راه اندازی دستگاه شیرین سازی آب در پنج روستای شهرستان بجستان

مدیر امور آب و فاضلاب بجستان گفت: دستگاه آب شیرکن در ۵ روستای شهرستان با جمعیت ۵ هزارو ۱۷۴ نفر نصب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا اکبر نیا مدیر امور آب و فاضلاب بجستان گفت: در سه روستا نیز جایگاه برداشت آب نصب شده است. در مجموع ۱۸ جایگاه برداشت کارتی آب در شهربجستان نصب شده است و دراجرای این طرح روزانه ۲۰ مترمکعب آب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

او افزود: آب شرب مشترکان از دشت "درزاب" در ۵ کیلومتری بجستان به روش ثقلی تامین و آب غیر شرب هم از فاصله ۳۵ کیلومتر (دشت منصوری) وارد شبکه توزیع می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب بجستان ادامه داد:در کنار عرضه آب کارتی، اقداماتی هم برای افزایش کیفی آب شبکه شهر بجستان ازجمله خرید آب دو قنات "درزآب" و "بستان" و احیای دو حلقه چاه انجام شده است.

اکبرنیا به فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یونسی با هزارو ۷۰۰ مشترک اشاره و بیان کرد: دراین شهر هم یک حلقه چاه حفر شده در سال ۹۷، پس از برق رسانی و تجهیز با توان ۱۵ لیتر برثانیه وارد مداربهره برداری شد.

او با اشاره به ارائه خدمات امور بجستان به ۵۹ روستای شهرستان تصریح کرد: از این تعداد ۳۱ روستا بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش قرار دارند و مابقی که کم جمعیت بوده و در حد آبادی محسوب می‌شوند با تانکر آبرسانی می‌شوند.


انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.