بسته اخبار حوادث ۱۸ آبان ماه ۹۹؛

دستگیری یکی ازعاملان شهادت مامور ناجا در زابل / سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی در سراوان

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۸۲ هزار لیتر سوخت قاچاق با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی زاهدان در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق منابع ملی در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی «کوله سنگی» در مسیر ارتباطی زابل به زاهدان به ۲ دستگاه کشنده نفت کش مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون‌ها ۸۲ هزار لیتر نفت سفید قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد افزود: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با پدیده شوم قاچاق کالا، سوخت و سرمایه‌های ملی تصریح کرد: پدیده قاچاق علاوه‌بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

او از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری یکی ازعاملان شهادت مامور ناجا در زابل

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  از دستگیری یکی از عاملان شهادت مامور ناجا در شمال استان پس از ۱۰ سال فرار خبر داد.

سردار "احمدطاهری  گفت: درسال ۸۹ و در پی درگیری مسلحانه قاچاقچیان موادمخدر با ماموران انتظامی در یکی از مناطق شهرستان "هیرمند" که منجر به شهادت یکی از کارکنان خدمتگزار نیروی انتظامی ستوانیکم "علی گرگ" شد، دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان زابل قرار گرفت.

او افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تلاش شبانه روزی خود عامل اصلی این جنایت را شناسایی و مشخص شد متهم پس از ارتکاب به جنایت از کشور گریخته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری این شرور فراری ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد او در سطح شهرستان زابل بدست آمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی شهرستان زابل سرانجام با تلاش شبانه روزی و پس از انجام یک سری اقدامات تخصصی، محل اختفای متهم را در یکی از مناطق شهرستان هیرمند شناسایی و در یک عملیات منسجم و ضربتی، او را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار طاهری در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: پلیس با اقتدار در برابر اشرار و سوداگران مرگ می‌ایستد و در راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر از جان خویش نیز دریغ نمی‌کند و هرگز اجازه نمی‌دهد تا خون پاک همرزمانش که برای تأمین نظم و امنیت مردم و مرز‌های میهن اسلامی جان عزیز خود را فدا می‌کنند، پایمال شود.

سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی در"سراوان"/ تمهیدات ایمنی طلافروش مانع از سرقت شد

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  از سرقت نافرجام چند فرد مسلح از یک طلافروشی در "سراوان" خبر داد.

احمد طاهری" در تشریح این خبر گفت: چند روز قبل در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام از یک طلافروشی در پاساژ اصحاب شهر "سراوان"، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار یگان های عملیاتی پلیس استان قرار گرفت.

او  گفت: در این سرقت نافرجام 6 نفر با لباس شخصی که 3 نفر آنها مسلح به سلاح کلاش بودند پس از پیاده شدن از یک سواری پژو 405 وارد پاساژ مذکور شده و با شلیک به شیشه های طلا فروشی قصد سرقت مسلحانه از آن را داشتند که خوشبختانه به دلیل ضد گلوله بودن شیشه و به صدا در آمدن آژیر مغازه به مقصد شوم خود نرسیده و متواری شدند.

سردار طاهری تصریح کرد: متاسفانه با گذشت چند روز از این ماجرا گروهی از معاندان به منظور تشویش افکار عمومی و بد بین کردن مردم متدین شهرستان "سراوان" به نظام، اقدام به انتشار کلیپ این سرقت نافرجام در فضای مجازی کرده و به دروغ پردازی پرداختند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش گسترده پلیس استان پلیس برای دستگیری عاملان این سرقت نافرجام خاطرنشان کرد: با توجه به ادله موجود و نتایج ردزنی های اطلاعاتی، عملیات شناسایی و دستگیری عاملان آن به زودی به شهروندان عزیز و قانون مدار اطلاع رسانی خواهد شد.

دستگیری سارقان سیم برق در حین سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای سیم برق در حین سرقت خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه انتقال نیرو در سطح شهرستان چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  گفت: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح حوزه راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی این شهرستان در ساعت پایانی شب و در حین گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، ۲ سارق را که بالای ستون برق در حال قطع کردن کابل‌های برق بود مشاهده و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف ۲۰۰ میتر سیم برق مسروقه در بازرسی از خودروی سارقان تصریح کرد: این ۲ سارق ۳۲ و ۳۷ سااله که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزه کارانه خود نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۷ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انهدام باند ۴ نفره سارقان به عنف در"زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان زابل، از دستگیری ۴ سارق به عنف با ۸ فقره سرقت دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: شب گذشته در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام شکایت او از ۴ نفر جوان ناشناس که با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت تلفن همراه و وجوه نقد او کرده بودند بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع در صحنه سرقت حاضر شدند.

سرهنگ ثمره حسینی، تصریح کرد: با دریافت مشخصات سارقان از مالباخته بلافاصله تمامی واحد‌های گشت انتظامی سطح شهر زابل برای دستگیری سارقان به صورت هدفمند شروع به گشت زنی در سطح حوزه کردند.

این مفام انتظامی در ادامه گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی، سارقان را در حین سرقت اموال یکی دیگر از شهروندان مشاهده و در یک اقدام ضربتی آن‌ها را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: متهان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند ضمن قبول بزه انتسابی، در تحقیقات تکمیلی به ۸ فقره سرقت به عنف در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی درپایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی گفت: پلیس به پشتوانه حمایت‌های دستگاه قضائی و همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون مدار به افرادی که بخواهند نظم و آسایش و امنیت عمومی را خدشه دار کنند اجازه جولان نمی‌دهد و این مجرمان حرفه‌ای با برخورد قاطعانه مجریان قانون روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار