ماجرای انتقال آب خوزستان و رد پای وزارت نیرو در پیشبرد اهداف خود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: در ماجرای انتقال آب از سرچشمه‌های کارون به سایر استان‌ها وزارت نیرو متهم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به بحث انتقال آب به صورت غیراصولی از سرچشمه‌های کارون، با بیان اینکه به اطمینان رسیدیم وزارت نیرو کار‌هایی را به دور از چشم نمایندگان، مسئولان خوزستان و رسانه‌ها انجام می‌دهد و تلاش می کند رسانه‌ها خبردار نشوند،گفت: آنها سعی می‌کنند که برنامه‌های خود را بدون اطلاع پیش ببرند.

حسینی بیان داشت: از ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، راه و روش تعامل و گفت و گو را در پیش گرفتیم اما دولت همچنان برای اجرای طرح‌های انتقال آب تلاش می‌کند و به صورت مستمر موضوع انتقال آب مورد رصد مجمع نمایندگان خوزستان است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: با همکاری مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری مکاتباتی را با دبیر شورای امنیت ملی، رئیس مجلس، وزارت نیرو و دیگر مسئولان کشوری داشتیم که ضمن اعلام هشدار‌های لازم در این زمینه، خواستار پیگیری موضوع شدیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت نیرو با وجود وعده برای تعطیلی اجرای طرح‌های انتقال آب تا پایان این دولت، همچنان طرح‌های مطالعاتی و اجرایی را ادامه می‌دهد، گویا وزارت نیرو نه برای کشور بلکه وزارت چند استان خاص است و تمام تلاش خود را برای رسیدگی به طرح‌های انتقال آب چند استان به کار گرفت.

او پاسخ ندادن شفاف و صریح به مطالبه مردم این استان را اجحاف در حق خوزستان دانست و گفت: از اختیارات قانونی خود برای برخورد‌های لازم نیز استفاده می‌کنیم و به عنوان نمایندگان مردم باید این مطالبه به حق آنها را دنبال کنیم و به وزارت نیرو هشدار می‌دهیم که خودتان را رو در روی مردم خوزستان قرار ندهید.

حسینی ادامه داد: قبل از اینکه مطالعات طرح انجام و یا پیوست‌های اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی آن اخذ شود باید یک پیمانکار نسبت به اجرایی شدن این طرح اظهار نظر کند و فکر می‌کردیم که طرف حساب ما در ماجرای انتقال آب، دولت و وزارت نیرو هستند، ولی برخی نهاد‌ها و افراد قصد دارند که خودشان را رو در روی استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دهند.

او اظهار داشت: مردم خوزستان صاحب حق و همچنین صاحب شأن در پیشگاه خداوند هستند و از مسئولان سه قوه، لزوم بررسی درخواست نهاد‌های نظارتی به موضوع انتقال آب را داریم و این طرح‌های انتقال آب غیر کارشناسی، غیرعلمی و غیرمنطقی هستند و امروز آن استان‌هایی که از آنها به عنوان نیازمند آب نام می‌برند به اندازه کافی آب شرب، ذخایر زیرزمینی و باران دارند، ولی به بهانه آب شرب نسبت به انتقال آب برای آنها اقدام می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: بنا بر اعلام رئیس سازمان محیط زیست نه تنها برای آب شرب بلکه برای کشاورزی هم نیازی به انتقال آب ندارند و اینکه اعلام می‌کنند آب کارون به خلیج‌فارس می‌ریزد، اصلاً صحیح نیست، چون خوزستان در سهمیه آب کشاورزان و حتی تأمین آب برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مانده و کمبود دارد و خیلی از روستا‌های این استان آب شرب پایداری ندارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بله دیگه وقتی مسئولین استان اب را از مردم خودمون برای شر ب وکشاورزی و...دریغ کنن باید اصفهان ببره برای اکواریوم و استخر تفریحی .خوزستان هم بماند خشک و برهوت .ما بیچاره شده ی این مسئولین به مردم هستیم