دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله تروریستی به دانشگاه کابل را محکوم کرد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی حمله تروریستی به دانشگاه کابل و آسیب به دانشجویان و استادان این دانشگاه را محکوم کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به دانشگاه کابل که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه شد، را محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و اناالیه راجعون

جنایت غیر انسانی و تروریستی دانشکده حقوق دانشگاه کابل و شهادت دست کم ۲۲ نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در این حادثه تلخ، که اکثریت آن‌ها از اساتید عالیقدر و دانشجویان گرامی این دانشگاه بودند، موجب تاسف و تاثر ملت بزرگ ایران و بویژه جامعه دانشگاهی شد.

امروزه تروریسم چالش و تهدیدی بزرگ علیه امنیت و صلح در جهان، و بر هم زننده نظم جهانی است که پهنه وسیعی از دنیا، از اروپا تا آفریقا و آسیا به ویژه کشور‌های اسلامی مانند سوریه، فلسطین، یمن، عراق، پاکستان و افغانستان را در برگرفته است و متاسفانه به کرات شاهد چنین جنایات تروریستی و افراط گری هستیم که نتیجه آن خسارات عظیم انسانی، ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی و به وجود آمدن موانع بزرگ در پیشرفت این کشور‌ها است.

این جنایت و دیگر جنایات تروریستی مشابه هیچ تناسبی با مبانی ادیان الهی ندارد، بلکه سوء استفاده از مقدسات ادیان و ایجاد اختلافات مذهبی و بوجود آوردن تنش، درگیری و جنگ در کشورها، به خصوص کشور‌های اسلامی است و همگی در راستای منافع مبتنی بر فروش سلاح و به دست آوردن نفع و سود بیشتر از رقابت‌های تسلیحاتی بوده و علت اصلی غالب تنش‌ها و ناامنی‌ها در دنیاست.

حمله به دانشگاه که محل تحصیل علم، اندیشه و تفکر است و کشتن دانشجویان مظلومی که شاید هدفی جزء نجات و تعالی افغانستان و ساختن کشوری مقتدر و سربلند در سر نداشتند، نشان دهنده عجز و ناتوانی تروریسم در برابر اراده خلل ناپذیر ملت‌های مسلمان و علی الخصوص ملت بزرگ افغانستان که مبتنی بر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی بوده، نشان می‌دهد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، مراتب تسلیت و همدردی خود را با ملت شریف افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار به‌ویژه جامعه دانشگاهی آن کشور و جناب آقای دکتر محمد عثمان بابری، رئیس محترم دانشگاه کابل اعلام می‌دارد و امیدوار است با همکاری تمام کشور‌های اسلامی شاهد از بین رفتن تروریسم و افراطی گرایی در کل دنیا و به خصوص در منطقه خاورمیانه  همچنین تحکیم و تقویت صلح، ثبات و آرامش در جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار