امضای تفاهنامه همکاری بین حوزه های علمیه و پدافند غیرعامل

امروز پنجشنبه هشت آبان ماه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل و حوزه های علمیه کشور منعقد، و توضیحاتی توسط روسای این دو حوزه بیان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز پنجشنبه هشت آبان ماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در دهه های اخیر شاهد تحول جدی در حوزه فناوری هستیم، اظهار کرد: این تحول، ماهیت زیرساخت‌ها و دارایی‌های حیاتی ملت ها را دچار تحول و دگرگونی کرده است که به دنبال آن نوع و ماهیت تهدیدات نیز تغییر کرده است.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی حفاظت از پول به صورت فیزیکی انجام می شد اما اکنون که ماهیتی سایبری پیدا کرده است، حفاظت از آن نیز متفاوت است. بنابراین به همان میزان تغییر ماهیت، تهدیدات نیز دچار تحول و دگردیسی شده است که این تغییرات شرایط زیست مردم را دچار تغییر کرده است.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر ما بر تحول فناوری و ابعاد فرصت‌ها و تهدیدات آن اشراف نداشته باشیم، نمی‌توانیم از حاکمیت خود دفاع کنیم، اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تلاش داریم بستر تعامل با این تحول فناوری برای بهره برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و حذف تهدیدات را فراهم کنیم. به ویژه آنکه تحول فناوری در مسئله زیرساخت‌های حیاتی تاثیرات بسیار زیادی را به جای گذاشته است.
 
وی با بیان اینکه برای حکمرانی اسلامی در عرصه های نوین مانند فضای سایبری نیازمند ورود حوزه و تدوین مبانی فقهی آن هستیم، خاطرنشان کرد: البته این رویکرد ملی سازی و بومی سازی و اشراف بر فناوری های مدرن به ویژه در حوزه سایبر صرفا در ایران اتفاق نیفتاده است و حتی کشورهای اروپایی نیز امروز در این مسیر حرکت می کنند.
 

آیت الله اعرافی: اساس تاب آوری، معرفت متقن و مستحکم است   

  آیت الله علیرضا اعرافی نیز در این دیدار با تبریک ایام نکوداشت پدافند غیرعامل و تقدیر از دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیشبرد راهبردها و مطالبات مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید با یک نگاه آینده پژوهانه و بلندنظر به پدافندغیرعامل نگریسته شود تا پدافند غیرعامل از پیوست به ذات پروژه ها انتقال یابد. وی ادامه داد: مردم باید نسبت به پدافند غیرعامل آگاهی و درک بهتری داشته باشند از همین رو سازمان پدافند غیرعامل کشور باید در حوزه‌های فرهنگ سازی و آموزش فعالیت های خود را ارتقاء دهد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه تلاش دارد تا مبتنی بر واقعیت ها و رسالت‌ها راهبردهای خود را تعریف کرده و امور را پیش ببرد، تصریح کرد: دراین زمینه حوزه منشور کلان آینده نزدیک و بلند خود را تدوین کرده که مبنای اقدامات حوزه است. وی همچنین از تدوین طرح آمایش حوزوی خبر داد و گفت: این طرح در بخش تامین فکری و نیروی انسانی برای جامعه، عرصه بین‌الملل و نظام تعریف شده است.
پدافند غیر عامل
 
آیت الله اعرافی توسعه فقه معاصر را نیز از دیگر ماموریت های حوزه در برنامه ریزی تحولی جدید عنوان کرد و افزود: در همین راستا ستاد حوزوی حوادث با حضور چند هزار حوزوی تشکیل شده است. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور متذکر شد: در مواجهه با فناوری های نوین نباید دچار افراط و تفریط شویم و فرهنگ و الزامات لازم برای استفاده از فناوری باید شناخته شود.
 
وی با بیان اینکه در مسئله تاب آوری اجتماعی، نتوانسته‌ایم به طور مطلوب الگوی اسلامی را تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: اساس تاب آوری انگاره های معرفتی و اعتقادی است که فرد و جامعه را تاب آور می‌کند.  شایان ذکر است در انتهای این دیدار ، تفاهنامه همکاری بین حوزه های علمیه کشور و سازمان پدافند غیرعامل به امضا رسید.

پدافند غیر عامل

 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار