آغاز دور جدید محدودیت‌های کرونایی در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که، این کشور از روز ۳۰ اکتبر (۹ آبان) وارد فاز جدیدی از اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹، این کشور از روز جمعه، ۳۰ اکتبر وارد فاز جدیدی از محدودیت‌های کرونایی خواهد شد به گونه‌ای که تمام افرادی که نیاز است از خانه خارج شوند، باید مجوز دریافت کنند و همچنین سفر‌های بین شهری کاملا ممنوع خواهد بود.

بر اساس اظهارات مکرون، شهروندان فرانسه موظفند تنها به منظور خرید کالا‌های ضروری، مراجعه به پزشک، ورزش کردن (روزی یک ساعت) خانه خود را ترک کنند و در این میان، مدارس باید باز بمانند و دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند، اما کلاس‌های دانشگاه به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

طی این مدت، مردم به کار کردن در خانه و دورکاری تشویق می‌شوند و علاوه بر آن نیز رستوران‌ها در راستای مبارزه با ویروس کرونا در این ایام بسته خواهند ماند.

بر اساس اخبار اعلام شده از سوی رسانه‌های فرانسوی، محدودیت‌های جدید کرونایی این کشور حداقل تا روز اول دسامبر طول خواهد کشید و قرار است بازگشت به شرایط عادی  بعد از ۱۵ روز دوباره بررسی شود، اما مکرون اعلام کرده است که این محدودیت‌ها زمانی برداشته خواهند شد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در فرانسه به حدود ۵ هزار نفر در روز کاهش یابد.


بیشتر بخوانید


فرانسه اکنون دومین کشور اروپا محسوب می شود که تعداد مبتلایان آن به ویروس کرونا به بیش از یک میلیون نفر در روز رسیده است.

این کشور  در جهان، پس از کشور‌های آمریکا، هند، برزیل و روسیه در رده پنجم تعداد مبتلایان و مرگ و میر در اثر کرونا قرار دارد.

مسئولان وزارت بهداشت فرانسه نیز اعلام کرده اند که؛ از روز چهارشنبه، ۲۸ اکتبر، یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۸۴ نفر در این کشور به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۳۵ هزار و ۸۲۰ نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار