید.

خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه درهفت ماهه امسال ۲۲۱ هزار و ۱۹۹  تُن کالا به ارزش ۸۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت:  این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نشده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری شاهد هستیم.

او افزود: همچنین در همین مدت کالا‌های صادراتی به ۴۵ کشور جهان از جمله عراق-افغانستان-کویت-ترکیه-پاکستان-امارات متحده عربی-آلمان- قطر-روسیه -هند صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی عبارتند از اوره-محصولات لبنی- رب گوجه فرنگی-آلومنیوم- رزین‌های آلکید اصلاح شده دستگاه‌های مبدل حرارتی – ماهی-میگو- خرما و محصولات سرامیکی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرکات استان فارس اظهار داشت: در هفت ماهه امسال  دربین کالا‌های صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۷ درصد و ۳۸درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او بیان کرد: در همین مدت مقدار ۱۸ هزار و ۶۹۱ تن کالا به ارزش ۸۵ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۳۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

رحیمی اظهار کرد: کالا‌های وارداتی از ۳۰ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین- جمهوری کره-ایتالیا- برزیل-ترکیه-اسپانیا-آلمان-اندونزی-پاراگویه-هند است.

به گفته مدیر کل گمرکات فارس، طی هفت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی جمعاً تعداد ۱۸ هزار و ۹۷۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۶۳۲۴ نفر ایرانی و ۲۶۴۷ نفر مسافر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۳۴ نفر ایرانی و ۲۶۲۰ نفر خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۱۹۶ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۵۱۰۳ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

رحیمی گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۲۳۶۷ بسته پستی به ارزش ۲۹ هزار و ۷۸۸ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار