باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تحریم‌های دقیقه نودی ترامپ و کینه او از ایران

ترامپ در حالی که نتوانست آرای مورد نیاز را برای انتخاب شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به دست بیاورد تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا بیستم آبان ماه در جدیدترین اقدام خود ۴ شخص و ۶ نهاد مرتبط با ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. اشخاص تحریم‌شده اتباع ایران و تایوان هستند و به بهانه ارتباط با شرکت «DES INTERNATIONAL» و «SOLTECH INDUSTRY» در این فهرست قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این چند شرکت مستقر در ایران، سنگاپور، چین و هنگ‌کنگ را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

پیش از این هم در پی فشار کارزار حداکثری آمریکا علیه ایران، ترامپ در آستانه انتخابات آمریکا، وزیر نفت کشورمان را به همراه برخی از همکاران و فعالیت نفتی ایران را تحریم کرد. تحریم‌هایی که به نظر می‌رسد تمامی ندارد. اکنون که ترامپ نتوانست در انتخابات آمریکا  آرای مورد نیاز خود را به دست بیاورد و جو بایدن رقیب حزب دموکراتش از او پیشی گرفت، همچنان در حال اعمال تحریم‌هایی علیه ایران است.

هرچند ترامپ انتخابات آمریکا را قبول ندارد و مدعی است که در آن تقلب شده است، اما به نظر می‌رسد که سعی دارد عصبانیت خود را با اعمال تحریم‌های دقیقه نودی بر سر ایران خالی کند.

تحریم‌های آمریکا کافی نبود؟

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نهم نوامبر ۱۹ آبان، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، درباره اثربخشی تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری دولت آقای ترامپ، گفت همین که گفته‌اند در ۷۰ روز آینده هر هفته یک سری تحریم جدید علیه ایران وضع خواهند کرد، نشان می‌دهد که تا حالا فشار حداکثری نبود که هنوز می‌شود تحریم جدیدی وضع کرد. 

بولتون درباره احتمال لغو تحریم‌های ایران از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، گفت که او در صورت تمایل قادر خواهد بود به محض استقرار در کاخ‌سفید همه تحریم‌ها را لغو کند.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، می‌گوید جو بایدن اگر بخواهد می‌تواند تمامی تحریم‌های وضع شده از سوی دولت دونالد ترامپ علیه ایران را با یک فرمان اجرایی لغو کند. او همچنین معتقد است که مقابله با حکومت ایران باید تشدید شود و در حقیقت سیاست فشار حداکثری آقای ترامپ هم به علت آن که خیلی شدید نبوده «ناکارآمد» شده است.

تحریم ترامپ//

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات بولتون، گفت که واشنگتن  همه شخصیت‌های تاثیرگذار ایران را تقریبا تحریم کرده و دیگر چیزی نمانده که بخواهند تحریم کنند، به نظر می‌رسد که این تحریم‌ها از روی عصبانیت است و ترامپ به خوبی می‌داند این تحریم‌ها ظاهری است و تاثیر چندانی ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که جان بولتون یک شخصیت افراطی است که در تشدید تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران، نقش داشته است و اختلاف بولتون با ترامپ شخصی است، اما به لحاظ رویکرد و سیاست نسبت به ایران، قطعا بولتون افراطی‌تر و شدیدتر نسبت به ایران عمل می‌کند.

اصلاً چیزی برای تحریم مانده است؟

بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان ۱۹ آبان، در صحبت‌هایی پایانی خود در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مدیران ارشد نفتی گفت که ترامپ در روز‌های آخری که در کاخ سفید است، تعدادی از مدیران ارشد نفت را به بهانه حمایت از تروریست تحریم کرده است، ما قربانی تروریست هستیم، اما حامی آن نیستیم. ما دشمن تروریست هستیم و به این دلیل با ترامپ مخالف بودیم و هستیم. او با بیان اینکه این تحریم‌ها نوعی انتقام‌جویی و کینه‌جویی است وگرنه تأثیری ندارد، گفت که  امروز برخی‌ها نوشتند سیلابی از تحریم در راه است! اصلاً چیزی برای تحریم نمانده است؟! هر چیزی هست را تحریم کردند. مگر اینکه همکاران ما در بخش خدمات را هم تحریم کنند.

وزیر نفت کشورمان تاکید کرد که نه ما از تحریم می‌ترسیم نه تأثیری در کار ما دارد، فقط عزم‌مان را برای خدمت به مردم راسخ‌تر می‌کند. افتخار ما این است خدمتگزار مردم هستیم و محکم پای مردم ایستادیم. همان‌گونه که در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشتم جان، مال و آبرویمان را فدای ملت و سربلندی ایران می‌کنیم. همیشه از خدا می‌خواهم آخریم لحظه‌های زندگی‌ام با آرامش از این دنیا بروم، کسی آرامش دارد که قلب و دلی آرام دارد و به دنیا دل نبسته باشد.

اهداف آمریکا از تحریم ایران

رهبر معظم انقلاب در دهم مرداد ماه امسال در روز عید قربان،  تحریمی که آمریکایی‌ها علیه ملّت ایران به کار گرفته‌اند را یک جنایت خواندند و فرمودند: در این تردیدی نیست، یک جنایت بزرگی است که این‌ها علیه یک ملّت به کار می‌گیرند؛ حالا ظاهرش این است که علیه نظام جمهوری اسلامی است، امّا در واقع علیه همه‌ی ملّت ایران این جنایت را دارند این‌ها انجام می‌دهند. در این باره من چند نکته را می‌خواهم عرض بکنم؛ یک نکته این است که هدف این‌ها از این کار چیست؛ یک هدف کوتاه‌مدّت دارند، یک هدف میان‌مدّت دارند، یک هدف بلندمدّت دارند، و یک هدف جانبی.

تحریم ترامپ//

ایشان در ادامه در مورد هدف کوتاه‌مدّت آمریکا، گفتند که هدف کوتاه‌مدّت آن‌ها این است که مردم را به ستوه بیاورند؛ ملّت ایران به ستوه بیایند، خسته بشوند، آشفته بشوند و در مقابل دستگاه حکومت بایستند؛ این هدف اوّل آن‌هاست. می‌خواهند این قدر فشار بیاورند که مردم را به ستوه بیاورند تا موجب بشود مردم در مقابل نظام، در مقابل حکومت و دولت بایستند. این هدف کوتاه‌مدّت این‌هاست؛ لذا می‌بینید که هم پارسال گفتند، هم پیرارسال گفتند، هم امسال گفتند: «تابستان داغ»؛ داغ یعنی مردم بیایند در مقابل نظام ایستادگی کنند. حالا خودشان مبتلا به تابستان داغ شده‌اند.

رهبر معظم انقلاب درباره هدف میان‌مدّت آمریکا، فرمودند: هدف میان‌مدّت آن‌ها این است که با این تحریم از پیشرفت کشور مانع بشوند؛ عمدتاً پیشرفت علمی. این‌ها را گفته‌اند، این‌ها حدسیّات من و تحلیل من نیست، این‌ها حرف‌هایی است که لابه‌لای اظهارات خودشان -چه سیاستمدارانشان، چه آن‌هایی که در اندیشکده‌ها دارند کار می‌کنند، اندیشکده‌های سیاسی و امثال اینها- به زبان آورده‌اند، این‌ها را گفته‌اند. هدف این است که با این تحریم، محدودیّتهایی ایجاد کنند که کشور پیشرفت نکند و به خصوص در زمینه‌های علمی پیشرفت انجام نگیرد. حتّی گفته‌اند و تصریح کرده‌اند که این شهادت‌هایی هم که انجام گرفت -شهدای هسته‌ای و مانند اینها- برای این بود که پیشرفت علمی کشور ایران عقب بیفتد. این هم هدف میان مدّت این‌هاست.

حضرت آیت الله خامنه ای درباره هدف بلند‌مدّت آمریکا، گفتند: هدف بلند‌مدت‌شان هم به ورشکستگی کشاندن کشور است، به ورشکستگی کشاندن دولت است؛ یعنی متلاشی کردن اقتصاد کشور و فروپاشی اقتصاد کشور، که طبعاً اگر اقتصاد یک کشوری بکلّی از هم فرو پاشید و متلاشی شد، ادامه‌ی حیات برای او ممکن نیست، هدف نهایی‌شان این است و میخواهند این کار‌ها را هم بکنند.

آمریکا تا ۷ هفته دیگر چه تحریمی برایران وضع می‌کند؟ /تحریم‌های دقیقه نودی ترامپ و کینه او از ایران

مقام معظم رهبری درباره هدف جنبی آمریکا، فرمودند: هدف جنبی‌ای هم دارند که می‌خواهند به این وسیله رابطه‌ی جمهوری اسلامی را با دستگاه‌ها و نیرو‌های مقاومت در منطقه قطع کنند؛ چون می‌دانند جمهوری اسلامی هر چه بتواند به این‌ها کمک می‌کند، حمایت می‌کند؛ این‌ها می‌خواهند این رابطه را قطع کنند. این‌ها هدف‌های دشمن است که اصلاً وارد شده برای اینکه این کار‌ها را انجام بدهد؛ البتّه باید گفت «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه»؛ دنبال این است که این سه هدف را -کوتاه‌مدّت، میان‌مدّت، بلند‌مدّت- در کنار هم انجام بدهد که الحمدلله ناکام شده.

ایشان در ادامه فرمودند: البته تحریم مشکلاتی ایجاد کرده؛ در این شکّی نیست. همه‌ی مشکلات هم مربوط به تحریم نیست؛ مقداری مربوط به ضعف‌های ما در مدیریّت کشور است، مقداری هم در این اواخر مربوط به کرونا است، مقداری هم مربوط به تحریم است؛ مشکلات هست؛ [مثل]وضع معیشت مردم که حالا من بعد برمی‌گردم به این قضیّه. مشکلاتی وجود دارد، امّا آنچه آن‌ها می‌خواستند نشده و نخواهد شد؛ آن چیزی که آن‌ها در ذهنشان بوده نشده، این خواب آشفته‌ی این دشمن خبیث تعبیر نشده. اتّفاقاً همین تعبیر نشدن این خواب و تحقّق نیافتن مقاصد این‌ها را هم خودشان اعتراف می‌کنند؛ الان در خبر‌های فراوانی که از جا‌های متعدّدی -از غرب، از آمریکا، از اروپا- می‌رسد، و افرادی که در همین اندیشکده‌ها مشغول کارند، دارند اعتراف میکنند و میگویند فشار شدید تحریم و شدّت عملی که آمریکا به خرج داد، به مقصود نرسید و نتوانستند آن کاری که در مورد ایران می‌خواستند انجام بدهند انجام بدهند. این نکته‌ی اوّل؛ بنابراین تحریم یک جنایتی بود با این هدف‌ها و دشمن به این هدف‌ها بحمدالله نرسیده و نخواهد رسید.

تحریم‌های دقیقه نودی ترامپ و کینه شخصی او نسبت به ایران

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل، گفت که تحریم‌هایی که در دقیقه نود ترامپ علیه ایران اعمال می‌کند ناشی از کینه شخصی او نسبت به ایران است، حتی این گونه تحریم‌ها در فضایی انجام شد که ترامپ در حال خروج از کاخ سفید است، اگرچه این گمانه زنی هنوز کاملا دقیق نیست، ولی احتمال اینکه ترامپ از کاخ سفید خارج شود بسیار بالاست، چراکه شکست ترامپ موجب شد که او به شدت نسبت به فضای جامعه جهانی، ایران، چین و روسیه خشمگین و کینه دار شود.

او با بیان اینکه تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده و تحریم‌هایی که در آینده اعمال می‌شود از نوع تحریم‌هایی است که خیلی موثر نخواهد بود، گفت که ترامپ هر چه تحریم‌ها را شدیدتر کند، طبیعتا آقای جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری در آینده تصمیم جدی تری در مورد لغو این تحریم‌ها خواهد گرفت. ترامپ اکنون مورد تمسخر جامعه جهانی قرار گرفته است.

تحریم ترامپ//

هانی زاده در ادامه گفت که همه نهاد‌های ایران در طول ۴ سال گذشته توسط تیم ترامپ تحریم شدند و چیزی باقی نمانده است که او بخواهد اعمال کند، در آینده هم برخی از نهاد‌های دیگر نظامی، امنیتی و سیاسی هم مورد تحریم قرار خواهند گرفت و هر چه به نظر تیم ترامپ برسد در مورد ایران به ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید القا می کنند؛ بنابراین این تحریم‌ها ممکن است طی ۲ ماه آینده ادامه یابد و شدید‌تر شود، اما این اقدامات جز آبروریزی برای ترامپ  چیزی ندارد. در واقع ترامپ حیثیت خود را به چوب حراج گذاشته است.

هدف تیم ترامپ برای اعمال تحریم علیه ایران چیست؟

منابع آگاه به یک رسانه انگلیسی گفته‌اند تحلیلگران هدف این اقدام را که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اتخاذ می‌شد یکی از اقدامات دولت ترامپ برای دشوار کردن بازگشت به برجام برای دولت بعدی آمریکا عنوان کردند. دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفت و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد. دولت آمریکا با گذشت بیش از ۲ سال از این وعده در تحقق آن ناکام ماند و به همین دلیل ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفت. منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

گزارش از فاطمه زهرا نصراللهی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۳:۴۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
ترامپ خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
لااقل باید یه زنگ تسلیت به ترامپ می زدیم طفلکی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام
ممنون،مطالب قابل استفاده ای بود ،خداوند این ترامپ جنایتکار افراطی را از صحنه روزگار محو نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ترامپ احمق تاوان خون سردار دلها را خداوند درهمین دنیا ازت گرفت شاید تو خودت را زدی به نادانی بدان که اگر مسئولان این کشور بامردم همدل باشند هیچ قدرتی نتواند یارای مقابله با آن باشد چه رسد به تحریم خداوند به مملکت ایران همه مدل از نعمات راعطا کرده پس بیخود خودت ومشاوران نادانت راخسته ی نوشتن تحریم جدیدنکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
پدر ملت دراومده دولت که براش مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
این بی وجود همه کار کرد تا همه نسبت به هم بد بین باشیم الان وقتشه که به گفته حضرت آقا یکدل ویکصداباسیم درست مشکلات هست ولی این مشکلات چهل ساله که با ماست کم کاری مسوولیت جای دفاع نداره ولی بازم هرچی باشه ما ایرانیها به غیر اون آدم فروش‌های داخلی و خارجی گوشت همو بخوریم استخون همو دور نمیریزیم به امید ایرانی آرام و آباد درامر میگن هرچی سگ بیشتر پارس کنه گاز نمیگیره (ترامپ)بلانسبت حیوان باوفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آقای زنگنه تو از تحریم‌ نمیترسی چون نمیدونی گرسنگی و فقر چیه؟ تو و امثال تو اگر فکر ملت و مردم بودید این روزگارمون نبود بخدا قسم اگه تو و امثال تو یک ذره ار مال و اموالت رو به پای مردم بریزی همتون کارتون شده دروووغ
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۱:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
یهودیها و سعودیها لابی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
از قدیم میگن عجب صبری خدا دارد
اما از این به بعد باید بگن عجب صبری ملت ایران دارن
تاکی باید این خفت و خاریا تحمل کنیم آخه
واسه ماشین گرفتنم باید بریم تو نوبت
یه زمانی عربا تو گپر بودن ولی ایرانیا ماشین صادر میکردن ولی الان برعکس شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
معلومه که تحریم روی شما اثر نداره اثراتش فقط روی مردم بدبخت هست .
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۱:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
گوجه شده ۱۵ ، مقصر ترامپه ؟
خودتون رو به کوچه علی چپ نزنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ترامپ روانی خوب بیرونش انداختن برو به درک
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
_ ترامپ با اضافه و تشدید کردن تحریمها، در اصل زمینه را برای باج و امتیاز خواهی بیشتر بايدن را در آینده فراهم میکند،این دعواهای ساختگی تقلب در انتخابات فقط جنگ زرگری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مردم آزاده ایران، سربلند و مقاوم ایستاده‌اند و به شغال باج نمی‌ دهند.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
عجله نکنید ترامپ سال اینده کشته وبه درک فرستاده میشه شک نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ترامپ بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه ترامپ را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مرده شوری ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
انشالله تحریم ها برداشته میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۰۸:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ترامپ ملعون فقط با اقشار ضعيف ايران كار داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
آقای مسئولی که از بالا داری به مردمت نگاه میکنی هیچ کس هیچ عملی از خودش نشون نمیده زیر پوست این شهر مردم دارن نابود میشن انقدر قدرت طلب نباشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
این را امروز می گویم ترامپ بعدازرفتن از کاخ سفید به کاخ سیاه قبرستان خواهد رفت وسکته خواهد کرد این خط این نشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
باید کاخ سفید امریکارو نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
وزیر نفت کشورمان تاکید کرد که نه ما از تحریم می‌ترسیم نه تأثیری در کار ما دارد، فقط عزم‌مان را برای خدمت به مردم راسخ‌تر می‌کند...
پ ن: خوب شد معنی خدمت رو هم فهمیدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دیگه سر مردم ایران رو نه داخلی و نه خارجی نمی تونه شیره بماله.مردم همه چی رو خوب میدونن.اینکه تحریم اثر داشته یا نداشته،اینکه مذاکره بشه یا نشه،اینکه روابط خوبه یا بد و یا اینکه برای کیا بد میشه و برای ملت چه طور خواهد بود.مردم همه چی رو میدونن.پس هر دو طیف زیاد زور نزنند تا مردم را باز بفریبند.
Sweden
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
کاش یه تک زنگ میزدیم :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اخه تا کی میخواد تحریم کنه این ترسو و بزدل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
امریکا همیشه ی خدا دشمن ایرانه و ما با کسی که دستش به خون حاج قاسم سلیمانی الودست دست دوستی نمیدیم و نخواهیم داد '
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ در واقع از ایران شکست خورد نه از بایدن
ساختار سیاسی آمریکا نتیجه محور هست و از طرف دیگر ایران بزرگ ترین مسئله سیاست آمریکا هست به گفته خود مسئولین سیاسی آمریکا
ترامپ هیچ نتیجه ای از سیاست هایش در قبال ایران نتوانست بدست بیاورد و به ساختار سیاسی آمریکا ارائه بدهد و برعکس شکست های متعددی در ماجراجویی های جاهلانه از ایران خورد و آمریکا رو تحقیر کرد در مقابل ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
برادر من معلومه هر شب با شکم سیر خوابیدی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خانه ات خراب ترامپ بزاربرو چی از جو ن ما می خواهید اگرخودکارت ازرنگ رفته یه خودکاربیک بدم خدمتتون چون هرامضای شما یک خودکارمی خواهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به قول آیت الله خامنه ای ما مظلوم و تنهاییم مثل مولا علی ولی قوی هستیم.امریکا بدون که اگه تمام دنیا رو پشت خودت جمع کنی یه طرف ما و مولا هم یه طرف با ذوالفقار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
زودتر مثل بمب بتر که این ترامپ زودتر منفجر بشه انشالله زودتر سقط شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر وطن فروش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر کاسبان تحریم و جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همینکه لب ولوچه ترامپ وخانواده نا محترمش آویزان شده لذت بخش است
پارس کردن خیلی زیاد ترامپ از ناتوانیش است
Iran (Islamic Republic of)
Ahad
۲۰:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بدبخت به فکر زن و بچت باش شکمشون خالی نباشه پیششون شرمنده نشی زن و بچت ازت یکم محبت میخوان
Germany
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ایا این تحریم ها دلیل خوبی برای خروج ایران از پیمان ان‌پی‌تی نیست؟؟
ایا زمان ان نرسیده که پیمان منع گسترش جنگ‌ افزارهای هسته ای پاره کرده و در زباله دان تاریخ ریخت؟ مثل خودشان
یا چی
شما عزیزان برایم بنویسند؟
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اولا ،آقای زنگنه اگر ما نخواهیم به ما خدمت کنی چه کسی را باید ببینیم ، خدمت شما میلیاردها دلار خسارت بر بیتالمال بوده
دوما ، بولتن و ترامپ نگران نباشند ، عوامل داخلی در مشور ، چندین ماه است وفشار هوشمندانه را اجرا میکنند ، نان ، روغن و تخم مرغ ، مرغ و گوشت که مربوط به طبقه خاص شده ، چوب لای چرخ تولید داخلی گذاشتن ، خزانه مملکت را به بهانه های مختلف بر باد دادن
باید کفت جان بولتون آسوده بخواب ، مدیریت و دولت غرب چاکر ، بیدارند
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۲:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سگ زرد برادر شغال است! هیچ عاقلی در ایران حاضر نیست آنچه ترامپ و همفکران او در مورد تسلیم بی مورد توان بازدارندگی ایرانیان به آمریکائیان پر مدعا ، فریبکار و حیله گر به مذاکره ای بنشیند که خروجی آن نهایتا ایرانی بدون مقاومت و آماده برای تجاوز وحشتناک آمریکا به آن باشد.
ما سنگ به شکم می بندیم ولی شمشیر خود را به کافر آمریکایی، تقدیم نمی کنیم.
با همان گرسنگی شمشیر بر پای نامردانی چون دترامپ و ملاعین دیگر فرود می آوریم.
اظهار عجز پیش ناکسان ز ابلهی است.
اشک کباب موجب طغیان آتش است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نزن در کسی را با انگشت که می زنند درت را با مشت ! ! ! ! ؟ ؟ ؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
آهن را هر چقدر بكوبند تبديل به فولاد ميشود ا!!! ين ذات عنصر آهن است كه بي شباهت با كشور ايران نيست . ترامپ هنوز متوجه نيست اين اعمال شتاب زده او باعث باخت و شكستش در انتخابات شده است و آب از سر بگذره ديگه فايده نداره . باخت و شكستي كه برگشت دوباره او به سياست را غير ممكن ميكند . بايدن همه تحريمها را ميتواند با برگشت به برجام لغو كند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ما در جنگ ۸ ساله با جوان ها ۱۸ ساله پیروز شدیم
اگر قرار در جنگ اقتصادی هم پیروز شوم باید مدیریت کشور به دست جوانان واگذار شود
وگرنه این پیر مرد ها جنگ ندیده ایران را نابود می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
آمریکا به قلۀ خباثت های خود علیه ملت ایران کاملاً نزدیک شده و یا رسیده و هر آنچه در توان داشت انجام داده است و بعد از این باید مسیر سرازیری را طی کند . و ما با خداوند بزرگ پیمان می بندیم که در هر شرایط پای آرمان مقدسمان خواهیم ایستاد .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
جان بولتون به طرفداری از صهیونیست ها و اعراب مرتجع و منافقین بلف میزند چند روز قبل مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد کف گیر تحریم به ته دیگ خورده حالا این آقا جنازه را دو باره می خواهد احیا کند و یا یک طرحی مجددا در نظر دارند تا جمهوری خواهان امتیازی برای آیند انتخابات ریاست جموری آمریکا کسب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بخدا ما کارگرا ديگه هيچي نداريم بابا نگاه قشر پايين هم بکنيد ما براي در اوردن نون زن بچه به هر دري ميزنيم نميتونيمکاري کنيم ديگه خجالت ميکشيم شما براي رسيدن به هدفتون دارين پا روي گردن ما ميزارين
(من نميتوانم نفس بکشم)
(من نميتوانم نفس بکشم)
(من نميتوانم نفس بکشم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
از عصبانیت باید بمیری
به خواست خدا یه روزی تو و تموم کسایی که منتظر تو و بایدن امثال شما هستن و معیشت مردم رو گرو گرفتن محاکمه میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد صلواتی
۲۰:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اینم شد یه بهانه جدید واسه داخلی ها تا دوباره دلار رو ببرن بالا و خون ملت رو بمکن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
باسلام انچه بیشتر موجب شکست ترامپ در انتخابات آمریکا شد گشترش ویروس کرونا ومبتلا شدن ومرگ ومیر شهروندان آمریکایی بود اگر ترامپ و عوامل جنایتکارش ذره ای جرعت و وجدان داشته باشند از چین انتقام بگیرد تا هم تلاقی شکست انتخابات آمریکا را گرفته باشد وهم انتقام چندین میلیون فوت و مبتلایان کرونایی را نه اینکه آلت دست سعودی وصهیونیست ها شود که دراین چند روز آخر به مردم بی گناه. وبی کس ایران فشار حداکثری بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ اگه یه ذره فکر میکرد باید این دقایق اخر تحریمای ایران رو بر میداشت چون ایران بر فرض هر کاری برعلیه در انتخابات کرد باهم دشمن بودن .ولی دوستان اسراییلیش چرا پشتشو خالی کردن .برای این قدر نشناسی اونا باید تمام تحرما رو برمیداشت تادیگه اسراییل ها نمک نخورن نمکدون بشکنن
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۲۰:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
آقای ترامپ قمار باز،(بازنده) درسته با تحریم های تو ما دچار مشکلات اقتصادی شدیم (البته بیشتر مشکلات اقتصادی داخلی است و همه اینا میدونن همه) ولی بازنده این تحریم ها تو بودی ما ایرانی ها وطن پرست هستیم هیچ گاه ذلت نمیکشیم ما عربستان یا برخی شهر های عربی (کشورهای کوچولو خخخخ) نیستیم ما گاو شیرده نیستیم ما یوزپلنگ هسنیم و ان شالله با ظهور آقا امام زمان به زودی ظلم به پایان میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مردم ایران قربانی دولت ما ورییس جمهور های آمریکا شدند!!؟؟
Canada
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه اعمال خودش را باعث شکست اش نمیپندارد
کرونا و چین ووووو را مقصر میپندارد
نمیخواهد قبول کند
اعمالش خبیث و شیطانی بوده
Canada
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همین جان بولتون فسیلی و زیر خاکی و جنگ طلب و عجوز
باعث شکست ترامپ شد .وقتی
هم اخراج اش کرد .کتاب بر علیه اش نوشت و
همه طوره پول جمع کرد
ترامپ بفکر سلطان بازی خود و خانواده اش بود
امد بود که در قدرت بماند
چونکه همه چیز را در زندگی امتحان کرده بود
بجز قدرت
حالا که بازنده است ولی توهم زده
قبول نمیکند
تحریم ها بخاطر دل سوخته اش است و بس
Netherlands
مجید
۱۹:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
همشون شبیه همن
ترامپ تا میتونه تحریم میکنه تا زمان بایدن برسه
بایدن میاد ۱۰ تا باج از ما میگیره تا ۲تا شو لغو کنه
سیاستشون برا ایران یکیه هیچی عوض نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
منتظربایدن باشین سگ برادرشغال است تنهاراه بادنیا صلح دوستی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
حمایت از ایران و تلاش برای آبادی و بی نیازی و سربلندیش وظیفه تک تک ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ساخت پتروشیمی‌ها و پالایشگاهها و صنایع فولاد و صنایع تبدیلی بزرگ و خام نفروشی و ساخت شهرکهای صنعتی فراوان از جمله شکست دشمنان و شکست دست و پای آمریکا و چین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خوبه از رو نمیرن!؟
اعتماد بنفس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ناوگان تجاری آمریکا و دیگر سازمانهایی باید توسط ایران تحریم شوند.
Iran (Islamic Republic of)
لامرد
۱۹:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
برو قرصاتو بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خخخخخ واقعا که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ایران بیدی نیست که با این نسیم‌های بیخود بلرزد و بیفتد.ایران قدرتی است که هر متجاوزین باید از آن بترسد .
آمریکا کشوری است که در سید سال گذشته به هفتاد کشور حمله و ایران کشوری است که در سیصد سال گذشته به کشوری حمله نکرده است .
ایران ما در عین آرامی و صلح دوست بودن ،قوی است و جواب متجاوز را بسیار سخت خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ساختن ایران زمین کار تک تک ایرانی ها است.
ایرانی با غیرت باید ایران را بسازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بر ایران دیگر هیچ تحریمی کارساز نیست زیرا که سخت‌ترین تحریم‌های جهان وضع شده اند.
جواب تحریم‌های بیشتر میتواند آزمایش سلاح اتمی و یا ازمایشموشکهای قاره پیما باشد اینها مشت‌های محکمی است بر یاوه گویان داخلی و خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
من موندم که چرا آمریکا فرزندان برخی مسئولین رو تحریم نمیکنه و به ایران ریپورت نمیکنه؟
اگه قرار تحریم باشه اونا رو راحت تر میشه تحریم کرد
پس تحریمی که آمریکا میکنه کمتر از تحریم و احتکار داخلی هستش
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۹:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دیپورت البته
نه ریپورت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ایران ما در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است مگر اینکه عده ای نادان و وطن فروش و با گیج بازی و وابستگی و نوکریشان بخواهند دشمنان را به این کشور راه دهند.
ایران تنها و تنها بدست ایرانیان دلسوز و خوش غیرت آباد میشود .
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یبار دیگه مردم تو بورس به نظام اعتماد کردن و زندگیشون رو باختن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اگه صبرکنی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ دیوانه برو بجهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دشمن کارش دشمنیه. انتظار دیگه ای ازش نیست. مسئولین ما چه عکس العملی دارن بجزء انتقال فشار تحریم رو دوش ملت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دشمن کجا بود وقتی در داخل به خودمان رحم نمیکنیم از بیگانه چه انتظاری دارین وقتی در مورد تصویب fatfلجبازی می کنن پس یه جای کار می لنگه آقایان نگران جیبشان هستن نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
آقا اسرائیل بزنید همچی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
نه اصل عربستان است باید چند موشک شهاب بخوره روی بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۹:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
باید تو دهنی محکنی ب سنا زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه سیاست کثیف آمریکا رو و انشا الله فشار حداکثری به خودشون وارد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
والا ایرانیها که با تو کاری ندارند بجز انتقام سرداران
مظلوم ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تقصیر ایرانه
بابا چرا فقط نشستین نگاه میکنید ؟!
شماها هم تنگه هرمز رو روشون ببندید ! اینجا خاورمیانه هست
۶۰ ٪ نفت جهان از اینجا میره ! لطفا تنگه هرمز رو روشون ببندید و نذارید نفتکش هاشون اینجا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دقیقا اعراب نان خشک گیرشون نمیاداین کاربااین همه نامردی اعراب بایدبشه حالا ماچه درجنگ کشته بشیم چه ازگرسنگی فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
لار
۱۹:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
زورشون نمیرسه داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نه ترامپ دشمن ماست نه بایدن دوست-اونا هر کاری برای منافع کشورشون میکنن---مسئولین ما با باز کذاشتن راه دور زدن قانون موجبات آبروریزی ملی بابت قاچاق از گندم تا گاو؛فرار مغزها؛اختلاسها-ساخت باستی هیلها و پرورش انواع آقازاده های بی خاصیت را فراهم کردن ---کاش موشکی نقطه زن برای زدن دشمنان داخلی داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
میشه بگید منظور از کارایی چیه و دقیقا الان چی میشد تحریمها کارایی میداشت دولت ارز نداره و کسری بودجه رو از جیب مردم تامین میکنه یا اینکه مواد اولیه برای کارخانه ها کم شده اسمش کارایی تحریم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنتت کنه ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
صحبت از تحریم به جز تاثیر روانی منفی بر جامعه اثری ندارد اعصاب مردم را خورد نکنیم
کار مثبت آقای روحانی این بود که ما را از پرونده هسته ای نجات داد هر روز و شب ما بحث غنی سازی و بمب و برجام و شورای امنیت داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کار چندان مثبتی هم نبود این بازی باخت باخت بود هم تحریم و هم تاسیسات اتمی ایران با دست افراد بظاهر خودی نشانه رفت.
دوستان در لباس دشمنان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
فکر میکنین بایدن فرش قرمز زیرپایتان میندازه تا زمانی که با دنیا صلح نکنین وضعیت همین هست هرچند بعضیا نون شان در جنگ و جدل هست در داخل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
منظور از صلح با جهان(امریکا) یعنی چه؟ بیشتر توضیح دهید؟ظاهرا هرچه انها (امریکا)گفتند تیم اقای روحانی تمام وکمال قبول کرد.نتیجه چی شد ؟تحریم وتهدید بیشتر شدکه ؟حالا باید چه طرح رابپذیریم لطفا مشخص کنید؟تا منظور تان بهتر معلوم شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اونیکه پایین نظر داده آره عزیز دنیا صلح و آرامش میخواد نه جنگ و جدل اگه منظور شما مقاومت هست در برابر ابرقدرت جهان همه باید مقاومت کنن نه اینکه من و یا افراد ضعیف در وسط سیبل باشیم شما زندگی لاکچری داشته باشی معلومه نفست از جای گرم بلند میشه چاره ای جز این نیست با دنیا مدارا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بیچاره زده با سیم آخر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بیچاره و بدبخت ماییم خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این دلقکک بایدبره به جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
باسلام قبولی ترامپ به نفع روسیه است با فشار بر ایران منافع روسیه وبخشی از جنگ طلبان در آمریکا و ایران است منافع همسو دارند بازی سیاسی دوسر برد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
افرین باهوش سیاسی بودی تو اصلا برگ برنده ماهمین ملت سیاسیمون هستن
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
برای ساخت پالایشگاهها و شهرهای پتروشیمی جدید تلاش کرد و تولید نفت کشورمان باید هر چه بیشتر شود برای تولید فرآورده های نفتی بیشتر و مصرف داخلی و صادرات فرآورده های هر چه بیشتر.
این تحریمها نباید تلاش و پشتکار و کوشش و هوشمندی ما ایرانیان را هدف بگیرد.
مرگ بر دشمنان ایران و پاینده باد ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ب نظرم اگ تحت تعقیب قرارش بدیم میشه دستگیرش کرد دیگه امریکاییها از دستش عاصی شدن و خیلی راحت تحویلش میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
میخوای خودت برو تعقیبش کن متاسفم برای طرز فکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دمت گرم خیلی خیلی گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
باید تعقیب و به هلاکت برسه متاسفم برای طرز فکر افرادی ترسو مثل شما دشمن و قاتل سرداران آزادی و آبادی ایران باید به سزای حمایتشان برسند حتی اگر رهبر شکست خورده ایالات متحده باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مرگت نزدیک است نادان و ایران هر روز قویتر به پیش می‌تازند .به امید برتر شدن و نخست شدن ایران در همه دانشها در جهان.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
لعنت بر ترامپ قمار باز و قاتل. به زودی در قعر جهنم خواهی بود.
Germany
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ما هم الان باید اورا تحدید کنیم که اورا حتما بخاطر یکی از مصببین شهید سلیمانی خواهیم کشت
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۱۶:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دوست عزیز غلط املایی زیادداری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
تو اول برو از اول ابتدایی شروع کن تحصیلاتت را ادامه بده خیلی بی سوادی با این همه غلط املایی بعد بیا اظهار نظر کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
غلط املایی مهم نیست مهم غلط نکردن در فهم و درک و انسانیت و شعور و وطن‌دوستی است که وطن فروشان و وابستگانی همچون شما ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اورا کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درست است تحریم کارای نداشته البته برای مسولین وقشر مرفع ولی پدر ملت درامده وهروز مردم بیشتری باشکم گرسنه وبچه ها با چشمان اشکبار وپدرومادرها با شرمندگی واسترس سر به بالین میگذارند .خدا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درست است تحریم کارای نداشته البته برای مسولین وقشر مرفع ولی پدر ملت درامده وهروز مردم بیشتری باشکم گرسنه وبچه ها با چشمان اشکبار وپدرومادرها با شرمندگی واسترس سر به بالین میگذارند .خدا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مرگ برترامپ خائن جانم فدای رهبر
آخرین اخبار