مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

اتصال ۴۰ هزار روستا به شبکه گازرسانی تا پایان سال ۱۴۰۰

منتظر تربتی گفت:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار روستا در کشور به شبکه گاز متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن منتظر تربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت:خوشبختانه از سال ۴۹ تا به امروز رشد تولید گاز در کشور بیشتر شده  و اتفاقات خوبی در پارس جنوبی در زمینه گازرسانی اتفاق افتاده است.

معاون وزیر نفت افزود:طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰، ۴۰ هزار روستا در کشور به شبکه گاز متصل می‌شوند.

او بیان کرد:از سال ۹۲ تاکنون به پشتوانه افزایش تولید گاز در پارس جنوبی، گازرسانی در شهر‌ها و روستا‌های کشور توسعه یافته است.

معاون وزیر نفت بیان کرد:از سال ۹۲ جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع در صنایع و نیروگاه‌های کشور آغاز شد که پیش‌بینی می‌کنیم با گازرسانی به نیروگاه‌های چابهار و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱، بتوانیم استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع را بسیار کاهش دهیم.

او ادامه داد:تا سال گذشته، با جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع در صنایع و نیروگاه‌های ۱۱ میلیارد دلار صرفه جویی کردیم که این رقم تا پایان سال ۱۴۰۲، به ۲۸ میلیادر دلار می‌رسد.گر این جایگزینی انجام نمی‌شد باید در این سال‌ها ۱۵۰ میلیارد لیتر فرآورده نفتی سوخته می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نفت ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کبیر
۱۸:۵۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
از زمان شروع این کار کل هزینه های گاز رسانی به روستا ها را از جیب مردم گرفتید . اگر اطلاع ندارید یه نگاهی به فیش گاز همسایه بیندازید لطفا
آخرین اخبار