نادران در نطق میان دستور مطرح کرد؛

سخنگوی دولت بیشتر استاد جنگ روانی است تا کارشناس اقتصادی

نماینده تهران گفت: سخنگوی دولت بیشتر استاد جنگ روانی است تا کارشناس اقتصادی! بر خلاف عرف، مجلس را به تمسخر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس نادران، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز صحن علنی با محکوم کردن شیطنت‌های نظام سلطه و فرانسه در توهین به پیامبر اسلام گفت: آقای رئیس‌جمهور در روزهای گذشته به سه نکته مهم تأکید کرد؛ یک ما در جنگ اقتصادی هستیم، دو وضعیت معیشتی مردم خوب نیست و دولت در امر مسکن کوتاهی‌هایی داشته است و سوم اینکه فهمیدیم باید توجه به داخل داشته باشیم و از خارجی کاری برای ما بر نمی‌آید. این تغییر رویکرد هرچند دیر هنگام برای ملت ما امید آفرین است و استلزاماتی دارد که دولتمردان باید به آن پایبند باشند.

نادران بیان کرد: رهبری در ۲۴ بند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند که دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است، که ماحصل آن یک اقتصاد درون زا و برونگرا با مولفه‌هایی است که تنوع گرایی در صادرات و دانش بنیان بودن و سلامت محیط کسب و کار و برداشتن موارد زاید از دست و پای تولید و استقلال بودجه از نفت بخشی از آنهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز کشور درگیر تحریم‌های داخلی است و از فقدان مدیریت موقت غیر اقتصادی در دولت رنج می برد. متاسفانه کم اعتنایی رئیس جمهور به حوزه اقتصاد باعث شده حتی دستگاه های فرابخشی و کلان اقتصادی مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت و دیگر نهادها به صورت جزیره‌ای و ملوک الطوایفی فعالیت کنند.

او گفت: تزریق ناامیدی از بیرون و ناکارآمدی‌های مدیریتی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی خواهد شد، در حالی که گشایش‌های ارزی از مهرماه چشم انداز روشنی را نوید می‌دهد.

نماینده تهران گفت: از رئیس جمهور به عنوان فرماندهی میدان می خواهم مدیریت یکپارچه اقتصادی را در اقتصاد ملی حاکم کند و ظرفیت های تولیدی و فکری کشور در بخش خصوصی و سایر قوا بهره بگیرد.

نادران یادآوری کرد: امروز برای مردمی که زیر چرخ دنده‌های تحریم خارجی، ناکارآمدی های مدیریتی و سوءاستفاده از فرصت طلبی صاحبان قدرت اقتصادی گرفتار شده‌اند و حل معضلات معیشتی یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. مجلس با تأخیر پس از ۴ ماه راه های مختلف تامین مالی طرح کوتاه مدت را برای تامین معیشت مردم از طریق کالابرگ های الکترونیکی بررسی و تصویب کرد.

نماینده تهران اظهار کرد: سخنگوی دولت بیشتر استاد جنگ روانی است تا کارشناس اقتصادی! بر خلاف عرف، مجلس را به تمسخر گرفته است، من از همین تریبون مسئولان دولتی را در رابطه با طرح مجلس و راه‌های تامین مالی آن به مناظره دعوت میکنم تا معلوم شود کدام شیوه‌ها و عملکرد‌ها و رویکرد‌ها در بودجه ۹۹ عاقلانه‌تر و عادلانه‌تر و شدنی‌تر آثار تورمی کمتری دارد و طبقاط ضعیف و متوسط را بیشتر حمایت میکند.

نادران  تاکید کرد:  طرح های دیگری در حمایت از تولید و برداشتن تحریم‌های داخلی در دست بررسی است که ان شاءالله در بودجه ۱۴۰۰ قبل از آن اعمال خواهد شد.

نماینده تهران گفت: نسبت مجلس و دولت مانند استاد آهنگر و شاگردانش است که باید به هر قیمت تا پایان این دوره دولت مسائل سرانجام برسد. توصیه های یازده گانه رهبری در نطق افتتاحیه مجلس به ویژه اولویت دادن به مسائل کلیدی مجلس در سال اول خود و سال آخر دولت و همچنین عدم مجادله در برخورد دولت و نهادها و هم افزایی چیزی جز کار کردن را نتیجه نمی دهد.

او تصریح کرد: به حاشیه رفتن دولت و مجلس امیدآفرین نیست. فراموش نکنیم که امپراتور رسانه‌ای دشمنان خارجی به دنبال پمپاژ ناامیدی است و مجلس قوی می تواند دولت را در خدمت به مردم همراهی کند که از این نظر نظارت های قانونی اهمیت می یابد.

نادران تأکید کرد: این مجلس به مجلس امید و انتظار و یکی از انقلابی و قوی ترین مجالس پس از انقلاب اسلامی مزین شده است و در نتیجه حکایت از انتظارهای بالا از این پارلمان دارد. به اعتقاد من هنوز به مقصد نرسیده‌ایم و عدم تحقق مطالبه های مذکور اگرچه هنوز قضاوت هم زود است، مستلزم آسیب شناسی جدی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: امروز ساختارهای مجلس شکل گرفته است و نهادهای مختلف مستقر شدند اما چرا پس از بیش از ۵ ماه خروجی ما در حوزه اقتصادی قابل اعتنا نیست؟

او گفت: عامل موفق نشدن مجلس سرگرم شدن نمایندگان به مسائل و انگیزه های ناسالم شخصی و جناحی یا سهل انگاری در کار با دسته بندی های ناسالم قومی و قبیله‌ای است.

نادران تصریح کرد: آنچه از این موضوع قابل بیان است و مجلس را تهدید می کند نحوه شکل گیری ساختار قدرت در مجلس از هیئت رئیسه و کمیسیون ها تا فراکسیون اکثریت است؛ چرا فراکسیون در مسائل مهم پیش آمده منفعل بوده است؟ متاسفانه زین کردن اسب برای انتخابات ۱۴۰۰ از سوی عده ای از عزیزان و دست و پا زدن برای کسب قدرت در دولت آینده یا شهرداری تهران، آثار نامطلوبی به جا گذاشته است و ناکارآمد کردن اداره مجلس و سیاسی کردن تصمیم های کارشناسی و بی اثر کردن آن نتیجه این گونه اقدام هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار