وزیر راه و شهرسازی:

۷ پروژه ریلی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

اسلامی گفت: در حال حاضر ۷ پروژه ریلی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار به زاهدان تصریح کرد: وعده رئیس جمهور که اتصال ۵ استان به شبکه ریلی بود محقق شد و هر ۵ استان به شبکه ریلی کشور متصل شده اند و ما ۷ پروژه ریلی دیگر در کشور در دست اقدام داریم.

او با اشاره به اینکه راه‌آهن چابهار - زاهدان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود، گفت: امروز ریل‌گذاری از سمت چابهار شروع شده و از سه روز پیش از سمت زاهدان این پروژه ریلی را آغاز کردیم و ۶ پروژه دیگر که شامل راه‌آهن خواف - هرات می‌شود از دو هفته آینده با حضور مقامات ارشد ایران و کشور افغانستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: راه‌آهن میانه – اردبیل، یزد - اقلیم، همدان – سنندج، رشت - بندرکاسپین و اصفهان -شهرکرد از جمله این هفت پروژ‌ه‌ است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اسلامی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط ریلی داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با افتتاح این پروژ‌‌ه‌ها ۱۶ هزار کیلومتر به طول شبکه ریلی اضافه می شود گفت: با شرکت ‌راه‌آهن تفاهم‌نامه‌های متعددی داریم که از طریق آن ما به شبکه ریلی کشورهای اطراف متصل می‌شویم.

اسلامی همچنین درباره شهر فرودگاهی چابهار هم گفت: شهر فرودگاهی ابهر از پروژ‌ه‌های ملی محسوب می‌شود و مشکلات آن در حال رسیدگی است و پس از بررسی کارشناسی برای آنها راه‌ حل ارائه می‌شود.

او گفت: مشکل حاشیه‌نشینی شهر چابهار را امروز از نزدیک مشاهده کردیم و بزودی مشکل حاشیه‌نشینی را از چهره چابهار خواهیم زدود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار