استاندار قم عنوان کرد ؛

احداث شهرک عقیق ویژه انگشترسازی در قم

سرمست گفت: زمینی در اتوبان قم تهران جنب نمایشگاه بین‌المللی قم ویژه صنف انگشتر ساز‌ها اختصاص می‌دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، بهرام سرمست استاندار قم ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانس سنگ‌های قیمتی گفت: طرح بلندمدت احداث شهرک عقیق ویژه انگشترسازی مدنظر است.

استاندار قم بیان کرد: با توجه به اینکه اخیراً موفق شدیم قم را به‌عنوان شهر ملی انگشتر در میراث فرهنگی به ثبت برسانیم این ظرفیت در قم وجود دارد که به‌صورت بلندمدت شاهد شهرک تخصصی انگشتر باشیم.

سرمست با اشاره به ظرفیت استان قم در زمینهٔ انگشترسازی افزود: زمینی در اتوبان قم تهران جنب نمایشگاه بین‌المللی قم ویژه صنف انگشترسازی اختصاص می‌دهیم.

استاندار قم تصریح کرد: باید در کنار معادن موجود استان امکان فراوری داشته باشیم تا توجیه اقتصادی داشته باشد، درزمینهٔ بهره‌مندی از دریاچه نمک نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا راه دسترسی مناسب ایجاد شود، باید سرمایه‌گذار پیدا کنیم تا موضوع گردشگری، معدنی و اقتصادی دریاچه نمک را موردتوجه قرار دهد.

سرمست به ظرفیت‌های عظیم قم در زمینهٔ فرآورده‌های معدنی اشاره کرد و گفت: از سوی هیئت دولت اقدامات لازم انجام‌شده و از وزیر صمت درخواست می‌کنیم تا پیگیری‌های مدنظر را انجام دهد.

استاندار قم بابیان اینکه قم دارای معادن آهن و مس و طلا است و قم را می‌توانیم استان معدنی بدانیم، یادآورشد: هیئت‌وزیران در چند سال قبل محوریت بهره‌برداری از معادن دریاچه نمک را به قم واگذار کرد و هر فعالیتی که در این دریاچه انجام می‌شود باید با محوریت قم باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار