حدود ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا با اصناف سیستان و بلوچستان پرداخت شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات به صنف‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا در این استان تا پایان مهر سالجاری پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت : شیوع ویروس کرونا در جهان باعث تعطیلی صنوف و مشاغل زیادی شده و در سیستان وبلوچستان همانند سایر کشور، برخی رسته‌های صنفی متضرر شدند.

او افزود: مرکز امور اصناف و بازرگانان با اعلام لیست رسته‌های صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی آسیب دیده از ویروس کرونا از مشاغل مذکور درخواست کردند تا برای نام‌نویسی به سامانه وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا پایان مهرماه سالجاری به ۴۵۰ واحد صنفی متقاضی تسهیلات کرونا پرداخت شده که تسهیلات پرداختی در زاهدان به مبلغ ۲۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، زابل ۲۰ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال، خاش ۵۴۰ میلیون ریال، ایرانشهر ۱۲۰ میلیون ریال، زهک ۳۴۰ میلیون ریال، هیرمند یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال، مهرستان ۶۰ میلیون ریال و شهرستان هامون ۱۲۰ میلیون ریال بوده است.

او بیان کرد: در مدت هفت ماهه سالجاری سه هزار و ۲۰۷ پروانه کسب با ایجاد اشتغال هشت هزار و ۱۸ نفر صادر شده است.

شهرکی ادامه داد: افزون‌بر ۴۶ هزار و ۴۸۹ واحد صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی - توزیعی، خدماتی در قالب ۱۶۲ اتحادیه صنفی در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بوده و آمار اشتغال ایجادشده در بخش اصناف ۱۱۶ هزار و ۲۲۲ است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار