نخستین گروه از غازهای خاکستری وارد گیلان شدند

اولین دسته از غاز‌های خاکستری مهاجر که پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق را برای زمستان گذرانی انتخاب کرده اند، در این پارک فرود آمدند.

نخستین گروه از غازهای خاکستری وارد گیلان شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، عباس عاشوری دبیر کمیته تالاب‌های استان گیلان  گفت: تعداد این غاز‌های خاکستری که به عنوان پیش قراولان این گونه زیبا وارد استان گیلان شده اند بیش از ۸ قطعه گزارش شده است.

او ادامه داد: غاز خاکستری بزرگترین غاز ایران و از گونه غیرحمایت شده است که بیشترین جمعیت غاز‌های مهاجر در ایران متعلق به این گونه   است.

عاشوری از کاهش جمعیت مهاجر غاز‌های زمستان گذران در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: غاز پیشانی سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پا زرد از دیگر غاز‌های مهاجر به گیلان در دهه اخیر است.

او اظهار کرد: دو گونه غاز پیشانی سفید کوچک و غاز پازرد به ترتیب از گونه‌های در خطر انقراض جهانی و بسیار کمیاب ایران هستند. 

عاشوری افزود: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق یکی از زیستگاه‌های مهم زمستان گذرانی پرندگان آبزی از جمله غاز‌ها در استان است و هر ساله ده‌ها هزار قطعه از انواع پرندگان در این تالاب بین‌المللی زمستان گذرانی می‌کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.