استاندار اردبیل:

صنعت رو به رشد استان نیازمند تربیت نیروی متخصص و ماهر است

استاندار اردبیل به در حال رشد بودن صنعت استان اشاره کرد و این امر را مستلزم تربیت نیرو‌های متخصص و ماهر دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: احداث و در حال ساخت بودن واحدهای صنعتی در استان در آینده نزدیک نیاز به توسعه رشته های کاربردی دانشگاهی را محسوس کرده و لازم است در داخل استان برنامه ریزی ها در این خصوص گسترش یابد.

او توسعه  رشته های دانشگاه های فنی و حرفه ای را از جمله الزامات تربیت نیروهای ماهر برشمرد و افزود: در این خصوص لازم است هماهنگی های لازم با واحدهای بزرگ صنعتی استان برای ارائه مهارت های عملی به دانشجویان این دانشگاه انجام شود.

استاندار اردبیل تجهیز ساختمان های آموزشی و کارگاه های مراکز فنی و حرفه ای داخل استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری های لازم در راستای تجهیز و توسعه این دانشگاه ها در استان انجام می شود.

بهنام جو در ادامه توجه به جذب دانشجو در رشته های کاربردی را یادآور شد و افزود: با توجه به مهارتی بودن این دانشگاه ، بهتر است در آن دسته از رشته هایی که زمینه اشتغال دارند ، جذب دانشجو صورت گیرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست گفت:این دانشگاه ۱۷۶ آموزشکده و دانشگاه در سطح کشور دارد که ۱۸۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

ابراهیم صالحی عمران افزود: دوره های مختلف کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه تدریس می شود.

او تعداد رشته های کاردانی را ۹۰ مورد و تعداد رشته های کارشناسی را حدود ۶۰ مورد عنوان کرد.

صالحی عمران بیان کرد: هدف عمده این رشته ها تربیت نیروهای متخصص ، کارآفرین و ماهر بوده تا بتوانند در بازار کار کشور وارد شوند.

او تصریح کرد: هدف این دانشگاه تربیت نیروی پشت میز نشین نبوده و تلاش می کنیم با تربیت نیروهای ماهر و متخصص زمینه خوداشتغالی را برای جوانان فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: امسال هم ۱۲۰ هزار ظرفیت ایجاد شده و ۸۰ هزار نفر به این دانشگاه هدایت شده اند.

او افزود: امسال میزان استقبال از رشته های کاردانی ۱۰ درصد افزایش یافته و امید می رود این استقبال بیش از پیش باشد.

صالحی عمران با اشاره به فعالیت سه آموزشکده فنی و حرفه ای در استان اردبیل گفت: یک مورد از این آموزشکده ها در خلخال، یک مورد مرکز خواهران و یک مورد نیز مختص برادران در اردبیل فعال هستند.

او جمعیت دانشجویی دانشگاه های فنی و حرفه ای استان را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دانشجویان در رشته های متعدد کاربردی مشغول تحصیل هستند.

صالحی عمران با اشاره به در حال صنعتی بودن استان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه تلاش می کند رابطه بین آموزش و بازار کار را بیشتر کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: تلاش می شود با انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های اداری و آموزشی در راستای تجهیز دانشگاهها و توسعه رشته ها در استان گام برداریم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.