«خط آزاد» رادیو جوان شفاف و بی‌پرده با مسئولان گفت‌وگو می‌کند

برنامه رادیویی «خط آزاد» ضمن تماش با مسئولان و مدیران نهادهای مختلف پیگیر مطالبات مردمی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، خط آزاد برنامه رادیو جوان است که اگر ساعت ۱۷ عصر دستتان روی موج ۸۸ رادیو بچرخد، می‌توانید این برنامه را دنبال کنید. این برنامه با رویکرد اجتماعی – تفریحی در حوزه نقد رفتار مردم و مسئولین با زبان طنز و گاهی جدی است. اگر مشتری این برنامه باشید بدون شک با روند اجرای این برنامه آشنایی دارید، اما اگر این برنامه را تا به حال نشنیده اید، در گفت و گو با تهیه کنندگانش سعی داریم شما را با آن آشنا کنیم.

حامد مرادیان که از ابتدای تولید این برنامه تهیه کنندگی این برنامه را برعهده داشته، درباره خط آزاد گفت: تولید این برنامه دهم تیرماه سال ۹۷ به سفارش شبکه آغاز شد، برنامه خط آزاد در میان برنامه‌های عصرگاهی رادیو جوان قدمت بیشتری دارد. به این دلیل که عمر برنامه‌های عصرگاهی در این شبکه بیشتر از یکسال نیست؛ اما ما توانستیم همچنان این برنامه را با کیفیت بسیار خوب تقدیم شنوندگان کنیم.

وی ادامه داد: علت ماندگاری این برنامه اتاق فکر و کار پژوهشی تیمی است. هر هفته با مشاوران و گروه‌های مختلف جلسه برگزار و درباره تک تک موضوعات برنامه گفت و گو می‌کنیم.

او در ادامه پویایی این برنامه را از دیگر عوامل ماندگاری اش دانست و گفت: در این برنامه هر هفته بجز برخی آیتم‌ها که ثابت هستند، سعی می‌کنیم بخش‌های متغیر و متنوعی داشته باشیم. تعامل با مخاطبان از دیگر عوامل موفقیت این برنامه است، نظر مخاطبان در رابطه با بخش‌های مختلف برنامه برای ما بسیار اهمیت دارد و در صورت عدم پذیرش آن بخش از برنامه از سوی مخاطبان به تغییر آن می‌پردازیم.

تهیه کننده برنامه «خط آزاد» گفت: موسیقی‌های به کار گرفته شده در برنامه نقش بسیار موثری در جذب مخاطب ایفا می‌کنند. در این برنامه از ترانه‌های جدید و موسیقی‌هایی جوان پسند استفاده و سعی می‌کنیم پویایی آن حفظ شود.

مرادیان عنوان کرد: برنامه خط آزاد برنامه ترکیبی است که در آن آیتم‌های مختلفی وجود دارد. آیتم موسیقی محور به نام «دکتر آهنگ» که در آن با ترانه‌ها شوخی می‌کنیم و بخشی هم درباره تولید ملی است که آن هم در قالب طنز است. بخش دیگر این برنامه با عنوان «دادخواست» است که یک پدیده اجتماعی را محکوم می‌کنیم.

او درباره دغدغه‌های خود گفت: یکی از دغدغه‌های ما در این برنامه این است که مشکلات و حرف مردم را بازگو کنیم؛ این موضوع را در آیتم خط قرمز که بخش جدی برنامه است پیگیری می‌کنیم و با مسئولان در این رابطه گفت و گو می‌کنیم. در این بخش تمام صحبت‌های مسئولان به صورت مستند است و پشت صحنه‌ این مکالمه‌ها ضبط می‌شود.

تهیه‌کننده این برنامه بیان کرد: هدف آیتم خط قرمز برداشتن فاصله میان مسئولان و مردم است. همواره سعی می‌کنیم از جنس مردم باشیم و برای آن‌ها برنامه بسازیم و به نیاز مخاطبان اهمیت بدهیم و علاوه بر اینکه عملکرد مسئولین را پیگیری می کنیم، به نقد رفتار اشتباه مردم هم می پردازیم.

وی از سختی‌ تهیه برنامه خط آزاد گفت: مخاطبان بدانند که گاهی ارتباط با مسئولان بسیار سخت است و این نیست که چون سازمان صدا و سیما هستیم ارتباط با آن‌ها آسان است. گاهی برای ارتباط با یک مسئول بیش از دو هفته تلاش می‌کنیم.

مرادیان درباره این برنامه گفت: در خط آزاد مشکلات مردم در قالب طنز عنوان می‌شود؛ طنز به این دلیل که نمی‌خواهیم به غم مردم اضافه شود و در عین حال با ارتباط با مسئولان کشور و ارائه راهکار کمک به حل مشکلات مردم کرده باشیم. در برنامه خط آزاد، به تمام اتفاقات روز عکس العمل نشان می‌دهیم و رک و راست و بی پرده به آن می‌پردازیم. «خط قرمز» و «پرونده روز» از جمله بخش‌های حساس و زمان بر برنامه ما هستند که همان روز و براساس اتفاقات روز ساخته می‌شوند. «دکتر آهنگ»، «در محضر استاد»، «نقص فنی واردات»، «دادخواست» و.. از بخش‌های دیگر برنامه خط آزاد هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.