آسمان وطن در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی

آسمان با آغاز اجرای نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز به تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی در آمد.

آسمان وطن در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هواییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، صدای غرش جنگنده‌ها در آسمان، حکایت از نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت داشت، رزمایشی که امسال متفاوت از سال‌های قبل است. این رزمایش با فاصله چند روز از برچیده شدن محدودیت‫ها و تحریم‌های تسلیحاتی ۱۳ ساله شورای امنیت علیه کشورمان برگزار شده است.

تنها یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های مسلح ایران اسلامی مورد تحریم تسلیحاتی قرار گرفت.البته دشمن غافل بود که در این میدان بزرگ و حساس، متخصصان ایرانی‌ هستند که در جهاد‌ خودکفایی نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی محدودیت‌ناپذیر و تحریم ناپذیرند. متخصصانی که توانسته‌اند با کیفیت‌ترین تجهیزات مورد نیاز یگان‫های رزمی را تولید کنند.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز، با نام مقدس یا «صادق آل محمد(ع)» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد و پایگاه هوایی شکاری شهید یاسینی بوشهر یکی از حاضران در این رزمایش است.

آمادگی برای شرکت در رزمایش فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش

چند روز پیش از آغاز رزمایش، در مرحله اول تجهیزات و مهمات بارگذاری و هواپیما بررسی و کنترل شد.یکی از نیروهای فنی پایگاه هوایی شکاری شهید یاسینی بوشهر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد:در حال آماده سازی برای نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سرهنگ روشنی ادامه داد: برای برگزاری یک صحنه جنگ واقعی در رزمایش‌ پیش رو  تجهیزات جدید و به روز شده را بارگیری و به محل رزمایش منتقل کرده‌ایم.

آسمان در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی

او عنوان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش، انتقال تجربیات هشت سال دفاع مقدس به نیروهای فنی جوان و حفظ آمادگی رزمی و عملیاتی کارکنان فنی است.

ارائه دستاوردهای نو در رزمایش فداییان حریم ولایت

امیر سرتیپ دوم خلبان علی اکبر طالب زاده فرمانده پایگاه هوایی شکاری شهید یاسینی بوشهر نیز در گفت و گو با  خبرنگار ما گفت: در نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نهاجا محصولات دفاعی کشور که ساخت مجموعه وزارت دفاع، دانشگاه و خود نیروی هوایی است ، استفاده خواهد شد.

طالب زاده اهداف این رزمایش را انتقال تجربه به نسل جوان و بررسی تسلیحات بومی کشور عنوان کرد و افزود: در این رزمایش از تسلیحات هوشمند، نقطه زن و دوری ایستا استفاده می‌شود.

آسمان در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی او ادامه داد: سامانه‌های جنگال در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت استفاده خواهد شد و امیدواریم که رزمایش به خوبی به اهداف تعیین شده برسد.

فرمانده پایگاه هوایی شکاری شهید یاسینی بوشهر بیان کرد: این پایگاه همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای را در پاسداری از کشور داشته است، در این رزمایش نیز نقش به سزایی دارد.

طالب زاده با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از اوایل پیروزی انقلاب مورد تحریم قرار گرفت، گفت: اولین تحریم‌ها، تحریم هوایی بود و این باعث شد نیروی هوایی اولین سازمانی باشد که در صنعت قطعه‌سازی پیشگام شود و جهاد خودکفایی را تاسیس کند و به جایی رسید که تقریبا در این صنعت خودکفا شده‌ایم.

او افزود: در سنوات گذشته هواپیما‌های تولید داخل به ناوگان نیروی هوایی افزوده شده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر با بیان اینکه همه خلبانان جوان حاضر در این رزمایش در داخل کشور آموزش دیده‌اند، تاکید کرد: امروزه خلبانان جوان در خود کشور آموزش می‌بینند و آموزش خلبانان در خارج از کشور به طور کامل منحل شده است.

توجه ویژه رسانه‌های بیگانه به تجهیزات نظامی ساخت ایران

برگزاری رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۹ که اول آبان برگزار شد‌، نگاه بسیاری از رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را به خود جلب کرده است؛ رسانه‌هایی که  به توان دفاعی بومی و ساخت داخل جمهوری اسلامی ایران معترفند و می‌گویند قدرت‌نمایی نیرو‌های پدافندی ایران برای نمایش تجهیزات به منظور فروش و عرضه به بازار سلاح جهان است.

روزنامه انگلیسی اکسپرس با تیتر «دونالد! شاهکار وحشتناک ایران در پاسخ به تهدیدات امریکا را می‌بینی؟» نوشت: ایران تنها چند روز پس از انقضای تحریم‌های تسلیحاتی، نمایش نظامی «وحشتناکی» را برگزار کرد. در رزمایش نیرو‌های نظامی ایران، سپاه پاسداران و ارتش از سلاح‌های ویرانگر و زرادخانه‌های موشکی خود رونمایی کرد.

آسمان در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی

جوانان ایرانی بارها نشان داده‌اند فعل ما می‌توانیم برای آن‌ها تنها یک شعار نیست.

سربازان وطن آماده حراست از مرزهای هوایی

یکی از خلبانان جوان دهه هفتادی حاضر در این رزمایش نیز در گفت و گو با  خبرنگار ما بیان کرد: آمده‌ایم تا در این رزمایش به تمام جهانیان نشان دهیم جوانان ایرانی با شجاعت و قدرت از آسمان ایران دفاع می‌کنند.

آسمان در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی

خلبان دیگری نیز عنوان کرد: در این رزمایش علاوه بر تمرین و انتقال تجربه، مهمات تازه ساخته شده از سوی جهاد خودکفایی نیروی هوایی، صنعت و دانشگاه‌های کشور  به آزمایش گذاشته می‌شود تا علاوه بر آزمایش آن‌ها حفظ و ارتقای توان رزمی نهاجا را به دنبال داشته باشد.

این خلبان جوان ادامه داد: سربازان ایران اسلامی در هر لباس از جمله نیروی هوایی، تمام توان خود را برای حفظ و ارتقاء امنیت سرزمینشان به کار می‌برند و مردم خیالشان آسوده باشد که اگر اتفاقی افتاد سربازان وطن از بذل جان دریغ نخواهند کرد و آماده دفاع از ارزش‌ها و امنیت کشور هستند.

آسمان در تسخیر غرورآفرینان و دشمن‌شکنان نیروی هوایی

عقاب‌ها با خروج از لانه‌هایشان در پایگاه هوایی شکاری شهید یاسینی بوشهر، خود را آماده شرکت در رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت کردند.

غرش رعدآسای پرنده‌های شکاری لرزه بر اندام هر دشمنی می‌اندازد و نشان می‌دهد که خلبانان برای دفاع از وطن سر از پا نمی‌شناسند.

گزارش از مژده پاینده

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
خدا پشت و پناهتان.