بازبینی مرمت‌های انجام شده در کلیسای مسروپ مشهد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مرمت‌های انجام شده در کلیسای مسروپ مقدس با حضور کارشناسان میراث فرهنگی مورد بازبینی و تایید قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت:  در بازدید جمعی از کارشناسان حوزه‌های مختلف معاونت میراث فرهنگی این اداره کل از کلیسای مسروپ مقدس با هماهنگی قبلی و به منظور بازدید از مراحل مرمت ساختمان کلیسا، بررسی ظرفیت‌های بنا برای ایجاد موزه، بررسی آثار تاریخی و تابلو‌های نقاشی قدیمی جهت مرمت و بازسازی آن‌ها صورت گرفت.
 

بیشتر بخوانید


او افزود: کلیسای مسروپ مقدس که در میدان ۱۰ دی مشهد قرار دارد، متعلق به دوره پهلوی اول است که سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۳۳۷۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در چند مرحله مرمت و بازسازی شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر اقدامات این معاونت، مرمت و بازسازی نقاشی‌های قدیمی تصویر عیسی مسیح (ع) بوده است.

اکبری بیان کرد: امید است با پایان یافتن دوران پاندومی ویروس کرونا و رفع محدودیت‌های کرونایی عموم علاقه‌مندان بتوانند از این اماکن تاریخی بازدید کنند.

انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.