مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۹۰ مدرسه شهری و روستایی شبستر به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از محل یو. اس. او در شهرستان شبستر گفت: در ۲ سال گذشته با برنامه ریزی‌ها و اقدامات مناسب، شاهد وضعیت ارتباطی مطلوبی در شهرستان شبستر هستیم.

او با اعلام جزئیات مربوط به طرح هوشمند سازی مدارس در شهرستان شبستر گفت: با اقدامات صورت گرفته در این شهرستان، ۱۲۰ مدرسه روستایی و ۷۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات اتصال داده شده و اینترنت بصورت ADSL، همراه اول، ایرانسل یا‌های وب با ۲ سال اتصال رایگان در این مدارس برقرار شده است.

فرزاد افزود: علاوه بر طرح هوشمند سازی مدارس، از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان ۶ ماهه نخست امسال، با ساخت پنج سایت جدید ایرانسل، پوشش همراه در روستا‌های امستجان، پردول، سهرل، مرودیزج و کهل برقرار شده است، و ارتقای ۲ سایت همراه اول به تکنولوژی اینترنت همراه و یک مرکز مخابراتی به فیبر نوری، از جمله اقدامات مهم حوزه ارتباطات، در این شهرستان هستند.

فرزاد با اشاره به اهمیت دسترسی روستا‌های آذربایجان شرقی به تراکنش‌های مالی به صورت الکترونیکی، گفت: در شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا در استان، وجود خودپرداز‌های بانکی در روستا‌های استان کمک شایانی به کاهش تردد‌های حضوری در بانک‌ها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا می‌کند.

او افزود: با نصب خودپرداز در پنج روستای، امند، زیناب، تیل، علیشاه، نعمت الله از روستا‌های شهرستان شبستر، دسترسی اهالی این روستا‌ها و روستا‌های مجاورشان به دستگاه خودپرداز بانکی، مهیا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار