در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مصرف بی‌سابقه گاز مایع در کشور/ چرا میزان مصرف LPG با توسعه شبکه گاز همخوانی ندارد؟

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میزان مصرف گاز مایع برخلاف روند توسعه شبکه گاز طبیعی، نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است.

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که تقاضای فعلی بازار گاز مایع یا LPG واقعی نیست، گفت: با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم که نیاز روزانه بسیار کمتر از مصرف فعلی کشور است، اما با تقاضایی که اکنون از طرف مردم وجود دارد، ما تمام تولید را به بازار داخل می‌دهیم و نمی‌توانیم صادراتی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: این موضوع تا کنون سابقه نداشته و بسیار عجیب به نظر می‌رسد، چون بر خلاف این که شرکت ملی گاز به صورت سالیانه در حال توسعه زیرساخت‌ها و گازرسانی به مناطق مختلف کشور است، اما میزان مصرف گاز مایع نه تنها کاهش نیافته بلکه زیاد هم شده است.

 ویس کرمی بیان کرد: گاز مایع یا LPG یکی از ۵ فرآورده اصلی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وظیفه اصلی تامین آن را برعهده دارد.

وی افزود: پخت و پز خانوار‌های شهری، روستایی و عشایری که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نشده اند، به عنوان کاربرد گاز مایع در سبد مصرف تعریف شده است؛ ضمن این که این دسته از افراد برای مصارف گرمایشی از نفت سفید استفاده می‌کنند.

ویس کرمی ادامه داد: یکسری صنوف سیار و ثابت هم مثل پیمانکاران ایزوگام و برخی رستوران‌های بین شهری هستند که به دلیل دسترسی نداشتن به گاز طبیعی از سوخت گاز مایع استفاده می‌کنند.

وی گفت: برآورد ما این است که در تمام سطح کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار نفت سفیدسوز وجود دارد که یعنی این افراد به گاز مایع هم برای پخت و پز نیاز دارند.

این مدیر نفتی همچنین گفت: از نظر پراکندگی هم عمده این خانوار‌ها یعنی حدود ۷۲۰ تا ۷۵۰ هزار خانوار مصرف کننده گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان و حدود ۱۷۰ هزار خانوار دیگر هم در استان آذربایجان غربی هستند؛ استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی و خوزستان هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: هر خانوار حدودا ماهی ۳ کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع استفاده می‌کند و این یعنی در هر روز حدود ۲۱۰۰ تن و در هر ماه حدود ۶۶ هزار تن LPG در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در همین آبان ماه بالغ بر ۶ هزار تن گاز مایع به صورت روزانه در حال توزیع است.

۷۴ شرکت توزیع کننده گاز مایع در کشور فعالیت می کنند

این مقام مسئول ادامه داد: در کشور ۷۴ شرکت موزّع (توزیع کننده) گاز مایع وجود دارد که طرف قرارداد با شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی هستند و خود شرکت پخش هم در حقیقت تامین کننده این سوخت است که در شرکت پالایش تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها به صورت ماهانه بر اساس سهمیه‌ای که توسط شرکت ملی پخش برای آن‌ها مشخص می‌شود، اقدام به توزیع گاز مایع در سطح استان‌های خود می‌کنند؛ یعنی گاز مایع تولیدشده در پالایشگاه‌ها را با ناوگان حمل و نقل خودشان تحویل می‌گیرند و به مشترک‌هایی که نیاز دارند می‌رسانند.

ویس کرمی در ادامه گفت: این شرکت‌های خصوصی توزیع کننده، زیر نظر انجمن گاز مایع کشور در حال فعالیت هستند و وظیفه نظارت بر آن هم بر عهده این انجمن است.

نرخ هر سیلندر گاز مایع چقدر است؟

وی درباره نرخ گاز مایع هم گفت: نرخ این سوخت را سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مشخص می‌کند که اکنون برای هرکیلوگرم گاز مایع، ۲۳۰ تومان در نظر گرفته و با احتساب هزینه‌های شارژ سیلندر، حقوق کارکنان، حمل و نقل و سایر هزینه‌های جانبی، قیمت یک سیلندر ۱۱ کیلوگرمی را ۹۷۰۰ تومان اعلام کرده است.

بررسی سوخت رسانی به سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مشکلات سوخت رسانی به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: تامین گاز مایع برای این استان از ۲ مبدا بندر عباس و اصفهان در حال انجام است و اکنون کسی در این استان نیست که بخواهد در برای دریافت گاز مایع در صف بایستد.

وی افزود: طی دو سال گذشته شرکت‌های موزّع (توزیع کننده) گاز مایع در این استان مشکلاتی را در ناوگان حمل و نقل خود داشتند به همین دلیل نمی‌توانستند سوخت را به نقاط مصرف برسانند.

ویس کرمی گفت: با تلاش‌های بسیار، این ناوگان تقویت شد و اکنون با کامیون‌های گازکش و مخزن دار ریلی، گاز مایع در حال انتقال به این استان است.

وی ادامه داد: سهمیه در نظر گرفته شده برای این استان ۲۵ هزار تن در هر ماه است و تا کنون سابقه نداشته که در یک ماه ۱۴۰۰ تن ذخیره در تاسیسات شمال این استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: زمانی که ناوگان حمل و نقل ضعیف بود، نمی‌توانستیم ذخیره‌ای در این استان داشته باشیم بلکه سوختی که به این استان می‌رسید به صورت روزانه مصرف می‌شود؛ اکنون ۲۰ کامیون گازکش برای این استان اضافه شده است.

توزیع خارج از شبکه گاز مایع در شهر‌های سبز شبکه گاز

وی افزود: شهر سبز در گازرسانی یعنی شهری که تمام نقاط آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است، اما به شکل جالبی می‌بینیم که در این شهر‌ها هم تقاضای مصرف گاز مایع وجود دارد و دلیل آن این است که یکسری از خودرو‌ها به طور غیراستاندارد از گاز مایع برای سوخت خود استفاده می‌کنند که این کار ممنوع و خطرناک است.

ویس کرمی همچنین اظهار کرد: برای مقابله با مصارف غیراستاندارد، یک روش الکترونیکی و نوین را اجرا کرده ایم که یکی از مزایای آن این است که قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور در این سامانه درج می‌شود؛ مزیت مهم دیگر این است که با ثبت نام خانوار‌های مصرف کننده گاز مایع که مصرف کنندگان واقعی این سوخت هستند، شرکت‌های توزیع کننده فقط مکلف به تامین سوخت مورد نیاز آن‌ها می‌شوند.

وی افزود: این سامانه در گذشته تجارت آسان نام داشت و اکنون به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی که مخفف آن "سدف" است، تغییر نام داده و تا کنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار در آن ثبت نام کرده اند.

ویس کرمی بیان کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک حدود ۲۰۰ هزار خانوار دیگر که تاکنون موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند،  ثبت نامشان تکمیل شود.

وی ادامه داد: یکسری از خانوار‌ها در مناطق محروم دسترسی به امکانات لازم برای ثبت نام را ندارند که کارکنان شرکت پخش با مراجعه به آن مناطق در حال رسیدگی به مشکل ثبت نام آن‌ها هستند.

مشکلات سوخت رسانی به مشترکان خراسان جنوبی در حال مرتفع شدن است

این مقام مسئول گفت: ساماندهی حدود ۹۰ درصد مشترکان خراسان جنوبی تاکنون انجام پذیرفته و اکنون در این استان هم صفی برای گاز مایع به آن صورت دیده نمی‌شود؛ یک مقدار در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه مشکلاتی وجود دارد که همکاران ما در این استان با حضور در آن مناطق در حال رسیدگی به ثبت نام خانوار‌های باقی مانده هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان ضمن اشاره به مصرف روزانه ۷۵ میلیون لیتر بنزین از ابتدای سال تا دوازدهم آبان ماه که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: این کاهش مصرف ارتباطی به سهمیه بندی بنزین ندارد و ناشی از کاهش سفر‌ها بعد از شیوع کروناست!

وی همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد که در زمینه فرهنگ سازی استفاده رانندگان از سوخت CNG و تبدیل مخزن خودروهایشان برای استفاده از این سوخت به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی کشور کمک کنند چرا که این شرکت این تبدیل را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه گاز ، گاز مایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
لطفا از این مدیر محترم بپرسید، چنانچه مصرف گاز مایع کاهش یابد با مازاد به دست آمده چه می‌کنید؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
با سلام. اولا کار های شما غیر استاندارده.. گاز ال پی جی. خطرش به مراتب از ال پی جی کمتره.. نمیخواین قبول کنین.. چرا چون برا شما به صرفه نیس.. بعدش بیا آقای مسئول قیمت کپسول سی ان جی رو ارزان کن ببین اوقت من و چندین هزار نفر قول میدیم بیایم کپسول سی ان جی بگیریم.. یه میکروفن میزارن جلوشون و فقط وراجی میکنین... اگه ال پی جی خطر داره کپسول من نزدیک 15 ساله از عمرش میگذره مثل فولاد.. ولی سی ان جی نه.. 5 سال که میگذره یارو با ترس و لرز گاز میزنه چرا چون فشار بالایی داره..
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۰۴:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
درود بر وزیر خواب آلود شما وزیری نفست از جای گرم در میاد کدوم رایگان من از پارسال برج ده ثبت نام کردم سی انجی تا حالا خبری نبوده.بعدشم منه شخصی کجا رایگان تبدیل میشه فقط آدرس بده!!!!!؟؟؟؟؟؟ .سی ان جی اینقدر گرون کی جرات داره بره سمتش،چرا همه کشورهای همسایه ال پی جی مصرف میکنن خطر نااااااااک نیست به ما رسید خطر شد!!!!؟؟؟؟ شما فقط گازو برسون مردم میدونن چطور و کجا مصرف کنن دمت گرم خیلی زحمت کشیدی خسته نباشی دلاور.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۱:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خدا خیرت بده اینو حتما پخش کن تا همه یاد بگیرن.
من یک خانواده ۴ نفره دارم.
من یدونه کپسول پرسی میخرم ۱۲هزارتومن ، برای مصرف پکیج و غذا پختن.
خیلی هم راحت مصرف میکنیم مثل قبلنا.
این کپسول ۵ روز طول میکشه تا تموم شه.
یعنی ۶ تا کپسول در ۳۰ روز.
یعنی ماهیانه ۷۲ هزارتومن.
اگه برای زمستون بخاره هم اضافه کنم میشه دوبرابر یعنی ماهی ۱۲ کپسول ، ۱۴۰ هزارتومن.
۱۴۰ تومن بهتره یا قیمتای تصاعدی و نجومی اداره گاز ؟؟؟؟؟؟
لازم به ذکره ، ۳ ساله دارم با این روش زندگی میکنم.
برای برق هم راهکار دارم ولی اینجا نمیشه بگم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
لطفا بجای اینکه بحث log رو پیش میکشید، بدنبال علت اصلی کمبود گاز مایع باشید و اون علت فقط قاچاق گاز مایع هست.
Iran (Islamic Republic of)
رضا پارسافر
۲۳:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
گاز سی انجی هم خطرناکه هم هزینه نصبش ۸تومن میشه قدرت نداره خرابی موتور داره بنزین ۳۰۰۰تومانی بااین ماشین اشغال ایرانی بصرفه نیست پس الپیجی بهترین گزینه است پس خواهشن اینو از دستمون نگرین چرا دوست دارین ملت تو عذاب باشن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۴۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
واقعا نمیدونم ما چه مسئولینی داریم که تا یک مقدار میبینن مردم از چیزی سود میکنن و به نفعشونه سریع کوفت مردم میکنن اون از بورس این از گاز ال پی جی ... خدا به داد ما برسه با این ظالم هاا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا کشورهایی نظیر روسیه.ترکیه ژاپن..بایدازگاز ال پی جی درخودرواستفاده کنند اما ایران آن را خطرناک مینامدیعنی ایران ازاین کشورهای پیشرفته ترست یا نه چیز دیگه ای پشت این قضیه است رانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سوخت cng خطرناکتر از ال پی جی، برای خودروهاست، چرا دروغ میگید؟
در ثانی کجا شرکت ملی پخش رایگان مخازن cng رو میده، الان هزینه گاز سوز کردن cng حداقل شش میلیون هزینه رو دست ما می‌زاره!
شما که عرضه نداری بدرد ما برسی سر راهمون مانع نتراشید، لطفاً..
United States of America
عباسی
۱۸:۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
گاز هم نمی دهید غذا درست کنیم. نفرین به شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه هر کپسول گاز در نهبندان 50 هزار تومان شده وکمیته سوخت شهرستان نهبندان برخورد بسیار بدی با روستاییان دارد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ما فقط به تنگنا رسیدیم روزانه رفت و برگشت ۱۶۰ کیلومتر رانندگی میکنم تا محل کارم . یکی نیست به اینها بگه من اگه بنزین استفاده کنم نصف حقوقم رو باید بنزین بزنم ...
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۶:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام بنده چند بار مراجعه کردم به پخش فرآورده های نفتی گفتند بماه مربوط نیست.برای خودروهای که الپیجی مصرف میکنند یه چاره مناسب به اندیشید خدا را شکر کردیم گفتیم با این گاز که بازهم برا ما ضعیفا گرونه ولی چاره ای نیست امرار معاش میکنیم صبح تا شب با ماشین در آژانس زحمت می کشند یه نون گیری خانوادش بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
چرا گاز ال پی جی استفاده نکنیم انرژی ازاد شده تقریبا مث بنزین خطرش کمتر از cNG به موتور کمتر اسیب میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ظریف
۱۴:۲۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اکثریت کشور ها از گاز Lpg استفاده میکنند وقتی نوبت برای ایران می رسه مشکل دار میشه گاز cngزور نداره و فشار به موتور میاد حالا چیه می شه که خود رو ها از گازlpg استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی حیدر
۱۳:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام علیکم
چرا همش از اینا گزارش تهیه می کنین.
خواهشا برین از کارشناسان در زمینه سوخت رسانی خودرو و کشور های دیگه که با این گاز خودرو هاشون کار می کنن گزارش تهیه کنین.
بابا به خدا گاز CNGمتور ماشین رو داغون میکنه، خرید و نصبش کلی هزینه میبره، مسافت کمی میره و...
خواهشا پیگیری بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۱۲:۱۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
پس این LPG کجا میره
اصلا گیر نمیاد
الان یه سری ماشین ها هم از گاز LPG استفاده میکنن هم به صرفه بود و هم بهتر از گازCNG هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
اینم گرون کنین این چرا یعنی زورگیری و گران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مسولیت فقط به فکر جیب خودشون هستند اصلا به فکر مردم نیستند چه به مردم خودمون بدن چه صادر کنن چه فرقی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
کمبود گاز مایع به خاطر بالا بردن قیمت ان است تا بتوانند راحت قیمت ان را بالا ببرند و گرنه به کشوری که مملو از گاز است کمبود ان حرف زشتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
یعنی تو نمیدونی که این سیلندرها برای سوخت خودروها استفاده میشه !؟
پس خودتو به اون راه نزن ویه فکری دراین زمینه بشه تا رانندگان هم بتونند ازاین سوخت به راحتی استفاده بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
با این نرخ بنزین و این هزینه‌های هنگفت زندگی و این درآمدهای ناچیز، چاره‌ای جز صرفه‌جویی و نخوردن نمانده.یکی از این صرفه‌جویی‌ها که با وجود خطرناک بودن آن از روی ناچاری انجام می‌شود ، کم کردن هزینه‌ی سوخت خودروهاست که با جایگزینی گاز ال پی جی بجای بنزین صورت گرفته ، حالا همین رو هم به روی مردم ببندید و صادر کنید تا فقر و بدبختی بیش از پیش بشه . علی برکت الله
-
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
واقعا نمیدونین مردم باتوجه به بنزین3هزار تمنی ازگاز برای ماشیناشون استفاده می کنن..توصفهای شلوغ وطولانی...
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
CNG پدر خودرو رو در میاره ، ماشین تو سربالایی نمیکشه، تو جاده های کوهستانی که واویلا میشه
از اون ور LPG تو خودرو خیلی بهتر داره عمل میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
غول مصرف کننده گاز مایع ماشینها هستند
برای ترمیم ایزوگام سقف خانه خود چند ساعت کل شهر را گشتیم تا یک کپسول بوتان تهیه کنیم
کی میخواهیم بفهمیم پفک را از بچه میخواهی بگیری یه چیز دیگه باید بدهی دستش
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۰۹:۱۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام
بیشتر گاز مایع رو خودروها مصرف میکنند
بهترین کار این است که شرکت ملی پخش طرح تحویل کپسول درب منزل شهروندان که در بعضی نقاط کشور جواب داده را اجرا کند و هزینه حمل را نیز از مصرف کننده بگیرد. مردم راضی تر خواهند بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
شما ميفرماييد که سيلندر 11 کيلويي 9/700تومان قيمتشه ولي کيه که گوش کنه افراد سودجو هرکدام را 20000يا25000 ميفروشند ايا اين قيمت تصويب شدس اداره اصلا نظارت نميکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
نکته: با استفاده از گاز LPG به عنوان سوخت جایگزین در خودروها، می توان گوگرد و ذرات خروجی از اگزوز و انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش داد.
چرا با توجه به اینکه بیش از 25 کشور جهان (که بیشتر آنها فاقد منایع این گاز هستند) از گاز LPG به عنوان سوخت استفاده می کنند؛ ایران با داشتن منابع عظیم این گاز، آنرا ممنوع و حتی خطرناک قلمداد می کند.
لازم به ذکر است بیش از سه میلیون خودرو در روسیه LPG سوز هستند.
همچنین کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، کانادا، آمریکا و انگلیس این سوخت را جایگزین دیزل در اتوبوس های خود نیز کرده اند تا به انتشار کمتر آلاینده ها در هوا خصوصاً در هوای سرد سال کمک کنند.
واقعا چرا وزرات نقت بیش از 1.5 میلیون خودرو LPG سوز را نادیده می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۱:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام . دلیلش این که .کدام سوار از پیاده خبر داره که این تصمیم گیرهابه فکر خودرو های دوگانه ال پی جی باشم مگه خودشون ماشین دوگانه اصلان دارن .نه
Germany
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
وقتی ال پی جی از هر لحاظ مناسب تره چرا سی ان جی بزاریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۰۹:۰۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
سلام.
گاز مایع رو کیلویی 800 حتی 1000 هم میدن بعد میگن کپسول 11 کیلویی 9700تومان!
کپسول 11 کیلویی با دستگاه 30 الی 31 کیلو پر میشه 100 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
تو شهره ما یه کپسول 6 ماه پیش بود 8500 العان شده 12 تومن کمیاب انکار صف شکر و مرغه ال پی جی طلا هست ولی دولت میخواد بمب سی ان جی بفروشه واقعا ال پی جی کجا سی ان جی خشک و هوا و بی جونی ماشین کجاست سیاست دولت بدون منطق همچنان میباشد ای کاش به مردم سخت نمیگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
وقتی هرمزگان، سیستان و امثال اینها روستاهای مجهز به لوله کشی گاز نشدن توقعی هم نباید داشت، کشور گاز باشی گاز نداشته باشی، خسته شدیم از این بی لیاقتی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
Cng رایگان برای خودروهای عمومی است نه شخصی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
خودروهای گاز سوز مایع رو داشته باشید از روی ناچاری و گرانی بنزین به این فرآورده روی آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
ما در روستای مازندران گاز لوله کشی نداریم هر سیلندر ۱۱ کیلویی را ۲۰ هزار تومان می خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
گاز را وصل نمیکنند میگویند باید پکیج داشته باشید پکیج شده 11 میلیون تومان چند سال است که زمستان ها در یک اتاق با سرما زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
گاز را وصل نمیکنند میگویند باید پکیج داشته باشید پکیج شده 11 میلیون تومان چند سال است که زمستان ها در یک اتاق با سرما زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۵۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
پارسال برای سی ان جی ثبت نام کردم گفتید حدود سه تا چهار میلیون هزینه داره و با قیمت دلار و بنزین و بقیه گرونی ها ارتباط نداره و همین قیمت باقی میمونه
حالا امسال تازه بهم نوبت دادین بعد سی ان جی به قیمت نه۹ میلیون تومان
آخرم میگی فرهنگ سازی بشه چرااااا که تبدیل رایگان انجام میشه، مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب سبحانی
۰۱:۰۹ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
مثل اینکه توی این کشور زندگی نمیکنی گازlpg میزنن تو ماشین چون پول بنزین ندارن فکری به حال بنزین کنید مصرف گاز میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
صابر
۰۱:۰۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
در استان سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر اصلا کپسول گاز نیست اگر هم باشد هر سیلندر 35 تا 40 هزار تومان این قیمت خودم خریداری کرده ام و برای کپسول ارزان تر باید ساعت ها در صف بایستی که شاید هم به شما نرسد
آخرین اخبار