هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در حاشیه افتتاح دپارتمان حقوق ورزشی در ارتباط با پرونده‌های حقوقی کشورمان در مجامع بین المللی صحبت کرد.

هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه افتتاح دپارتمان حقوق ورزشی در کانون وکلا و تاثیر این نهاد در ورزش کشورمان عنوان کرد: ما برای اداره ورزشمان به تخصص‌های مختلفی نیاز داریم، فرقی نمی‌کند چه حوزه‌ای باشد، حقوقی و یا حوزه‌های دیگر باشد. ما به تمام متخصصان، برای کمک به ورزش کشورمان نیاز داریم. قرار است در این دپارتمان، به مشکلات حقوقی باشگاه‌های ورزشی کشورمان در تمام عرصه‌ها کمک کنیم؛ اگر چه باشگاه‌های ما دارای بخش‌های حقوقی هستند، اما این مرکز علاوه بر کمک، دوره‌های آموزشی نیز برای وکلای ورزشی ما برگزار خواهد کرد تا بتوانند به فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ما در پرونده‌های حقوقی کمک کنند.

نصیرزاده درباره شکست همیشگی نماینده‌های کشورمان در پرونده‌های بین المللی عنوان کرد: من این را قبول ندارم. این که به عنوان مثال، پول برانکو و یا پول بازیکنی را پرداخت نمی کنند و آن شخص بابت گرفتن پول خود شکایت می‌کند و رای هم به نفع او صادر می‌شود، شکست نیست؛ این اشتباه ما است. کشور ما از لحاظ پرونده‌هایی که در فیفا وجود دارد، در ردیف بالا‌تر از سی‌ام قرار دارد و خیلی از کشور‌ها مانند ترکیه پرونده‌های بیشتری نسبت به ما در فیفا دارند؛ اما مثلا اگر حقوق بازیکنی را دو ماه یا دستمزد مربی را سه ماه پرداخت نکنند و آن بازیکن یا مربی به کشورش برگردد، می‌تواند تمام مبلغ قرارداد خود را از ما بگیرد که این یک شکست تلقی می‌شود.

نصیرزاده در رابطه با فسخ قرارداد‌های بعضی بازیکنان به صورت یک طرفه با باشگاه خود گفت: بخشی در قرارداد‌های فوتبالی به عنوان غرامت فسخ وجود دارد؛ اگر غرامت فسخ بالا باشد، بازیکن نمی‌تواند به دنبال فسخ یک طرفه قرارداد خود برود؛ که این اتفاق در کشور ما جدید است و باشگاه‌های ما به مرور با این موارد آشنا شده اند.

نصیرزاده درباره پرونده عیسی آل کثیر و ضعف در دفاع از او در پرونده محرومیتش گفت: وقتی حرکتی را انجام می‌دهند که این حرکت به مفهوم تمسخر افراد شرق آسیا است، باید منتظر صدور چنین حکمی هم باشند. هرچند آن بازیکن بگوید برای برادرزاده‌ام این کار را انجام داده ام، آن حرکت معنا و مفهوم دیگری را برای افراد شرق آسیا و مسئولان آسیا دارد.

او درباره نقش فدراسیون فوتبال در ارتباط با تذکراتی که باید به باشگاه‌ها درباره بعضی شادی‌های گل و حرکاتی که ممنوع هستند و تیم‌های ما انجام می‌دهند، داده شود؛ گفت: فدراسیون برگزار کننده مسابقات است. آن‌ها که باشگاه‌های حرفه‌ای دارند و میلیارد‌ها پول جا به جا می‌کنند، باید به بازیکن‌ها درباره این موارد تذکر دهند. این باشگاه‌ها هستند که باید مراقب این گونه موارد باشند نه فدراسیون فوتبال.

نصیرزاده درباره رای پرونده ویلتموس تصریح کرد: با توجه به این که گفته می‌شود آن شرح رایی که از فیفا آمده و آن قاضی که آن را منتشر کرده ، عملکرد ضعیفی داشته است؛ احتمال این که در مجامع حقوقی بالاتر بشود رای را به نفع ما برگرداند، کمی بالاتر رفته است.

نصیرزاده درباره قراردادن بندی در قرارداد ویلتموس برای شکایت نکردن بابت نگرفتن حقوق سه ماه خود گفت: نمی‌شود افراد را استخدام کرد و به آن‌ها گفت که حقوقی به شما داده نمی‌شود. این توقع ما اصلا توقع درستی نیست، توافقات نمی‌تواند اصول را ازبین ببرد. طبق این اصول بازیکن، دو ماه و مربی بعد از سه ماه دریافت نکردن حقوق خود می‌توانند شکایت کنند.

نصیرزاده درباره قانون منع به کارگیری بازیکنان و مربی‌های خارجی، احتمالا به علت نداشتن پرونده‌های حقوقی بیشتر در فیفا گفت: احتمال دارد یکی از دلایل این قانون همین باشد، اما با توجه به مشکلات ارزی در کشور این قانون کمکی است به تیم‌هایی که بدهی‌های سنگینی دارند و با توجه به چندین برابر شدن قیمت ارز، یک فصل به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود تا تبعات اجرای این قانون را در مسابقات شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار