امام جمعه زاهدان:

جهان اسلام فضای کینه توزی نیست

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی گفت: فضای اسلام فضای کینه توزی نیست و این وعده خداوند متعال است که اگر به دنبال زندگی بهشتی هستید در دنیا به دور از کینه و بغض باشید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان شامگاه چهارشنبه در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) ایرانشهر، اظهارداشت: خداوند متعال پیامبرش را برای هدایت فرستاده و به همگان توصیه کرده که پیامبر اکرم (ص) را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه زاهدان افزود: در بحث‌های تربیتی آمده که اگر بخواهیم کسی را به انجام کاری تشویق کنیم تنها گفتار کارساز نیست و باید با عمل خود نیز این را ثابت کنیم و اگر به دنبال تربیت یک جامعه هستیم باید به گفته هایمان جامه عمل بپوشانیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: خداوند قرآن کریم را که کتابی انسان ساز است نازل کرد و اولین عمل کننده به این کتاب پیامبر اکرم (ص) بود و اگر بخواهند پیامبر (ص) را به صورت یک کتاب مدون در بیاورند می‌شود قرآن و اگر به دنبال آن باشند که قرآن را یک انسان تجسم کنند می‌شود حضرت محمد (ص) کسی که تکمیل مکارم اخلاق را هدف مبعث خود می‌دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: نیاز است تا در شرایط کنونی پیامبر اکرم (ص) و صفاتش را بشناسیم تا بتوانیم از او درس گیریم، زیرا ایشان یک عمر تلاش کرد تا انسان‌هایی را که از درگاه خداوند فاصله گرفته‌اند بار دیگر به او نزدیک کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: فضای اسلام فضای کینه توزی نیست و کار دیگر پیامبر اکرم (ص) ایجاد ارتباط و وصل کردن بندگانی است که از هم فاصله گرفته و قطع رابطه کرده‌اند است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان افزود: این درسی است که باید از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) فرا گیریم و مسوولیت ما در شهر‌هایی که تلفیقی از مذاهب مختلف وجود دارد سنگین‌تر هم می‌شود و باید بهترین باشیم همان‌گونه که امام علی (ع) می‌فرمایند «نکند که دیگران در عمل به قرآن از ما سبقت گیرند».

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار