استاندار کردستان:

دولت مصمم به اتمام فرودگاه سقز تا پایان سال جاری است

مرادنیا گفت:با همت دولت تدبیر و امید طرح بزرگ فرودگاه سقز تا پایان سال مالی ۱۳۹۹به اتمام خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه سقز،گفت: طرح فرودگاه سقز از سال ۸۳ آغاز شده است، ولی در مدت زمانی عملیات اجرایی آن متوقف شد که با تلاش و کوشش دولت مردان تدبیر و امید این طرح مهم وارد ردیف اعتباری و مرحله اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه دولت این پروژه فراموش شده را تا پایان سال کاری به اتمام خواهد رساند، افزود: بهره برداری و تحویل فرودگاه سقز، یکی از هدیه‌های ویژه دولت به مردم استان و منطقه خواهد بود.

مرادنیا اضافه کرد: دولت به اتمام فرودگاه سقز مصمم است و در این راستا با همت سازمان فرودگاه‌های کشور، وزارت راه و شهرسازی، استانداری کردستان و فرمانداری سقز این پروژه تحویل مردم خواهد شد.

روند اجرایی بخش‌های مختلف فرودگاه سقز سرعت خوبی دارد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز گفت: با بررسی و پیگیری مقامات کشور، فرودگاه سقز به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود در سال جاری قرار داده‌ایم و با پیگیری‌های به عمل آمده پروژه تطویل و بهسازی باند فرودگاه، سطوح پروازی و دیوار‌های حفاظتی توسط پیمانکار جهاد نصر در حال اجراست.

سیاوش امیرمکری با اشاره به اینکه پروژه ترمینال جدید و ساختمان‌های جانبی فرودگاه سقز طی یک سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده سرعت خوبی گرفته است، افزود: ساختمان ترمینال تا پایان آذر ماه سال جاری به پایان خواهد رسید، همچنین بخش اول باند و سطوح پروازی نیز تا اواخر آذرماه و قسمت نهایی این باند هم حداکثر تا اردیبهشت یا خردادماه سال آینده آسفالت و آماده می‌شود.

او بیان کرد: باتوجه به روند خوب اجرایی بخش‌های مختلف فرودگاه سقز، زیرساخت پذیرش پرواز را برای مردم سقز و منطقه فراهم می‌کنیم تا مردم این منطقه از مسافرت هوایی بهره‌مند شوند.

گفتنی است،فرودگاه سقز در سال ۹۵ به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و سه پیمانکار برای اتمام این طرح فعالیت می‌کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.