وزیر کشور فرانسه: در حالت جنگی هستیم

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد هر نقطه از این کشور در معرض حملات تروریستی قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه النشره، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد کشورش به دلیل تهدیدات تروریستی در وضع جنگی قرار دارد.

ژرالد دارمانین روز دوشنبه اعلام کرد: فرانسه با تهدیدات تروریستی مواجهه است. ما در حالت جنگ قرار داریم و این احتمال مطرح است که هر نقطه‌ای کشور حملاتی رخ دهد.

پس از حادثه کلیسای نیس، رئیس جمهور فرانسه از دارمانین خواست تا با سفر به تونس به بررسی مبارزه با تروریسم با مقامات این کشور بپردازد. گفته می‌شود عامل حمله به کلیسای نیس یک جوان تونسی ۲۱ ساله بوده است.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند» و به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

این اظهارات امانوئل مکرون موجی از خشم و اعتراض در میان مسلمانان در کشور‌های مختلف جهان به راه انداخت و هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

وزیر کشور فرانسه در حالی چنین ادعا‌هایی را مطرح می‌کند، که امانوئل مکرون با اظهارات موهون و اسلام ستیزانه خود به مقدسات دو میلیارد مسلمان اهانت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فرانسه کشور هرج و مرجه نه از نظر اعتقادات و نه سیاسی مستقل نیست نوکر آمریکاست مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار