مشکل کمبود روغن در بازار خراسان جنوبی برطرف می‌شود

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کمتر از ۱۰ روز آینده مشکل کمبود روغن در بازار استان برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در جلسه مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش با مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان، جویبان معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کمتر از ۱۰ روز آینده مشکل کمبود روغن در بازار استان برطرف می‌شود؛ مردم این کالای اساسی را گران نخرند.

او افزود: تامین نشدن روغن خام کارخانه‌های روغن سازی، علت اصلی کمبود روغن در بازار عرضه و تقاضا است که از ابتدای هفته این مشکل برطرف شده است.

جویبان عنوان کرد: اولویت تولید کارخانه‌های روغن سازی، تهیه روغن مایع است که از اوایل هفته ۴۰۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع شده یا در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد روغن مصرفی خراسان جنوبی از نوع جامد است و از آنجا که تولید روغن مایع با سهولت انجام می‌شود پس از تولید روغن مایع، کارخانه‌ها اقدام به تامین روغن جامد خواهند کرد.

او اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر ۵ کیلوگرم روغن جامد ۵۵ هزار تومان است و کسی مجوز فروش بالاتر از این قیمت را ندارد.


بیشتر بخوانید


جرجانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز بر تامین به موقع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه همکاری در تامین و جذب سهمیه کالا‌های اساسی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او با توجه به وجود انبار‌های مرکزی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان‌های دیگر و مشکل تامین برخی کالا‌ها در مواقع ضروری بر تشکیل، تجهیز و راه‌اندازی انبار‌های مرکزی در استان تاکید کرد.

جرجانی بیان کرد: برخی از شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های بزرگ در محلی غیر از انبار‌های ثبت شده کالا نگهداری می‌کنند که باید به صورت کتبی به سازمان اطلاع دهند در غیر این صورت مشمول احتکار می‌شوند.

در این جلسه مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش آمادگی خود را در زمینه تامین و توزیع کالا‌های اساسی از جمله روغن نباتی اعلام کردند و با توجه به خرید بیش از حد نیاز و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ازدحام جمعیت و احتکار خانگی توسط برخی از هم استانی‌ها به عدم مراجعه بی‌مورد و خرید به مقدار نیاز تاکید شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار