خلیلزاد: دولت و طالبان یکدیگر را ملامت نکنند!

نماینده‌ آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله‌ روز گذشته به دانشگاه کابل گفت: عاملان این حمله مخالفان صلح و به دنبال یک جنگ دائمی در افغانستان هستند و دولت و طالبان نباید همدیگر را ملامت کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده‌ آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله‌ روز گذشته به دانشگاه کابل گفت: عاملان این حمله مخالفان صلح و به دنبال یک جنگ دائمی در افغانستان هستند و دولت و طالبان نباید همدیگر را ملامت کنند.

خلیلزاد امروز (سه شنبه ۱۳ عقرب/ آبان) در صفحه توئیتر خود نوشت که عاملان حمله‌ وحشیانه بر دانشگاه کابل می‌خواهند هرج و مرج، بی‌ثباتی و فقر را در افغانستان ایجاد کنند.

خلیلزاد تاکید کرد: «این حمله وحشیانه نباید فرصتی برای دولت و طالبان باشد که انگشت انتقاد به سوی همدیگر نشانه بگیرند؛ در اینجا یک دشمن مشترک وجود دارد.»

به گفته وی، این عمل غیر انسانی اگر از سوی داعش و یا هر گروه تروریستی دیگر انجام شده‌باشد باید رد گردد. همه برای صلح متحد شوند، راه رسیدن به یک آتش‌بس باید دریافت و به مذاکرات برای رسیدن به یک توافق سیاسی باید سرعت داده شود.

گفتنی است که مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۱۱ صبح دوشنبه به دانشگاه کابل حمله کردند و حدود شش ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند. مهاجمان در جریان این شش ساعت ۱۹ تن از دانشجویان و استادان دانشگاه کابل را تیرباران کردند و ۲۲ تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار