کشف اشیاء عتیقه دوره هخامنشی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف اشیاء عتیقه طلا مربوط دوره هخامنشی و سلوکیان در یکی از شهرستان‌های غربی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امید قادری  بااشاره به کشف چند قلم شی تاریخی ارزشمند در استان، گفت: نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه در روز‌های اخیر موفق به دستگیری دو برادر در یکی از شهرستان‌های غربی استان شدند که قصد داشتند تعدادی اشیاء تاریخی را بصورت غیرقانونی به فروش برسانند.

او بیان کرد: با دستگیری این دوقاچاقچی اشیاء عتیقه، دو قطعه گل سینه و یک لوح که هر سه مربوط به دوره هخامنشی بودند و دو پیکرک فرشته بالدار مربوط به دوره سلوکیان از آن‌ها کشف و ضبط شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی استان روی اشیاء تاریخی کشف شده، مشخص شد که دو قطعه گل سینه و دو پیکرک فرشته بالدار اصل هستند و لوح زرین هم علیرغم اینکه جنسی از طلا داشت، اما تقلبی بوده و از آثار هنری دست ساز دوره هخامنشی است.

او بیان  کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، برآورد می‌شود این اشیاء تاریخی حدود ۱۵ میلیارد تومان ارزش داشته باشند.

قادری گفت: برادران قاچاقچی دستگیر شده به دستگاه قضایی استان معرفی شدند و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شده است.

او در پایان با بیان اینکه چندی پیش هم ۲۷۸ قطعه شی تاریخی مربوط به دوره هخامنشی در استان کشف شد، اعلام کرد: طی هفته‌های گذشته نیز یک لوح زرین تقلبی دیگر مربوط به دوره هخامنشی در استان کشف شد که قاچاقچیان قصد داشتند آن را به عنوان اصل به فروش برسانند که با هوشیاری نیرو‌های یگان حفاظت استان دستگیر شدند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار