در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترنج برنامه‌ای با هدف ارائه سبک زندگی صحیح

تهیه‌کننده برنامه ترنج گفت:برنامه رادیویی «ترنج» هر دوشنبه ساعت ۱۱ ، به صورت زنده پخش می‌شود.

زهرا بحریه، تهیه‌کننده برنامه ترنج در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدف و ضرورت برنامه‌ای با موضوع سبک زندگی گفت: فکر می‌کنم نیمه دوم سال ۹۶ بود که برنامه «ترنج» را با هدف ارائه سبک صحیح زندگی برای داشتن یک خانواده سالم شروع کردیم. این هدف ابعاد گسترده‌ای دارد و ما هم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. در واقع اساس برنامه بر مبنای «خانواده» پایه‌گذاری شده و وقتی درمورد خانواده حرف می‌زنیم ناخودآگاه به جامعه پیوست می‌شود.

بحریه گفت:یکی از رسالت‌های سازمان صدا و سیما این است که حتما برنامه‌ای با عنوان سبک زندگی و تعامل با خانواده‌ها داشته باشیم تا خانواده‌ها آگانه سبک زندگی سنتی و مدرنیته را تلفیق کنند، به نتیجه مطلوبی برسند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به یک باره شکاف میان نسل‌ها را از بین ببریم باید آن‌ها را کمرنگ کنیم. تعامل دو نسل و آموزش آن‌ها می‌تواند نتیجه خوبی دربرداشته باشد. همچنین اخیرا هم رهبر معظم انقلاب در بند هفتم بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع سبک زندگی اشاره کرده‌اند و بر آن تاکید بسیار داشتند. بر همین اساس یک سری از آیتم‌های برنامه را نیز به این موضوع اختصاص می‌دهیم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: برنامه «ترنج» هر دوشنبه ساعت ۱۱ که معمولا خانواده‌ها در این ساعت شنونده آن هستند، به صورت زنده پخش می‌شود. این برنامه تاکنون بازخورد‌های خوبی داشته و به موضوعات بسیاری به صورت اساسی پرداخته است. هر هفته موضوعی را محور قرار می‌دهیم و هر برنامه شامل سه آیتم است. «برگی از ترنج» که ورودیه برنامه است و بیانگر این است که برنامه در آن روز چه می‌خواهد بگوید. آیتم دوم «شیشه و سنگ» است. مثلا امروز که موضوع برنامه «زنان، خشونت و تزلزل در خانواده» بود در واقع شیشه همان زن و سنگ هم همان خشونت است. در همین رابطه گزارش مردمی داریم و بر مبنای نظرات مردم و خانواده‌ها، کارشناسان برنامه پاسخ می‌دهند و موضوع را تحلیل می‌کنند. در انتها بخشی را هم به نام «شیرازه» در برنامه داریم که به معرفی کتاب مرتبط با موضوع آن روز اختصاص دارد.

بحریه درباره اهمیت موضوع زنان و خشونت گفت: دو هفته ما به این موضوع پرداخته‌ایم، البته این موضوع از پیش در ذهن من بود و با رسانه‌ای شدن موضوع رومینا اشرفی قوت بیشتری گرفت. هفته گذشته به موضوع «گفتمان، شاه کلید خشونت‌های خانگی» پرداختیم و این هفته موضوع را به سمت زنان بردیم. هدف از این موضوع این نبود که تنها زنان مورد خشونت قرار می‌گیرند، حتی تماس‌هایی مبنی بر این داشتیم که خود زنان موجب خشونت می‌شوند و ممکن است ترکش آن به خانوده بخورد. باید بررسی شود که چطور می‌شود که یک زن ایجاد خشونت کند.

وی گفت:من پژوهش‌های میدانی زیادی در این خصوص داشتم و این موضوع حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شد که من به سراغ موضوع زنان و خشونت رفتم و امیدوارم بتوانم حداقل دو هفته دیگر هم از نگاه‌های مختلف به آن بپردازم. بسیار خوشحالم که این برنامه از سوی مدیر گروه و مسئولان سازمان استقبال و موافقت شد. مردم و مسئولان هم در این مدت پیشنهادات و زاویه‌های دیدشان را به ما انتقال می‌دادند که می‌تواند برنامه را پربارتر کند. یک برنامه رادیویی باید هدف مشخصی داشته باشد، ورودی و خروجی داشته و ابتر نباشد، فکر می‌کنم در آن موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار