پیوند قلب همچنان در مشهد انجام نمی‌شود

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه‌به اینکه پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و این بیمارستان اکنون به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، همچنان پیوند قلب در مشهد انجام نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه‌به اینکه پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می‌شود و این بیمارستان اکنون به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، همچنان پیوند قلب در مشهد انجام نمی‌شود.

او افزود: پیوند کبد در بیمارستان منتصریه مشهد همچنان به‌دلیل شرایط وخیم دریافت‌کنندگان درحال انجام است و پیوند کلیه نیز بعد از برگزاری دوره‌های توجیهی باتوجه‌به شرایط کرونا برای خانواده‌ها، به‌زودی در همین بیمارستان انجام خواهد شد. باتوجه‌به شرایط کرونا و خطراتی که وجود دارد، شرایط را برای خانواده‌ها توضیح می‌دهیم و انتخاب ادامه روند دیالیز یا پیوند عضو برعهده خود افراد است.

این مقام مسئول درباره اهدای بخشی از کبد افراد زنده ادامه داد: اهدای بخشی از کبد فقط برای بچه‌های زیر ۱۰ سال با وزن ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم امکان‌پذیر است که این اهدا فقط از طرف والدین پذیرفته می‌شود. در اهدای بخشی از کبد، گیرنده همیشه بچه است و این عمل برای بزرگ‌سالان امکان‌پذیر نیست.
 
انتهای پیام // ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.