جذب همیار در اورژانس همدان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این مرکز و مدیریت حوادث دانشگاه استان «همیار داوطلب اورژانس» جذب و آموزش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب الله معصومی, مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب یکی از ابزارهای آشنا و موفق در سازمان‌های خدماتی و عام‌المنفعه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: به این منظور مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ارتقای سطح آگاهی عمومی، فرهنگ‌سازی، آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب، نیروهایی در قالب طرح همیار اورژانس جذب و  آموزش مهارت‌های ساده و اولیه به نیروهای داوطلب ارائه می کند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: این داوطلبان پس از کسب مهارت‌های کافی، در صورت بروز مشکلی در منزل مسکونی و یا یک محله، با حضور بر بالین بیمار و حادثه دیده ، تا رسیدن نیروهای اورژانس خدمات لازم را به مصدوم ارائه می‌دهند.

معصومی اظهار داشت: در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، بلایای طبیعی و کاهش نیرو برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ، می توان از توان نیروهای داوطلب برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان استفاده کرد.

او گفت: برای ثبت نام به عنوان همیار اورژانس نیازی به داشتن مدارک تخصصی و دانشگاهی مرتبط با این موضوع نیست بلکه نام نویسی از عموم مردم صورت گرفته سپس متقاضیان با حضور در دوره‌ آموزشی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی در مواقع لازم و بحران ها به مردم خدمات اولیه ارائه می‌دهند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت پیشگیری از تجمع و رعایت فاصله فیزیکی، در حال حاضر تنها نام نویسی از متقاضیان صورت می گیرد و در شرایط عادی دوره آموزشی برای افراد برگزار می‌شود.

معصومی ادامه داد: با جذب نیروهای داوطلب می توان از بروز آسیب به سانحه دیدگان به علت مداخله افراد ناوارد در فرایند امداد رسانی به مصدمان کم کرد.

او بیان کرد: همچنین یکی دیگر از مزیت‌های بهره‌گیری از توان همیاران اورژانس، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار یا همان زمان طلایی است چرا که در این مواقع داوطلبان که در محل حضور دارند پیش از رسیدن نیرو های اورژانس به  مصدومان کمک می کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار