فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران:

رکورد بستری‌های کرونا در تهران شکسته شد/ تا ۳ هفته آینده آمار فوتی‌های کرونایی کاهش پیدا نمی‌کند

زالی گفت: تا ۳ هفته آینده انتظار کاهش فوتی‌های کرونایی را نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران اظهار کرد: جلسه امروز با حضور ۷ تن از استانداران منتخب کشور و ۷ نفر از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزیر کشور و بهداشت تشکیل شد که بن مایه این جلسه هماهنگی بیشتر در خصوص اجرای مصوبات و هماهنگی‌های محیطی بیشتر بود و مقرر شد دوستان نیاز‌های خود در افزایش اختیارات در حوزه‌های محیطی را بیان کنند.

زالی در خصوص آمار امروز کرونا در استان تهران بیان کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت سرپایی طی ۲۴ ساعت اخیر به مراکز درمانی مراجعه کردند، متأسفانه آمار‌های بستری کرونایی‌ها در پایتخت نگران کننده است و رکورد قابل توجهی زد و ۶ هزار و ۳۳۷ نفر بستری شدند و چندین ماه بود به این عدد نرسیده بودیم و رکورد جدید در بستری‌ها محسوب می‌شود.

او در خصوص بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه گفت: ۱۰۸ بیمارستان در تهران بخش کرونایی دارند و یک هزار و ۷۰۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۸۹۰ بیمار امروز در بخش‌ها پذیرش شدند که از این تعداد ۱۷۰ نفر در بخش مراقبت ویژه بستری و ۸۲۰ بیمار نیز ترخیص و ۹۰ کرونایی با تست مثبت فوت شده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران بیان کرد: با توجه به تعداد یک هزار و ۷۰۲ بیمار بد حال در بخش مراقبت‌های ویژه و تعدادی از ۶ هزار و ۳۳۷ بیمار در بخش‌های عادی در بیمارستان‌های پایتخت در روز‌های آینده ممکن است وضعیتشان بدتر شود و آمار و مرگ و میر در بهترین حالت و شرایط حداقل ۳ هفته بعد باید منتظر کاهش فوتی‌ها باشیم و تا ۳ هفته آینده انتظار کاهش فوتی‌های کرونایی را نخواهیم داشت.

او بیان کرد: تهران ۱۲۰ مبادی ورودی و خروجی دارد و دوستان در نیروی انتظامی به دنبال مسدود کردن ورودی‌های اصلی هستند تا مسیر نقل و انتقال در مسیر اصلی رخ دهد.

زالی گفت: تعطیلی مشاغل گروه ۳ و ۴ تمدیده شده است و کارکنان تا ۵۰ درصد همچنان دور کار هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران تصریح کرد: متاسفانه ترافیک تهران تغییر قابل توجهی نکرده  است و تردد‌های درون شهری و فضای‌های پرخطر مانند پاساژ‌ها و مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که شناسایی شده‌اند از تراکم بالایی برخوردار هستند که این موضوع نگران کننده و پر خطر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
شما نقشتون آقای دکتر عزیز به چه چیزی شباهت داره این وسط وقتی آمار همینطور میره . گزارشگر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
یا خداااااااااااا
موندم چرا با وجود اینهمه خطر، برای بعضی ها جان خودشان و دیگران فاقد هر گونه اهمیتی است
انسان اگر ذره ای هم وجدان داشته باشد و دلش بسوزد از اجتماع کردن و مسافرت رفتن پرهیز می کند
Iran (Islamic Republic of)
معلم بی نام
۰۰:۳۷ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
مطمئن باشید با کمک کادر درمان عزیزمان تا عید کرونا را شکست می دهیم و امیدوارم که حواس دولت به این نیروها باشد حداقل با پرداخت به موقع معوقات و رسمی کردن نیروهای شرکتی
Germany
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
آمار هیچوقت کاهشی نخواهد شد ...
آخرین اخبار