اگر کرونا گرفتیم با نوزاد در خانه چه کنیم؟

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: در صورت ابتلای مادر به کرونا توصیه به قطع شیردهی نمی‌شود؛ زیرا امکان انتقال آنتی بادی از طریق شیر مادر و حفاظت شیرخوار در برابر کرونا ویروس وجود دارد.

مائده جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: کرونا ویروس بیماری شدیداً مسری است که در صورت ابتلای والدین و یا یکی از افراد خانواده به ویروس، امکان انتقال آن به کودکان در خانواده وجود دارد.

او افزود: در صورت ابتلای یکی از اعضای خانواده به این ویروس، فرد مبتلا باید قرنطینه شود، اتاق و دستشویی جداگانه داشته باشد و وسایل مشترک مثل خمیردندان و نخ دندان جداگانه تهیه شود.

جعفری بیان داشت: وسایل موردنیاز غذاخوری مثل لیوان، بشقاب و قاشق باید جدا شود و اتاق‌ها تهویه مناسب داشته باشند، در صورت نبود تهویه مناسب، پنجره یکی از اتاق‌ها در طول یک ساعت، حدود پنج دقیقه باز باشد و فرد مبتلا از ماسک سه لایه جراحی استفاده کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان تصریح کرد: در صورت امکان، بچه‌ها از ماسک استفاده کنند و در صورت ابتلای مادر به کرونا ویروس و داشتن شیرخوار زیر دو سال که وابسته به شیر مادر است، شیردهی ادامه یابد.

او افزود: مادر در هنگام شیردهی حتماً از ماسک جراحی سه لایه استفاده کند و به هیچ عنوان توصیه به قطع شیردهی مادر نمی‌شود؛ زیرا امکان انتقال آنتی بادی از طریق شیر مادر و حفاظت شیرخوار در برابر کرونا ویروس وجود دارد.

جعفری تصریح کرد: در صورت علامت دار شدن کودک با پزشک مشورت کنید و در مجموع فرد مبتلا در خانواده باید مدت ۱۴روز قرنطینه را رعایت کند و در طول مدت قرنطینه از بوسیدن و در آغوش گرفتن کودکان خودداری کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار