معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر داد:

داخلی‌سازی قطعات خودرو با کمک شرکت‌های دانش بنیان

ستاری گفت: برای داخلی‌سازی قطعات خودرو و طراحی خودروهای جدید، مراکز نوآوری در شرکت‌های خودروساز‌ی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در حاشیه مراسم نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از همکاری رزم حسینی وزیر صمت در حوزه فناوری‌های نوین گفت: یکی از پایه‌های تعهدی حوزه دانش بنیان، وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ما در کنار این وزارت خانه هستیم تا بتوانیم این بخش را توسعه دهیم.

او بیان کرد: ما با همکاری وزارت صمت، از هر امکاناتی استفاده می کنیم  تا شرکت‌های صنعتی، توسعه پیدا کنند. همکاری در  بحث امنیت غذایی یا توسعه دارو هم پیگیری می‌شود و تفاهمات خوبی در این زمینه ها داشته ایم.

ستاری گفت: بحث سازمان گسترش، زمین شناسی و صادرات اقلام دانش بنیان هم مطرح است، امیدواریم مانند قبل اتفاقات خوبی رخ دهد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعه خودرو، گفت: بحث خودروسازی ۲ بخش دارد که یک بحث به تامین قطعه و  ارزبری شدیدی که برخی از خودرو‌ها دارند بر می‌گردد. نمایشگاه‌های متعددی راه اندازی شد و بسیاری از قطعات مانند ECU داخلی سازی شده است.

ستاری ادامه داد: بحث بعدی به چگونگی تحول این صنعت بر می‌گردد، اینکه باید بتوانیم سالیانه خودرو‌های جدید طراحی و تولید کنیم. ضمن اینکه بحث خودرو‌های الکترونیکی و برقی مطرح است. موضوعی که بیش از یک سال است روی آن کار می‌کنیم و مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تشریح کرد: مراکز نوآوری در شرکت‌های خودروساز‌ی تشکیل شده و انشالله اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار