رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور مطرح کرد؛

آخرین اخبار از بازنگری دستمزد کارگران/ فاصله مزد و معیشت باید ترمیم شود

علی بیگی گفت: کمیته دستمزد باید یک نشست تخصصی برگزار کند و سبد هزینه خانوار را بررسی کند تا بتوانند فاصله بین مزد و معیشت را ترمیم کنند.

اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که در گرو تشکیل جلسه شورای عالی کار و افزایش دستمزد کارگران است، اظهار کرد: نماینده کارگران در شورای عالی کار نامه‌ای مکتوب به دبیرخانه این شورا ارسال کردند و درخواست بازنگری حقوق کارگران را در نیمه دوم سال داشتند چرا که زندگی برای کارگران با این وضعیت معیشت، با مشقت و دشواری روبرو شده است.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: هنوز با گذشت دو هفته از ارسال نامه مکتوب نمایندگان کارگران به دبیرخانه شورای عالی کار، از سوی معاونت روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هیچ جوابی دریافت نکرده ایم.

وی بیان کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، چند ماه گذشته اعلام کرده بود که نیمه دوم سال جاری مجدد دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار می‌گیرد، اما در همان زمان محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که مزد ۹۹ بسته شد.

علی بیگی تصریح کرد: در ابتدا سال که دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد که با اعتراض نمایندگان کارگران و ناراضی بودن جامعه کارگری مجدد جلسه شورای عالی کار تشکیل شد و دستمزد کارگران را به ۲۶ درصد افزایش داد البته این ۲۶ درصد افزایش نبود بلکه یک جا به جایی استراتژیک در برخی از آیتم‌های دستمزد کارگران صورت گرفت و پایه سنواتی از ۱۷۵ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و به دنبال آن حداقل مزد ۲۶ درصد افزایش یافت و این اقدام به ضرر کارگران شاغل که سابقه‌شان بیش از یک سال است و حداقل مزد بگیر نیستند، شد چراکه مبلغ پایه سنواتی آن‌ها کم شد.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: این جابجایی در آیتم‌های دستمزد کارگران یک اجحاف بزرگ به جامعه کارگری بود و در واقع کلاه گشادی بر سرشان رفت. قوه قضاییه که در همان موقع بر دستمزد کارگران ورود کرد در واقع هیچ اقدام عملی که به نفع کارگران باشد را انجام نداد.

وی با اشاره به اینکه اگر دستمزد کارگران مورد بازنگری قرار گیرد و افزایش یابد به طبع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز افزوده خواهد شد، گفت: هرچند می‌دانیم تلاش ما بیهوده است و حقوق کارگران افزایش پیدا نخواهد کرد هرچند که در اواخر سال هستیم و دیگر حقوق کارگران بازنگری نمی‌شود.

علی بیگی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که کمیته دستمزد باید یک نشست تخصصی برگزار کند و سبد هزینه خانوار را بررسی کند، با ۲ میلیون و ۳ میلیون دیگر نمی‌شود زندگی کرد. در حال حاضر هرکس رقمی را برای سبد هزینه خانوار اعلام میکند آنچه که مشخص است با وضعیتی که جامع دارد نمی‌شود با این مبالغ زندگی را اداره کرد پس باید یک تدبیری اتخاذ شود و فاصله بین مزد و معیشت را ترمیم کنند هر ساله ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق فاصله‌ بین مزد و معیشت را بیشتر کرده و بر زندگی کارگران تاثیر نخواهد گذاشت.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: باید یک اتفاق اصولی رخ دهد و تخصصی به موضوع معیشت کارگران نگاه کنیم تا یک تصمیم منطقی، اصولی و علمی برای جامعه کارگری و افزایش حقوق شان گرفته شود و مزدی که دریافت می‌کنند جوابگوی زندگی شان باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خداوندا به داد مظلومان برس...آمین یا رب العالمین
Germany
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
فشار انقدر زیاد شده که دیگر نای و نفسی باقی نمانده امروز و فردا وعده و وعید با با بس است ظلم و ستم دروغ تا کی چرا فقط برای بازنشستگان کارگری همه در خوابند روغن خوراکی کمیاب و با قیمت ازاد چند برابر داردها همه چند برابر مشکلات هزار برابر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
با توجه به تاثير مستقيم سياست‌هاي آمريكا در زندگي روز مره ما ، بهتره حقوق كارگران براساس دلار تعيين شه. اينطوري با شناور شدن قيمت دلار ، حقوق‌ها هم شناور ميشه و كارگران كمتر ضرر مي‌كنن.
Iran (Islamic Republic of)
یک کارگر
۰۲:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
شرکتهای واسطه پیمانکاری تا هستن وضع ادارات و کارگران درست بشو نیست این رو یک کارگر با ۱۵ سال تحقیق و تجربه میگه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
واقعا باعث تاسفه ... دست از صحبتهای تکراری بردارید وبه فکر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
کارگران ازاد حقوقشون خیلی کمه 2 ملیونه سریعتر رسیدگی کنین
Iran (Islamic Republic of)
شیرامینی
۰۰:۴۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
روحانی،،تدبیر،،امید،،و وزیرش اقای شریعتمداری و درک فهم این۲نسبت به زندگی سخت کارگران!!!! اصلا جور درنمیاد ک این دونفر ب فکره جامعه کارگری باشن چون ن کارگر بودن و ن زندگیشون همانند کارگران هستش ک بفهمن۲نیم میلیون تومن جوابگوی اجاره بهای۸۰۰هزارتومنی من و گوشت،مرغ،برنج،روغن،قندو....نمیشه خودرو هم ک شد رویا وارزو!!خانه هم ک فقط توداستانها باید بخونیم و تجسم کنیم دروووود بر این همه تدبییییر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ما کارگران همیشه شاکر خدا هستیم درست هیچی نداریم ولی خدا را داریم از خداوند متعال میخواهم شما را به راه راست هدایت کن چشم هایتان را باز کنید ببینید چه خبر پرده سیاه را از چشمتان دور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
تا اواسط 1400 طول نکشه صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
این دولت فقط زورش به کشاورز وکارگر میرسه .
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
بترسید از کسی که جز خدا کسی را ندارد.حقوق کارگران حداقل باید 200دلار در ماه باشد.وهر سال بر مبنای 200دلار بسته شود.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۳:۵۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
برای رضای خدا بیکاران را دریابید،اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان را پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
لعنت خدا به همتون
برنامه پیش بینی شده اجرا میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
خواهش میکنیم رسیدگی شه شوهرم نقاش ساختمان هست باگرونی رنگ ودستمزدکم واقعا زندگی برامون سخته فعلا بیمه پرداخت میکنیم لطفا به داد کارگران برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
واقعادیگه بااین حقوق نمی شود زندگی رسیدگی کنیدگارگربدبخت شده
Iran (Islamic Republic of)
من وتو
۲۳:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام همسرم کارگر مخابرات استان کرمانشاهه بخدا ۶ ماهه حقوق نگرفته توروخدا یه فکری کنید تمام زندگی مون بهم ریخته،،آخه مگه ما چه گناهی کردیم که نباید یه زندگی آروم وبی دغدغه داشته باشیم ،،،توروخدا یه فکری کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
اس
۲۲:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
حقوق یک کارگر سه میلیون اجاره بده پول اب برق بده یا خرج دانشگاه بده یا خرج زندگی بده چطور بااین حقوق زندگی کند ما دبگر خسته شدم شب عید حقوق مثال ۲۵ درصد می برند بالا بیست پنج درصد کف حقوق چقدر می شه انها که حقوقشان زیاد چقدر می سه اینها همش شعار می دن به فکر کارگرها نیست فقط فقط به فکر خودشان هستندخدا ازشون نگذره )لطفا این پیام بگذارید یک زره خالی بشیم دیگر خیته ام می گم چرا زن گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام آقای شریعتمداری خودش چند جا حقوق داره دریافت می کند ومشکلی ندارد بعد می خواد مشکل ما را پیگری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
اگر امریکا و ستمگران عالم بمیرند یا ضعیف بشوند دیگران اینقدر در سختی نمی افتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
شریعتمداری با2 میلیون تومان برای خانواده مجرد هم کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
مث حقوق کارگرا دم عید میشه اینقد تو سر وکله هم زدن آخرش چندرغاز اضافه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
فاصله مزد با مخارج ومعیشت زیاد نیست بینهایت و غیر قابل تصوراست
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
سلام خواهشا پیگیری کنید واقعا گرانی به قشر کارگرفشار اورده
آخرین اخبار