نیادوست: دوندگان نیاز مالی شدیدی دارند/ امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم

دونده ملی پوش کشورمان درباره مشکلات ورزشکاران دو و میدانی توضیحاتی را ارائه کرد.

مسلم نیا دوست دونده ملی پوش کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت لیگ دو و میدانی اظهار داشت: امسال مسابقات با همت مهدی مبینی سرپرست سابق فدراسیون دو و میدانی در ۴۰ روز برگزار شد. خیلی از افراد بیان کردند که لیگ دو و میدانی به علت شرایط کرونایی قابل برگزاری نیست، اما مبینی به خاطر کسب درآمد ورزشکاران و حمایت از باشگاه‌ها روی حرف خود ایستاد و مسابقات را برگزار کرد. لیگ دو و میدانی تنها منبع درآمد دوندگان است و اگر این مسابقات برگزار نمی‌شد هیچ کدام از ورزشکاران نمی‌توانستند کسب درآمد کنند و همه زحماتشان بی نتیجه می‌ماند. همه مسابقات دو و میدانی به علت شیوع ویروس کرونا لغو شده است و ما هیچ مسابقه‌ای را نداشتیم تا در آن شرکت کنیم.

نیادوست درباره وضعیت خود گفت: من به علت آسیب دیدگی که داشتم حدود ۲۰ روز ریکاوری کردم و در حال حاضر به طور کامل بهبود یافتم و تمرینات خود را از این هفته شروع کردم. همچنین صحبتی با رئیس هیئت دو و میدانی شیراز داشتم، اما شرایط هیئت دو و میدانی به علت شیوع ویروس کرونا بهم ریخته و بودجه تامین نشده است. واقعا ما ورزشکاران در مضیقه هستیم و نیاز مالی شدیدی داریم و امیدوارم باشگاه سپاهان که قول داده است که ۵۰ درصد از قراردادهایمان را ۴۰ روز بعد از پایان لیگ پرداخت کند به ما بدهد تا بدون دغدغه‌ای آماده مسابقات سال آینده شویم.

نیادوست: ما دوندگان نیاز مالی شدیدی داریم/ امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم

دوندگان در پیست حافظیه روی  آسفالت تمرین می کنند

نیادوست درباره عملکرد خود در لیگ دو و میدانی بیان کرد: عملکردم در لیگ امسال نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر بود، چون آسیب دیدگی در ناحیه آشیل پایم داشتم. به هر حال پیست ورزشگاه حافظیه شیراز نامناسب است و همین موضوع باعث شد که با مصدومیت مواجه شوم. اکنون هم یک لایه از تارتان این ورزشگاه برداشته شده است و ما تقریبا روی آسفالت تمرین می‌کنیم و من به همراه سایر ورزشکاران دوقلو‌های پایمان درد می‌کند. انشاالله هر چه سریعتر این پیست را تعمیر کنند، چون شهر شیراز حقش است که یک پیست خوب دو و میدانی داشته باشد.


دونده ملی پوش کشورمان گفت: من به صیامی رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی تبریک می‌گویم و امیدوارم در کارش موفق شود. همچنین از بچگی صیامی را می‌شناسم، چون او مربی دوستم رضا آریا نیک بود. صیامی واقعا خاک خورده دو و میدانی است و از ۱۵ سال پیش که من وارد دو و میدانی شدم او به عنوان مربی و دبیر فدراسیون در این رشته ورزشی حضور داشته است. صیامی پله‌های ترقی را یکی یکی طی کرده است و اکنون رئیس فدراسیون دو و میدانی شده است.

امیدوارم صیامی ۴ سال طلایی برای دو و میدانی رقم بزند

او افزود: امیدوارم صیامی از تجربیات خود استفاده کند و ۴ سال طلایی برای دو و میدانی رقم بزند. او سال‌های زیادی در دو و میدانی بوده است و مسائل و مشکلات این رشته ورزشی را می‌داند و شناخت کاملی درباره همه اعضای دو و میدانی دارد. با توجه به شناختی که از صیامی دارد به طور حتم بهترین تصمیم را می‌گیرد و از قویترین نفرات در کنار خود استفاده می‌کند. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که دو و میدانی ۴ سال طلایی را داشته باشد و با یک خرد جمعی پیش برود و روز‌های خوبی در انتظار ما باشد.

دونده ملی پوش کشورمان گفت: امسال سال سرنوشت سازی برای ورزش کشورمان است. همچنین امیدوارم ویروس کرونا از بین برود، چون خیلی از مشاغل کساد پیدا کردند و ورزش هم مختل شده است. من با هیئت دو و میدانی شیراز صحبت کردم تا با فدراسیون دو و میدانی هماهنگی‌هایی صورت بگیرد تا تمریناتم را بهتر از قبل انجام بدهم. رحیم در زاده قهرمان ۸۰۰ متر جوانان آسیا همراه با من در شیراز تمرین می‌کند و او هم تمرینی خوبی است که می‌توانم با حضورش پیشرفت کنم.

قول پرداخت کمک هزینه به دوندگان داده شده است 

نیادوست بیان کرد: من با صیامی صحبت کردم و او گفت: قرار است به زودی کمیته تیم‌های ملی تشکیل شود و برای ورزشکاران اردو‌هایی در نظر می‌گیرند. علاوه بر این قرار است کمک هزینه به دوندگان پرداخت شود تا ورزشکاران بدون دغدغه‌ای تمرین کنند. وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی باید ورزشکاران را حمایت کنند، چون ما ورزشکاران زیاد اذیت می‌شویم و باید تجهیزات ورزشی خارجی داشته باشیم و مکمل‌های خاصی را مصرف کنیم، اما قیمت این وسایل خیلی گران شده است. امیدوارم از همه ورزشکاران حمایت شود تا پرچم کشورمان را در مسابقات به اهتزار در بیاوریم.

12 شب یکشنبه///

پرداخت حقوق به دوندگان کار ارزشمندی است 

دونده ملی پوش درباره وضعیت مالی  خود گفت: مبینی در شرایط کرونایی یک بسته حمایتی به ورزشکاران و مربیان اهدا کرد و حقوق ۳ ماه مربیان و پاداش دوندگان را داد. به نظرم پرداخت حقوق به دوندگان کار ارزشمندی است و امیدوارم این کار در زمان صیامی هم ادامه داشته باشد. به هر حال در چنین شرایطی نیاز است تا ورزشکاران از لحاظ مالی حمایت شوند. صحبت‌هایی با مسئولان فدراسیون دو و میدانی شده است و امیدوارم من از لحاظ مالی حمایت شوم تا با خیال راحت بتوانم تمرینات خود را پیگیری کنم. ما فقط می‌خواهیم هزینه خرید تجهیزات ورزشی، البسه، تغذیه، پرداخت حقوق ماساژور و مربی مان تامین شود و فراهم کردن این امکانات برای نتیجه گرفتن ورزشکاران کفایت می‌کند.

ما دوندگان باید در مسابقات بزرگ محک بخوریم 

نیادوست گفت: اگر حمایت‌ها بیشتر شود در آن صورت ما ورزشکاران بیشتر پیشرفت می‌کنیم. خدا را شکر شهر شیراز لحاظ اقلیمی و ارتفاع شرایط خوبی برای تمرین کردن دارد و آرامش در اینجا دارم و همه شرایط برایم فراهم است. امیدوارم بتوانم همانند سال‌های قبل تمرین کنم و آسیب دیدگی برایم پیش نیاید و بتوانم امسال بهترین نتیجه را بگیرم. من از فدراسیون دو و میدانی درخواست دارم که چند مسابقه خوب و قوی برایمان تدارک ببیند تا بتوانیم با ورزشکاران بزرگ مسابقه بدهیم و تاکنون این اتفاق برای ما دوندگان رخ نداده است که در تورنمنت‌های بزرگ شرکت کنیم. مطمئن هستم اگر ما با ورزشکاران بزرگ رقابت کنیم نتایج خوبی می‌گیریم. دو و میدانی پوست اندازی داشته است و ورزشکاران خوب و جوان وارد این رشته ورزشی شدند و با یکدیگر رقابت خوبی داریم.

او در پایان گفت: از پدرم تشکر می‌کنم که به عنوان مربی تمریناتم را زیر نظر دارد. همچنین از غلامرضا پورابراهیمی رئیس ورزش قهرمانی قدردانی می‌کنم که شرایط خوبی برایم فراهم کرده است که تمرینات خود را به طور منظم انجام بدهم  و امیدوارم بتوانم جواب زحمات مربی ام و مسئولان  را با کسب ورودی المپیک بدهم. فکر می‌کنم این آخرین المپیکی است که می‌توانم شرکت کنم، چون از لحاظ سنی در ۴ سال آینده نمی‌توانم سهمیه را بگیرم و امیدوارم همه چیز فراهم شود تا بتوانم راحت‌تر تمرین کنم و مزد این چند سال زحمتی که کشیدم را امسال بگیرم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار