رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

کاهش خطرپذیری سوانح یک موضوع پیچیده و میان بخشی است

نجارگفت: مجمع ملی باید با یک رویکرد چندبخشی، دانش میان رشته ای، تخصص‌ها و راهبرد‌های ضروری را در خدمت به کاهش خطرپذیری سوانح به کار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ابتدای سخنان خود در  نشست تصویری مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح اظهار داشت: این مجمع مشاوره‌های لازم را در راستای هماهنگی، تحلیل و توصیه در زمینه اولویت‌هایی که نیاز به اقدامات مشترک و هماهنگ شده را دارند ارائه می کند.

رئیس مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح جمهوری اسلامی ایران کاهش خطرپذیری سوانح را یک موضوع پیچیده و میان بخشی دانست و افزود: مجمع ملی باید با یک رویکرد چندبخشی، دانش میان رشته ای، تخصص‌ها و راهبرد‌های ضروری را در خدمت به کاهش خطرپذیری سوانح به کار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: در کشور ما این مجمع به عنوان بازوی مشورتی سازمان مدیریت بحران کشور و به عنوان ابزاری در خدمت برای تحقق سیاست‌های کلی نظام مصوب مقام معظم رهبری با استفاده از تجربیات و رهیافت‌های بین المللی از جمله راهبرد و برنامه اقدام یوکوهاما، برنامه کاری هیوگو و چارچوب سندای برای کاهش خطرپذیری سوانح و ایجاد برگشت پذیری یا تاب آوری عمل می‌ کند.

نجار کمک به افزایش دقت و سرعت در تشخیص اولویت ها، ظرفیت ها، راهکار‌ها و نهادینه سازی کاهش خطرپذیری و مدیریت کاهش خطرپذیری سوانح را از جمله اهداف این مجمع دانست و تصریح کرد: شناخت و تحلیل اطلاعات پایه و روند‌های کاهش خطرپذیری سوانح شامل پیشینه سوانح وخطرپذیری، سیاست‌های ملی، استراتژی ها، توانمندسازی ها، منابع و برنامه‌ها از جمله اولویت‌های این مجمع است.

گفتنی است در ادامه این نشست نماینده وزارت امور خارجه توضیحاتی درباره اهمیت چارچوب سندای برای کاهش خطرپذیری سوانح ارائه کرد.

همچنین رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی سند راهبردی مدیریت بحران را تشریح و سایر شرکت کنندگان ضمن تبادل نظر پیشنهادات و راهکار‌های اجرایی خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار