معاون وزیر بهداشت:

افزایش حساسیت عمومی برای مقابله با کرونا ضروری است

جان بابایی گفت:افزایش هوشیاری و حساسیت عمومی نسبت به علائم و عوارض بیماری کرونا برای مقابله با آن ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی است. مردم باید نسبت به علائمی از جمله تب، سردرد، سرفه و تنگی نفس و بی حالی که از علائم شروع کرونا است، حساس باشند و در سریع‌ترین زمان ممکن به پزشکان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: بیشتر بیماران بد حال مبتلا به بیماری کرونا، افرادی هستند که دیرهنگام و بعد از گذشت یک هفته یا ۱۰ روز و بعد از آنکه بدحال شدند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند در صورتی که اگر در روز‌های نخست شروع علائم به درمان خود حساس باشند، بهبودی حاصل کرده و جان خود را از دست نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: افزایش تخت‌های بیمارستانی تنها راه مقابله با این بیماری نیست و لازمه موفقیت در این زمینه افزایش حساسیت عمومی است.

جان بابایی بیان کرد: بیماری کرونا با حوادث غیر مترقبه مانند سیل و زلزله تفاوت دارد و بیماری قابل جلوگیری است  که پیشگیری از آن با افزایش مشارکت مردم و پرهیز از حضور غیر ضروری در معابر عمومی و شرکت نکردن در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم عروسی و عزاداری محقق می‌شود.

او به فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی نظیر زعفران در برخی نقاط کشور و خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد:زعفرانکاران به بروز علائم بیماری در کارگران خود حساس باشند و اگر فردی دارای علائم بیماری کرونا است در اسرع وقت وی را به بیمارستان انتقال دهند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زیرساخت‌های بیمارستانی و درمانی کشور متناسب با نیاز‌ها نیست، تاکید کرد: شیوع ویروس همه گیر کرونا فرصتی برای بازنگری در این بخش فراهم کرد تا زیرساخت‌های موجود افزایش یابد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار