در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انتقال تجربیات در دوران کرونا با استفاده از فضای مجازی

قائم مقام وزیر علوم گفت: انتقال دانش و تجربیات از طریق فضای مجازی یکی از تاثیرات ویروس کروناست.

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر ویروس کرونا بر ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر تمام دنیا با بروز ویروس کرونا در برخی از زمینه‌ها مانند امور علمی و بین المللی، جذب دانشجو، کاهش ارتباط استاد و دانشجو و ... دچار مشکل شده است.

او افزود: به علت گسترش ویروس کرونا و جایگزینی روش‌های نوین به جای آموزش‌های حضوری، دانشگاه‌های ایرانی توانسته اند فعالیت‌های خوبی در این زمینه داشته باشند و از قشر دانشجو و استادان در این ایام حمایت کنند.

سالار آملی تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین در دانشگاه‌ها مبتنی بر فضای مجازی بوده که سمینار‌های متعددی در طول این ۵ الی ۶ ماه اخیر در حوزه امور بین الملل و دانشجویی بر مبنای ارتباطات داخلی و خارجی صورت گرفته است.

او با بیان اینکه انتقال دانش و تجربیات از طریق فضای مجازی یکی دیگر از تاثیرات ویروس کرونا بوده است، تاکید کرد: این روند از طریق فضای مجازی ادامه دار است و به علت تولید فناوری‌ها در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها تا حد بسیار زیادی تقدیر شده ایم.

سالار آملی درباره آخرین وضعیت تحصیل و بازگشت دانشجویان خارجی به ایران گفت: اختیار برخورد با دانشجویان خارجی به دانشگاه‌ها واگذار شده است و آنان می‌توانند همانند دانشجویان ایرانی با شرکت در سامانه‌های LMS دانشگاه‌ها، دروس خود را فراگرفته و از تحصیل عقب نمانند که اکثر دانشجویان از چنین قانونی تبعیت می‌کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی مقطع دکتری که باید در امور تجربی فعالیت داشته باشند به آن شکلی که مدنظر ما بوده است، راه اندازی نشده اند. به محض دستور ستاد مقابله با کرونا برای بازگشایی آزمایشگاه‌ها در ابعاد گسترده تمامی برنامه ریزی‌های ما محقق خواهند شد و می‌توانیم آن را ادامه دهیم و در این زمینه، حامی دانشجویان خارجی مشغول به ادامه تحصیل در ایران باشیم.

او درباره ارتباطات بین المللی دانشگاه‌ها در آینده با توجه به ویروس کرونا  تصریح کرد: بدون شک در صورت ادامه پیدا کردن ویروس کرونا در آینده، تمامی ارتباطات بین المللی دانشگاه ها، روابط دیپلماتیک، مسائل ورزشی، مسائل فرهنگی، مسائل علمی و ... کاهش پیدا خواهد کرد.

سالار آملی در پایان یادآوری کرد: با تمام وجود مشکلات ویروس کرونا جامعه علمی ما با بکارگیری توانمندی‌های خود، با تقویت پایه‌های مستحکم از نظر داشتن نیرو‌های انسانی و توجه به فضای مجازی انعطاف پذیری کم تری خواهد داشت؛ به همین علت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق فضای مجازی می‌توانند دانش و تجربیات را منتقل کنند و روابط تا حد بسیار خوبی حفظ شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار