روند صعودی مبتلایان به کرونا در گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت : حال این شهرستان باتوجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش فوتی‌های ناشی از این بیماری وخیم است و برای کنترل و مهار این بیماری نیازمند همکاری مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : با وجود اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی ادارات و اصناف متاسفانه همچنان وضعیت خوبی در زمینه ابتلا به کرونا نداریم و درصورتی که همچنان شاهد سیر صعودی مبتلایان باشیم امکانات موجود پاسخگوی نیاز بیماران نیست.

او گفت : شمار مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان گیلانغرب تاکنون ۵۵۰ تن و فوتی‌های ناشی از این بیماری ۲۸ تن به ثبت رسیده و هم اکنون ۱۷ تن نیز در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب بستری هستند.

فرماندار گیلانغرب افزود: از مردم گیلانغرب درخواست می‌کنیم باتوجه به وضعیت موجود برای زندگی خود و دیگران ارزش قایل شوند و آیین‌های خاکسپاری با تعداد محدود برگزار شود، چون بیشترین دلیل ابتلا به بیماری کرونا مربوط به مراسم خاکسپاری و ختم است.

محمودیان ادامه داد: با دستور دادستانی آرامستان‌ها و همچنین اصناف و سالن‌های ورزشی و مراکز آموزشی و اصناف و مشاغل پرخطر تعطیل شده و شهرستان عملا تعطیل است، ولی در زمینه خاکسپاری متاسفانه مردم تا حدودی همکاری لازم را ندارند.

او گفت: باتوجه به اینکه سی تی اسکن یکی از ابزار تشخیصی کروناست، بیمارستان الزهرا (س) این شهرستان به این دستگاه نیاز مبرم دارد و پیگیر این مورد هستیم.

او ادامه داد: نظارت بر بازار و اصناف و روند اجرای مصوبه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود و درصورت مشاهده هرگونه تخلفی با متخلفان برخورد می‌شود و در صورت ادامه سیر صعودی بیماری، اعمال محدودیت‌ها که از دوشنبه هفته قبل شروع و تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد، تمدید خواهد شد.

او از مردم خواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شستن دست‌ها و فاصله اجتماعی را برای مقابله با بیماری کرونا را جدی بگیرند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.