ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

تمدید رایگان حق عضویت اعضای کتابخانه ملی ایران/ حضور ۱۴۰ شاعر آیینی در سوگواره ملی شعر عاشورایی

هفته گذشته سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تمدید چهارماهه حق عضویت کتابخانه ملی ایران به صورت رایگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید


تمدید چهار ماهه حق عضویت اعضای کتابخانه ملی ایران به صورت رایگان

رضا شهرابی مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و تعطیلی تالار‌های کتابخانه ملی ایران در ماه‌های ابتدایی سال جاری، به منظور حفظ حقوق معنوی اعضای کتابخانه ملی ایران، به مدت اعتبار کارت عضویت اعضایی که از اسفند ۹۸ تا تیرماه ۹۹ عضو کتابخانه بوده اند، چهارماه به صورت رایگان اضافه می‌شود.

خرید بیش از ۳۶ میلیارد ریال کتاب از سوی وزارت ارشاد

در جلسات ۶۲۴ و ۶۲۵ هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید ۸۳۰ عنوان کتاب در ۸۰ هزار و ۵۵۰ نسخه به مبلغ کل ۳۶ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ ریال تصویب شد.

یارانه اختصاص یافته به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی افزایش یافت

ابراهیم حیدری مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دوره جدید جام باشگاه‌های کتابخوانی گفت: فعالیت‌های ترویج کتابخوانی مانند تمام برنامه‌های سراسر دنیا و صنوف دیگر، با تغییر مواجه شد؛ پیشتر فعالیت‌های ما به صورت جمعی و در سطحی گسترده بود. اما مجبور شدیم برنامه‌ها را به صورت مجازی و یا در قالب بسته‌های آموزشی و در صورت صلاحدید ستاد کرونا به صورت حضوری برگزار کنیم. اواخر مهرماه فعالیت هایمان را شروع کردیم و سلامت مردم و بچه‌ها اولویت ما در اجرای برنامه‌های ترویج کتابخوانی است. همچنین یارانه اختصاص یافته به اعضای باشگاه‌های کتابخوانی را افزایش داده ایم.

ارسال ۹۷۳ اثر به نخستین جشنواره بزرگ «غزل فارسی»

در این روز‌ها که با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه هستیم، نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی در فضای مجازی در حال برگزاری است. پس از اتمام مهلت آثار به این جشنواره، به دلیل استقبال شاعران تا ۲۷ مهر ماه سال جاری تمدید شد.

محمد سعید بیلکار، دبیر نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی درباره این جشنواره ادبی گفت: ۹۷۳ اثر از سراسر کشور و چهار کشور افغانستان، تاجیکستان، انگلستان و استرالیا به دبیرخانه نخستین جشنواره بزرگ غزل فارسی ارسال شد که این مسئله گستره غزل فارسی را نشان می‌دهد.

رایزنی با صداوسیما برای پخش مراسم اختتامیه جایزه جلال آل احمد

بهروز جلالی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار رسیده به دبیرخانه سیزدهمین دوره این جایزه ادبی گفت: تاکنون در مجموع هزار و ۸۷۲ اثر به دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد رسیده است. از این میان ۸۱۸ اثر در بخش رمان، ۳۴۲ اثر در بخش داستان کوتاه، ۷۶ اثر در بخش نقد ادبی و ۴۷۴ اثر در بخش مستندنگاری بوده اند.  در حال رایزنی با صداوسیما برای پخش مراسم اختتامیه جایزه جلال آل احمد هستیم.

شرکت ۱۴۰ شاعر آیینی در نخستین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی

حمید حسنی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهر اراک، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نخستین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی گفت: ۱۳۰ تا ۱۴۰ شاعر آیینی از سراسر کشور در نخستین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی شرکت کردند و آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره فرستادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار