معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

علت گرانی مرغ مشکل تامین نهاده‌های دامی است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: عمده مشکل افزایش قیمت مرغ در روز‌های گذشته ناهمگانی در پخش نهاده‌های دامی برای تامین غذا‌ی مرغداری‌ها بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در روز‌های گذشته بازار مرغ در استان بوشهر پر التهاب بوده و شیب صعودی به خود گرفته است.

آن طور که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده قیمت مرغ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، اما قیمت‌هایی که در بازار به چشم می‌خورد بسیار بالاتر از رقم در نظر گرفته شده است.

عمده مشکلی که برای این ماده غذایی مهم بیان شده است کمبود در تولید است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: اکنون مشکلی در زمینه جوجه ریزی وجود ندارد و از ابتدای آبان نیز تا کنون دو میلیون قطعه جوجه ریزی در استان بوشهر انجام شده است.

افشین قطبی افزود: استان بوشهر توان خوبی در زمینه تولید جوجه دارد و حتی می‌تواند نیاز استان‌های مجاور را هم تامین کند.

او، عمده مشکل گرانی قیمت مرغ را تامین غذای مرغداری‌ها و نهاده‌های دامی دانست و ادامه داد: سامانه‌ای برای توزیع عادلانه این محصولات راه اندازی شده است  به نام«بازارگاه» که صاحبان مرغداری‌ها می‌توانند نیاز خود را از طریق این سامانه دریافت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون حدود ۸۰ درصد نیاز مرغداری‌ها از طریق این سامانه تامین می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او بیان کرد: امیدواریم بتوانیم تا پایان آبان نیاز استان به طور کامل از این سامانه تامین شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.